Permalänk

Färgen har ändrats sig - Dell

Jag sitter på en DELL Dimension 9150 och har Ubuntu 13.10 på den idag när jag startade den så ändrades hela färgen igår var den inte såhär och det är inte fel på min skärm för jag testade med en annan dator och det fungerar som det ska men inte på min Dell dator.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är konstigt med färgerna på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Jag sitter på en DELL Dimension 9150 och har Ubuntu 13.10 på den idag när jag startade den så ändrades hela färgen igår var den inte såhär och det är inte fel på min skärm för jag testade med en annan dator och det fungerar som det ska men inte på min Dell dator.

Vad är det som är konstigt? Har färgerna blivit varmare/kaller? Något slags pixelfel?

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Vad är det som är konstigt med färgerna på bilden?

Skrivet av Colorful:

Vad är det som är konstigt? Har färgerna blivit varmare/kaller? Något slags pixelfel?

Här har ni bild http://3.imgland.net/aTMb4m.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Glapp i någon kontakt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Glapp i någon kontakt.

Nej eftersom att samma kabel använde jag till min andra dator och allt fungerade

Permalänk
Medlem

Då är det kontakten på datorn som det är fel på eller nån krets kopplad till detta.

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Då är det kontakten på datorn som det är fel på eller nån krets kopplad till detta.

Vad gör jag då?

Permalänk
Medlem

Har datorn garanti kvar och det inte är du som orsakat problemet, lämna in den. Annars köp ett billigt grafikkort som är lika bra eller bättre än det du har nu och installera det.

Permalänk
Medlem

Kontakten är skadad eller glappar. Eftersom det ser ut som din blåa kanal inte lyser. I värsta fall är din skärm eller ditt grafikkort trasigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara en skröna: Skulle hjälpa en kompis med samma problem. Provade med annan skärm, det hjälpte inte. Nytt grafikkort hjälpte inte heller. Närmare undersökning visade att hundvalpen tuggat sönder sladden.