Permalänk

Hyper EVO 212 + 4770K

Hej. Jag har haft min Hyper Evo 212 ganska länge och varit extremt nöjd över hur bra den kylde min AMD Phenom II X4 960T.
Men nu är de så att jag bytt ut moderkort och hela paketet, satte dit ett Z87-A moderkort och en i7 4770K. Nu ligger den på ungefär 80 grader vid 50% load. Jag har inte monterat kylaren fel eller satt fel kylpasta (tror jag iallafall.. nästan säker, har gjort om det där säkert 15 gånger nu i hopp om att se förändringar på tempen).

Anledningen till att jag oroar mig är att jag oftast har igång datorn 24/7 och jag tror inte att detta är så bra när den ligger på 80 konstant, ibland är den uppe i 90~.

Vad kan ha gått snett?

/ Jimmy

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Hej. Jag har haft min Hyper Evo 212 ganska länge och varit extremt nöjd över hur bra den kylde min AMD Phenom II X4 960T.
Men nu är de så att jag bytt ut moderkort och hela paketet, satte dit ett Z87-A moderkort och en i7 4770K. Nu ligger den på ungefär 80 grader vid 50% load. Jag har inte monterat kylaren fel eller satt fel kylpasta (tror jag iallafall.. nästan säker, har gjort om det där säkert 15 gånger nu i hopp om att se förändringar på tempen).

Anledningen till att jag oroar mig är att jag oftast har igång datorn 24/7 och jag tror inte att detta är så bra när den ligger på 80 konstant, ibland är den uppe i 90~.

Vad kan ha gått snett?

/ Jimmy

Sitter den fast som den ska efter du skruvat dit den så du inte kan röra den lätt?
Har du testat både riskornsmetoden och att sprida ut en tunn yta över CPU? Jag vet man ska inte behöva sprida ut pastan för Hyper 212 EVO då den i motsatt till 212+ inte har djupa skåror mellan heatpipesen men det skadar ju inte att testa.

Nog för att Haswell är lite varma och vissa exemplar varmare än andra men att den skulle gå så varm. Testat med originalkylaren? Ifall den går under 80°C med den så är det ju nåt fel i monteringen när du monterar din Hyper 212 EVO.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Sitter den fast som den ska efter du skruvat dit den så du inte kan röra den lätt?
Har du testat både riskornsmetoden och att sprida ut en tunn yta över CPU? Jag vet man ska inte behöva sprida ut pastan för Hyper 212 EVO då den i motsatt till 212+ inte har djupa skåror mellan heatpipesen men det skadar ju inte att testa.

Nog för att Haswell är lite varma och vissa exemplar varmare än andra men att den skulle gå så varm. Testat med originalkylaren? Ifall den går under 80°C med den så är det ju nåt fel i monteringen när du monterar din Hyper 212 EVO.

Hmm.. Har tyckt att detta har varit lite underligt, har kunnat vrida på den lite.. Men samtidigt så har jag inte kunnat skruva fast den hårdare? Monterat lös allt och börjat om från 0 flera gånger. Samma resultat alla gånger, ska jag inte kunna vrida på den om än jag tar i lite?

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Hmm.. Har tyckt att detta har varit lite underligt, har kunnat vrida på den lite.. Men samtidigt så har jag inte kunnat skruva fast den hårdare? Monterat lös allt och börjat om från 0 flera gånger. Samma resultat alla gånger, ska jag inte kunna vrida på den om än jag tar i lite?

Med tanke på dess fäste så får man aldrig fast så den inte går att röra, men om man lätt rubbar den så sitter den inte tillräckligt bra

Men testa originalkylaren så ser du direkt om du gjort fel med Hyper 212 EVO

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Med tanke på dess fäste så får man aldrig fast så den inte går att röra, men om man lätt rubbar den så sitter den inte tillräckligt bra

Men testa originalkylaren så ser du direkt om du gjort fel med Hyper 212 EVO

Har testat original ibörjan, knappt nån skillnad på kylarna alls. Men jag är nästan säker på att jag inte gjort fel med tanke på att jag monterade denna förut till AMD ett par gånger, kylt hur fint som helst. Å jag har även gjort om på denna setupen säkert 15 gånger nu i hopp om bättre resultat som jag skrev ovan... Men tyvärr så har jag inte lyckats få ner tempen

Vet inte vad jag ska försöka mig på nu...

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Har testat original ibörjan, knappt nån skillnad på kylarna alls. Men jag är nästan säker på att jag inte gjort fel med tanke på att jag monterade denna förut till AMD ett par gånger, kylt hur fint som helst. Å jag har även gjort om på denna setupen säkert 15 gånger nu i hopp om bättre resultat som jag skrev ovan... Men tyvärr så har jag inte lyckats få ner tempen

Vet inte vad jag ska försöka mig på nu...

Min "Sandybabe" i5 2500k går också lite varmare än vad den ska med Hyper 212 EVO, även min Antec kühler H20 620 går varm på detta moderkort. Det jag kan se är att på samtliga ASUS-kort jag testat min Antec på så verkar CPU-socketen "bygga mindre" från moderkortet å därför tar plastklipsen i moderkortet innan kylaren sitter fast. Vet inte om detta är bara vissa ASUS-kort så jag har haft riktig otur eller om det gäller flera?

Sen går min Hyper 212 EVO på tok för lätt att röra nu så det kan ju bero på något sånt. Som du säger man kan ju inte skruva fast den mer det tar ju stop.

Men jag kommer ändå upp i 4.2GHz nervoltad utan att överstiga 70°C, vilket jag troligtvis också gör med originalkylaren :/

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Min "Sandybabe" i5 2500k går också lite varmare än vad den ska med Hyper 212 EVO, även min Antec kühler H20 620 går varm på detta moderkort. Det jag kan se är att på samtliga ASUS-kort jag testat min Antec på så verkar CPU-socketen "bygga mindre" från moderkortet å därför tar plastklipsen i moderkortet innan kylaren sitter fast. Vet inte om detta är bara vissa ASUS-kort så jag har haft riktig otur eller om det gäller flera?

Sen går min Hyper 212 EVO på tok för lätt att röra nu så det kan ju bero på något sånt. Som du säger man kan ju inte skruva fast den mer det tar ju stop.

Men jag kommer ändå upp i 4.2GHz nervoltad utan att överstiga 70°C, vilket jag troligtvis också gör med originalkylaren :/

Kanske är inte Hyper 212 EVO riktigt gjord för mitt moderkort? Det låter lite underligt.. Men kanske ska man köpa sig en vattenkylare istället, kanske kan det bli bättre så?

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Kanske är inte Hyper 212 EVO riktigt gjord för mitt moderkort? Det låter lite underligt.. Men kanske ska man köpa sig en vattenkylare istället, kanske kan det bli bättre så?

Samtidigt är det ju väldigt konstigt då den verkar fungera riktigt bra för så många andra.

Och som sagt min Antec Kühler har ju samma problem å det är en av alla dessa slutna vattenkylningssystem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du pressar kylaren mot CPU med handen, använd en hanske så du inte brinner dig, blir det skillnad i i temp. då?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Kanske är inte Hyper 212 EVO riktigt gjord för mitt moderkort? Det låter lite underligt.. Men kanske ska man köpa sig en vattenkylare istället, kanske kan det bli bättre så?

Är nog lite trött såg inte förrän nu att du har klockat den. Hur har du klockat den? Som sagt Haswell går varma å med OC och höjd spänning så är nog inte 90°C omöjligt vid 4.4GHz med en Hyper 212 EVO, speciellt inte om du har spänningen på auto?
Samt att du kanske har haft oturen att få ett "dåligt" exemplar.......

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Är nog lite trött såg inte förrän nu att du har klockat den. Hur har du klockat den? Som sagt Haswell går varma å med OC och höjd spänning så är nog inte 90°C omöjligt vid 4.4GHz med en Hyper 212 EVO, speciellt inte om du har spänningen på auto?
Samt att du kanske har haft oturen att få ett "dåligt" exemplar.......

Har inte med klocken att göra, går även väldigt varm med stock klock! Men jag har 1,15V 4,3ghz. Testade igår att återställa allt i BIOS till default, fortfarande väldigt varm!

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Om du pressar kylaren mot CPU med handen, använd en hanske så du inte brinner dig, blir det skillnad i i temp. då?

Ingen skillnad! Testat tidigare för att se om den sitter löst!

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Hmm.. Har tyckt att detta har varit lite underligt, har kunnat vrida på den lite.. Men samtidigt så har jag inte kunnat skruva fast den hårdare? Monterat lös allt och börjat om från 0 flera gånger. Samma resultat alla gånger, ska jag inte kunna vrida på den om än jag tar i lite?

Min förra dator hade en i7 3770k i 4,7 ghz med evo 212 och jag kunde rubba den lätt, skruvade skruvarna tills det "tar stopp" man känner det väldigt lätt, iaf den lega på ca 80 - 85 grader i load så om du inte klockat något hade jag kollat upp det ifall din kylare är kaputt! 212an är väldigt bra för sitt pris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimmooooo:

Hej. Jag har haft min Hyper Evo 212 ganska länge och varit extremt nöjd över hur bra den kylde min AMD Phenom II X4 960T.
Men nu är de så att jag bytt ut moderkort och hela paketet, satte dit ett Z87-A moderkort och en i7 4770K. Nu ligger den på ungefär 80 grader vid 50% load. Jag har inte monterat kylaren fel eller satt fel kylpasta (tror jag iallafall.. nästan säker, har gjort om det där säkert 15 gånger nu i hopp om att se förändringar på tempen).

Anledningen till att jag oroar mig är att jag oftast har igång datorn 24/7 och jag tror inte att detta är så bra när den ligger på 80 konstant, ibland är den uppe i 90~.

Vad kan ha gått snett?

/ Jimmy

om din processor ligger på80 grader vid 50% load har du verkligen fått ett skit ex av din i77 4770k. ligger den på 80 grader under idle temp så skulle jag kasta den kylaren testa med stock kylare och sen se är det samma sak där om inte så är det helt klart din kylare som är trasig eller nått.Jag menar inte direkt hälsosamt att köra den cpun i dom grad talen

skulle vi kunna få se bild hur den är monterad i lådan. låter nästan som fläktarna inte ens är inkopplade

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

om din processor ligger på80 grader vid 50% load har du verkligen fått ett skit ex av din i77 4770k. ligger den på 80 grader under idle temp så skulle jag kasta den kylaren testa med stock kylare och sen se är det samma sak där om inte så är det helt klart din kylare som är trasig eller nått.Jag menar inte direkt hälsosamt att köra den cpun i dom grad talen

skulle vi kunna få se bild hur den är monterad i lådan. låter nästan som fläktarna inte ens är inkopplade

Fläktarna snurrar på utmärkt, känner hur det blåser ut både kalluft och främst toppen av chassit vid kylaren så blåser det ut väldigt varm luft.
Det kommer bilder om 5-10 minuter. Vänta.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk

Hur gör man för att ladda upp bilder här på sweclockers? Inte gjort det tidigare faktiskt.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk

Tror inte du har monterat fel . Min 4770k är också het så det var bara delid och vattenkylning som hjälper om man ska överklocka.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Tror inte du har monterat fel . Min 4770k är också het så det var bara delid och vattenkylning som hjälper om man ska överklocka.

Men den blir väldigt varm i stockfrekvens också...

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Hur gör man för att ladda upp bilder här på sweclockers? Inte gjort det tidigare faktiskt.

Använd en bildserver, typ imgurl eller liknande.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimmooooo:

Hur gör man för att ladda upp bilder här på sweclockers? Inte gjort det tidigare faktiskt.

testa detta:

http://www.forumbilder.com/

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Nu kanske jag gjorde rätt.. Såg däremot att en bild är ganska suddig, säg om inte bilderna duger!

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk

Högerklicka på ikonerna och tryck "visa bild i ny flik".. Tror ni måste göra det, blev nå konstigt för mig iallafall!

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Hej. Jag har haft min Hyper Evo 212 ganska länge och varit extremt nöjd över hur bra den kylde min AMD Phenom II X4 960T.
Men nu är de så att jag bytt ut moderkort och hela paketet, satte dit ett Z87-A moderkort och en i7 4770K. Nu ligger den på ungefär 80 grader vid 50% load. Jag har inte monterat kylaren fel eller satt fel kylpasta (tror jag iallafall.. nästan säker, har gjort om det där säkert 15 gånger nu i hopp om att se förändringar på tempen).

Anledningen till att jag oroar mig är att jag oftast har igång datorn 24/7 och jag tror inte att detta är så bra när den ligger på 80 konstant, ibland är den uppe i 90~.

Vad kan ha gått snett?

/ Jimmy

Japp något har gått åt skogen.

I min minidator (i5 4670k, Noctua u12s, Node 304) får jag 59-60c när jag kör Prime 95.

I5 4670k bör generera ungenfär lika mycket värme som 4770k (eftersom det är endast HT som skiljer). Noctua U12s är i samma storleksklass som Hyper 212 evo (dock dyrare för att det är Noctua, men jag tror inte att det skiljer så mycket i prestanda mellan u12s och 212evo bortsett från ljudnivå). Node 304 är ett trångt m-itx chassi.

Eftersom jag får 60c max i ovanståenda dator, bör du få ungenfär likvärdig temperatur (utan överklockning). Jag tror att du har fått en defekt kylare, där antingen monteringsanordningen är för slapp, eller det är för mycket/för lite vädska i värmerören.

Permalänk
Skrivet av Snill3t:

Japp något har gått åt skogen.

I min minidator (i5 4670k, Noctua u12s, Node 304) får jag 59-60c när jag kör Prime 95.

I5 4670k bör generera ungenfär lika mycket värme som 4770k (eftersom det är endast HT som skiljer). Noctua U12s är i samma storleksklass som Hyper 212 evo (dock dyrare för att det är Noctua, men jag tror inte att det skiljer så mycket i prestanda mellan u12s och 212evo bortsett från ljudnivå). Node 304 är ett trångt m-itx chassi.

Eftersom jag får 60c max i ovanståenda dator, bör du få ungenfär likvärdig temperatur (utan överklockning). Jag tror att du har fått en defekt kylare, där antingen monteringsanordningen är för slapp, eller det är för mycket/för lite vädska i värmerören.

Kanske. Men det är det att jag har använt kylaren i min förra dator som jag hade en AMD processor i, aldrig över 40 grader i load på den.. Nu när jag böt upp mig och valde intel så har dessa problem uppstått.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimmooooo:

http://www.forumbilder.com/J6R

http://www.forumbilder.com/J6c

http://www.forumbilder.com/J6w

http://www.forumbilder.com/J63

Nu kanske jag gjorde rätt.. Såg däremot att en bild är ganska suddig, säg om inte bilderna duger!

första felet vänd fläkten blås den från minnerna och utåt. Är väl igentligen det fel jag ser du har chassifläkten som blåser ut luften samtidigt så ska cpu fläkten få luft för att blåsa in i flänsen så din montering av fläkt är det som är problemet. SKulle inte heller skada och sätta på byglarna på en ytterligare fläkt som går i push pull

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

första felet vänd fläkten blås den från minnerna och utåt

Alltid kört den åt det hållet, men jag testar ändra det nu direkt då och återkommer.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimmooooo:

Alltid kört den åt det hållet, men jag testar ändra det nu direkt då och återkommer.

ja bara göra om gör rätt menar du måste märka skildnad menar både fläkten i taket suger ut luften bakre fläkten suger luft bakåt så hur ska du få kylningen till processorkylaren jo igenom att vända på den och sen låta chassifläktarna göra sitt jobb.

Har du fläktar i fronten på chassit?. har jag missat o kollat om vilket chassi det handlar om ser ut som ett FD r3/r4 men är inte 100

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

ja bara göra om gör rätt menar du måste märka skildnad menar både fläkten i taket suger ut luften bakre fläkten suger luft bakåt så hur ska du få kylningen till processorkylaren jo igenom att vända på den och sen låta chassifläktarna göra sitt jobb.

Har du fläktar i fronten på chassit?. har jag missat o kollat om vilket chassi det handlar om ser ut som ett FD r3/r4 men är inte 100

NZXT Lexa S, hade samma besvär i mitt förra Fractal Design CORE3000. Jag har en fläkt i fronten.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jimmooooo:

http://www.forumbilder.com/J6R

http://www.forumbilder.com/J6c

http://www.forumbilder.com/J6w

http://www.forumbilder.com/J63

Nu kanske jag gjorde rätt.. Såg däremot att en bild är ganska suddig, säg om inte bilderna duger!

Mellan [IMG] och [/IMG] måste det stå en URL till en bild, inte en URL till en sida som innehåller en bild. Vad är då skillnaden? Ja, om det syns något annat än bara själva bilden (som det gör här), så är det fel. Då kopierar du inte adressen till själva bilden.

URL:er till bilder sluter oftast på .jpg, .png eller .gif (men det är inte nödvändigt). Det går oftast att högerklicka på en bild och välja Copy Image URL, Open Image in New Tab eller liknande. Då blir det rätt.

RÄTT:

[IMG]http://www.forumbilder.com/images/2014/03/08/20140308110740.jpg[/IMG]

FEL:

[IMG]http://www.forumbilder.com/J63[/IMG]

Om man har många stora bilder kan det vara bra att inte bädda in dem, utan istället länka till dem. Man bör då försöka länka till själva bilden:

[URL]http://www.forumbilder.com/images/2014/03/08/20140308110740.jpg[/URL]

Om man väljer att bädda in flera stora bilder bör man lägga dem i en SPOILER-tagg:

[SPOILER] [IMG]...[/IMG]

[IMG]...[/IMG]

[IMG]...[/IMG]

[IMG]...[/IMG] [/SPOILER]

Det allra bästa är att också göra bilderna klickbara genom att lägga var och en av dem inuti en länk som går till samma bild, så att man lätt kan se dem i full storlek:

[URL="http://www.forumbilder.com/images/2014/03/08/20140308110740.jpg"][IMG]http://www.forumbilder.com/images/2014/03/08/20140308110740.jpg[/IMG][/URL]

Jag jobbar på ett webbläsartillägg som låter mig göra sådana saker med ett enda musklick.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

ja bara göra om gör rätt menar du måste märka skildnad menar både fläkten i taket suger ut luften bakre fläkten suger luft bakåt så hur ska du få kylningen till processorkylaren jo igenom att vända på den och sen låta chassifläktarna göra sitt jobb.

Har du fläktar i fronten på chassit?. har jag missat o kollat om vilket chassi det handlar om ser ut som ett FD r3/r4 men är inte 100

Nu har jag vänt fläkten.. Nu en annan fråga. Jag har ju bara en fläkt monterad i toppen av chassit, det är ingen på den sidan jag har cpu-fläkten på nu..
Vars far luften som cpu fläkten blåser iväg nu då? Eller ska jag sätta in en till fläkt i toppen?

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |