Hur stor radioator för GTX Titan SLI? [Vattenkylning]

Permalänk
Medlem

Hur stor radioator för GTX Titan SLI? [Vattenkylning]

Har lite dålig koll på rekommendationerna och beräkningarna på radiatorer.
Men hur stor skulle behövas för att köra två GTX Titan i SLI så man har en bra marginal?

Tanken är en viss överklock på korten. Men endast grafikkorten som ska kopplas till detta vattensystem, så inget annat.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Har lite dålig koll på rekommendationerna och beräkningarna på radiatorer.
Men hur stor skulle behövas för att köra två GTX Titan i SLI så man har en bra marginal?

Tanken är en viss överklock på korten. Men endast grafikkorten som ska kopplas till detta vattensystem, så inget annat.

Typ en 360 rad borde räcka.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Låter lite med endast 360. Men jag är ingen expert på vattenkylning

Har dessutom kommit över ytterligare ett Titan. Så funderar på att koppla in det och köra vatten på alla tre korten.
Har kollat lite på Phobya Xtreme 400 (http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-400-3294p.html) och funderar på om det kan vara tillräckligt för tre kort.

Verkar precis ha plats i mitt Phantom-chassi om jag har mätt rätt.

Vad tror ni?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Att ha en 360 och en 120 mm borde räcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Att ha en 360 och en 120 mm borde räcka

Enda utmaningen med detta är platsbristen. Varför just kombinera två stycken?
Har plats för en 400 som jag länkade ovan, skulle skillnaden bli så stor?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Poison:

Låter lite med endast 360. Men jag är ingen expert på vattenkylning

Har dessutom kommit över ytterligare ett Titan. Så funderar på att koppla in det och köra vatten på alla tre korten.
Har kollat lite på Phobya Xtreme 400 (http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-400-3294p.html) och funderar på om det kan vara tillräckligt för tre kort.

Verkar precis ha plats i mitt Phantom-chassi om jag har mätt rätt.

Vad tror ni?

Det borde räcka till dina kort! Jag kör en RX360 och en Blackice Extreme 240 till 3st 290X och en 2600K. Jag får visserligen köra mina GT 1850 i 12V men sen utvecklar mitt system rätt mycket mer värme också. En 400-rad borde ge ungefär samma yta, trots att den är tunn. Det bör räcka och bli över!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Poison:

Låter lite med endast 360. Men jag är ingen expert på vattenkylning

Har dessutom kommit över ytterligare ett Titan. Så funderar på att koppla in det och köra vatten på alla tre korten.
Har kollat lite på Phobya Xtreme 400 (http://www.coolerkit.se/shop/phobya-xtreme-400-3294p.html) och funderar på om det kan vara tillräckligt för tre kort.

Verkar precis ha plats i mitt Phantom-chassi om jag har mätt rätt.

Vad tror ni?

Ursäkta visste inte om du hade plats för större rad än 360 du sa inte vad du hade för chassi. Har du plats för många radiatorer så kör på det kan alldrig bli för lite av de.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D