Permalänk
Medlem

Processor kylare

Hej Sweclockare ! : PPPPP

Har köpt en cooler master Hyper 212 EVO o har lite funderingar angående vad jag ska göra, Vet inte heller vart jag skulle lägga denna tråd men det är bara flytta på om det är så

Första frågan; ska bakre fästet sitta precis bakom moderkortet eller på metallen bakom moderkortet ? för isåfall måste jag borra (?) nya hål till det, (har gammalt skit chassi) så bryr mig inte om det, har redan borrat upp halva framsidan för en fläkt där

Andra frågan, Hur vet jag hur mycke pasta jag ska ha ? har FX-6300 black edition om det har någon betydelse..

Aldrig varit o pillat med sånthär så jag kan inte så mycke om det.. :/ men har läst till mig att man kan tex använda aceton för att ta bort den gamla pastan, lite orolig där med ^^ ska man ta bort ALLT det gamla ? och vad kan hända om det kommer lite aceton på moderkortet runt processorn ? hur nojjig ska man vara?

over and out, tack för snabb hjälp då jag har allt hemma och vill gärna sluta sitta breved en damsugare och få ner temperaturen lite till

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska bara sätta den i de förborrade hål som finns på moderkortet och då behöver du antagligen ta ut ditt moderkort ur chassit, för som du nämner finns det väl inget uttag för detta i chassit? Den platta och fäste som finns ska bort.

Angående pasta så ska du ha så tunt som möjligt och med denna kylare lägger du ca ett kokt riskorn i mitten och låter trycket smeta ut det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du ska bara sätta den i de förborrade hål som finns på moderkortet och då behöver du antagligen ta ut ditt moderkort ur chassit, för som du nämner finns det väl inget uttag för detta i chassit? Den platta och fäste som finns ska bort.

Känns så klent med tanke på att den väger runt ett kilo? Nae det finns inte men är inte så mycket mer jobb o borra 4 hål som sagt känns jäävligt klent o bara låta den sitta o moderkortet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Angående pasta så ska du ha så tunt som möjligt och med denna kylare lägger du ca ett kokt riskorn i mitten och låter trycket smeta ut det.

Har läst att man ska ha ett halft okokt riskor aja väntar in mer svar tack för svar

Permalänk
Medlem

hue hue Processor kylare särskrivning altså..

OT: Den ska vara monternad på moderkorten och inte i metallen på chassit. Den är gjord för det! Du kommer bara riskera att ta sonder något och få sämre temps plus att det bara generellt är en riktigt dum idé. Om du tror en Hyper 212 Evo väger runt ett kilo är du helt ute och cyklar, den väger under ett halvt....

Och du ska ha lika mycket pasta som ett okokt korn ris. Om du tar mer kommer den isolera istället för att leda värme. Tänk på att det som faktiskt skapr värmen bara är i mitten, resten är kort och metall.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garez:

Känns så klent med tanke på att den väger runt ett kilo? Nae det finns inte men är inte så mycket mer jobb o borra 4 hål som sagt känns jäävligt klent o bara låta den sitta o moderkortet....

Skrivet av Garez:

Har läst att man ska ha ett halft okokt riskor aja väntar in mer svar tack för svar

Nu är det faktiskt så att denna kylare precis som föregående skrivare + mig, känner vi till och har jobbat med densamma, så jag tror inte du behöver mer expertis i området.

Dessutom är just denna kylare lite mindre plan, så därför säger jag att du bör ta lite mer än för andra helt plana kylare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

hue hue Processor kylare särskrivning altså..

OT: Den ska vara monternad på moderkorten och inte i metallen på chassit. Den är gjord för det! Du kommer bara riskera att ta sonder något och få sämre temps plus att det bara generellt är en riktigt dum idé. Om du tror en Hyper 212 Evo väger runt ett kilo är du helt ute och cyklar, den väger under ett halvt....

Och du ska ha lika mycket pasta som ett okokt korn ris. Om du tar mer kommer den isolera istället för att leda värme. Tänk på att det som faktiskt skapr värmen bara är i mitten, resten är kort och metall.

Haha, trött efter skolan så skyller på det

haha gick in o kolla o såg det nu kollade på rätt många innan jag bestämde mig för vilken jag skulle ta... många saker o hålla reda på, mybad
Okej perfekt, tar runt ett okokt ris korn jo jag har läst det, därför jag vände mig hit då folk har vettig koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nu är det faktiskt så att denna kylare precis som föregående skrivare + mig, känner vi till och har jobbat med densamma, så jag tror inte du behöver mer expertis i området.

Har jag inte sagt att jag behöver heller, ville bara se ifall någon mer sa samma sak? sa inte att din info va fel eller något sånt, det va en fråga så att man kanske lär sig någonting och inte behöver sitta som ett jävla frågetecken och inte fatta någonting

over and out ! tack för hjälpen!