Permalänk
Medlem

Ingen signal?

Tja! Jag håller på att bygga ihop en dator men har stöt på ett problem. Jag hade tänkt att säta i ett amd 5870 i datorn. När jag startat den så står det No signal. Så jag provade att ta bort grafikkortet, och då startade den.

Pc-delar

Grafikkort: Amd 5870

Processor: Intel Celeron

Nätagregat: 300w

Ram: 4gb

Permalänk

Antagligen har du inte satt i det riktigt. Det är lätt hänt att inte alla pci-anslutningar får kontakt.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Du måste väl stänga av det inbyggda graffet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

antar att du flyttade vga/dvi/hdmi kabeln till grafik kortets portar också?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lejror:

Tja! Jag håller på att bygga ihop en dator men har stöt på ett problem. Jag hade tänkt att säta i ett amd 5870 i datorn. När jag startat den så står det No signal. Så jag provade att ta bort grafikkortet, och då startade den.

Pc-delar

Grafikkort: Amd 5870

Processor: Intel Celeron

Nätagregat: 300w

Ram: 4gb

hejsan stoppade du i VGA/dvi kontakten i grafikkortets kontakter och det inte funkade?.
Grafikkortet behöver extern strömförsörjning via 1 eller 2 6 pinnars kontakter är dom inne?

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MCRJ:

Du måste väl stänga av det inbyggda graffet

och nej det behöver han inte den startar inte om du har externt grafikkort , oftast i bios så är den redan inställd så. det är om man nu vill ha det så man måste gå in o ställa in så skälv detta är overkill för dom som kan men ska inte heller uppfattas som problem om en som är mindre bra skall koppla in ett grafikkort i datorn.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Fel forumdel.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Finns två andra möjligheter (utöver felaktig installation samt bios inställningar)
Det ena är moderkortets kompatibilitet med grafikkortet, vore bra om du orkade skaka fram moderkortets namn.
Andra alternativet är underdimensionerat nätagg. 300 watts låter väldigt lågt, datorn borde dock kunna starta ändå.

Som tidigare nämnt, kolla så att de kontakter på grafikkortet är fyllda med strömsladdar (typ 2x 6-pinnars kontakter).

Börja med att kolla kompatibilitet mellan moderkort/grafikkort innan du stänger av nånting i bios som tidigare har föreslagit. Om du inte är så kunnig så är det bara skriva här vad det är för moderkort så kan vi försöka luska ut problemet tillsammans. Moderkortsnamnet har en tendens att stå på moderkortet.

Mvh.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att du får ännu fler bra svar här.