MSI introducerar Nightblade – liten barebone för gamers

Permalänk
Melding Plague

MSI introducerar Nightblade – liten barebone för gamers

Kompetenta speldatorer behöver inte vara stora och otympliga. Nu presenterar MSI ett gamingorienterat barebonesystem med plats för kraftfulla komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Skrattretande ful!

Håller med inte direkt billig heller... Moderkort 1449kr, Nätaggregat ca: 1000kr sen ett chassi som ser ut att kosta 500-700kr. Total pris 4800kr hur gick det till?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Säkert ljudlöst med en fläkt på 3600rpm och en på 4000rpm...

Men jag gillar initiativet, mer kompakta system!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Bra förutom att den har ett utseende bara en mamma kan gilla..

Permalänk
Medlem

DU glömmer en viktig kundgrupp här, finniga p12or

Skrivet av Motherofgod:

Bra förutom att den har ett utseende bara en mamma kan gilla..

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Om mobot har samma layout som Z87I gaming AC så är man dessutom väldigt begränsad i sitt val av CPU-kylare då bredare kylare täcker PCI-express platsen. Hade tänkt bygga ett Mini-ITX med sagda kort men gick på pumpen då jag inte ville ha en sluten vattenkylare i systemet. Blev räddad av ASUS Z87i-PRO.

Jag tycker det är rätt märkligt att MSI väljer att tillverka ett gamingorienterat kort som utesluter större delen av de prestandaorienterade luftkylarna.

Permalänk
Medlem

Kan se moddare göra detta lilla chassit riktigt snyggt, men direkt ur kartongen såg det knappast bra ut. Ta bort drakarna, ändra toppen vid USB kontakterna och sen måla allt bara helsvart med en simpel MSI loga och voila det hade sett jätte bra ut tror jag. Jag gillar till och med foten och lite lys ut ur den hade sett ganska smakfullt ut.

Tyvärr tycker jag insidan ser mardrömsaktig ut att bygga i...!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som om lådan håller på kräkas... kanske över priset?

Permalänk
Keeper of Traditions

Jisses, det namnet måste PR-avdelningen jobbat hård med...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jisses, det namnet måste PR-avdelningen jobbat hård med...

Ja det klingar väl bäst på natten när ingen använder systemet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade de klämt in en plats för externt ljudkort hade det varit fint.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hmm, vad är det för format på agget? Special? Inte så flexibelt isåfall.
Eller är det ett standardagg som tar luft från sidan och blåser ut uppåt?

Rätt vettig storlek överlag egentligen, men småful utsida, och småtråkig insida... Och vad är det för påfund med datorer som lutar? (som även tex EVGA Hadron) Ser för kass ut tycker jag

Klurigt att de skickar med en towerkylare.. Undrar hur den är utformad om den passar på det moderkortet utan att täcka grafikkortet. Den kylaren skulle ju kanske kunna användas till andra brädor med lika dålig cpu-socket placering, så vore intressant om den såldes löst!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hade de klämt in en plats för externt ljudkort hade det varit fint.

Dom har klämt in väldigt high end onboard så det behövs inte om man inte är audiophile, ( i det fallet så borde man köra med externt iaf )

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, vad är det för format på agget? Special? Inte så flexibelt isåfall.
Eller är det ett standardagg som tar luft från sidan och blåser ut uppåt?

Rätt vettig storlek överlag egentligen, men småful utsida, och småtråkig insida... Och vad är det för påfund med datorer som lutar? (som även tex EVGA Hadron) Ser för kass ut tycker jag

Klurigt att de skickar med en towerkylare.. Undrar hur den är utformad om den passar på det moderkortet utan att täcka grafikkortet. Den kylaren skulle ju kanske kunna användas till andra brädor med lika dålig cpu-socket placering, så vore intressant om den såldes löst!

Står 600w 80plus guld och ser ut att vara SFX storlek.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Håller med inte direkt billig heller... Moderkort 1449kr, Nätaggregat ca: 1000kr sen ett chassi som ser ut att kosta 500-700kr. Total pris 4800kr hur gick det till?

exakt vad jag tänkte också, moderkort + PSU + chassi kostar ju löst absolut max 3500kr, jävla dyra fläktar med andra ord.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Kanske inget en seriös datorbyggare skulle köpa. Men kan helt klart se en marknad för det. Seriöst att de har valt bra kretsar till moderkortet, Realtek 1150 ljudchippet är ju betydligt bättre än exempelvis 892.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vem köper dessa?

Permalänk
Medlem

Egentligen inte dumt.
Men det blir fel när chassin matchar och övervinner dem för lätt.

Blir typ:
"Här köp en MSI Nightblade för XX.XXX kr
lr
Köp Webhallens/Inets/Kompletts.... egna dator som är lika stor o kraftfull fast 1000kr billigare."

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Hur är stödet för Killer NIC nuförtiden i Linux? Om man vill köra Steam OS eller annan Linux dist.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt chassit, snyggt på utsidan i alla fall.

Men whats up med den där läppen?!? grymt ful. och vad är den till för?

antar att man kan ta bort den eller modda det själv lite snyggt

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av KiXeR:

DU glömmer en viktig kundgrupp här, finniga p12or

Tyckte faktiskt den såg helt ok ut, är 28

Smaken som baken etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Den var väll helt okej... om man moddar den själv.
Nu tänker jag skriva samma sak som jag gör i alla Chassi trådar jag kommenterar på.
Ge mig förfan bara ett chassi som Ncase N1 för i helvete! hur svårt kan det vara?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av OC-banan:

Men whats up med den där läppen?!? grymt ful. och vad är den till för?

Jag tror det är en haklapp. Du fàr fràga MSI vad en PC ska med haklapp till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Håller med inte direkt billig heller... Moderkort 1449kr, Nätaggregat ca: 1000kr sen ett chassi som ser ut att kosta 500-700kr. Total pris 4800kr hur gick det till?

glöm inte killer nic!!!

reagerar på vikten annars, låter inte 6kg tungt för en m-itx dator utan edit. grafikkort, cpu och kylning? kanske ingår en guldtacka dock så att man inte ska känna sig lurad.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

[Inlägg #2]

"Fin brödrost" <-- förbehåller mig rätten att uttrycka min åsikt anträffande produktens utseende.

Så, några fler moderatorer/redaktörer som har problem med detta? (Var inte så kinkig, Andreas.)
För övrigt bör ni inte skriva "gamers", då detta inte är ett godkänt ord enligt språkrådet (det var det där om att vara petig).

Avstängning om 3...2...1

Får du skriva brödrost om utseendet på chassit så får nog redaktionen skriva gamers, måste allt vara korrekt? Vi som läser förstår precis vad som menas, problemet hade varit om de gick att misstolka till något annat. Tycker nog du är lite lättretlig idag elysian

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Inte snyggaste jag sett men definitivt inte fulaste heller, ser lite budget ut. Priset är ju ett stort WTF dock!!

Skrivet av Ovard:

NIGHTBLAAAADE! GAME TO THE EXTRR333333M333! Påminner mig om Raidcalls FETSÄMSTA reklam... http://www.youtube.com/watch?v=ZW6XARkcN-M

Wow stort WTF på den också O.O

Permalänk
Medlem

I en nödsituation vet vi att vi kan kan fylla lådan med 16L mjölk. Bra.

Permalänk
Geeks
SweClockers

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje.

*Tråd rensad*

Du menar inlägg som: "I en nödsituation vet vi att vi kan kan fylla lådan med 16L mjölk. Bra." ?

Jag försöker igen. Min högst personliga åsikt är att lådan ser ut som en futuristisk brödrost. Jättefint. Men för att vara ett chassi är det något av det fulaste jag har sett. Den där självlysande haklappen på framsidan undrar jag också hur de tänkte kring. Finns säkert någon som tycker att det är ballt. Bättre så?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av this:

Seriöst att de har valt bra kretsar till moderkortet, Realtek 1150 ljudchippet är ju betydligt bättre än exempelvis 892.

En bra ljudkrets är inte värd någonting om man använder kassa komponenter runtomkring codecen. Visst, det finns bättre förutsättningar från grunden, men på ett ITX-moderkort är det tight om plats som det är och det gör förmodligen ingen skillnad på ljudet om du har ALC892/898 eller 1150, eftersom det är ruttna komponenter runtomkring.

För övrigt... Jag känner att jag lämnade MSI vid rätt tidpunkt. Jag fick nog av drakar redan i vintras, det börjar gå överstyr.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.