Achieva Shimian QH2700 – andrasortering från Korea med AH-IPS

Permalänk
Medlem

Kan det röra sig om ett dåligt exemplar tro? Annars har ju exempelvis QNIX QX2710 fått väldigt bra mätresultat. Skärmar med tempered glass påverkar ju den upplevda bilden på ett lite speciellt sätt. De flesta är nog vana vid matta skärmar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Shimian 27" 1440p i snart två år och jag är supernöjd. Den har inte krånglat det minsta och har inte en enda död pixel. Det enda jag kan klaga på är skärmfoten men jag kör med ett VESA-skärmställ nu så jag slipper se den.

Nu betalade jag visserligen strax över 2k för min och det verkar som att de sakta gått upp i pris. Nu känns det inte riktigt lika värt att beställa dem ifrån Korea.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Samsung s27b970d kan vara nått? Går loss på ~6500:-

Bra tips. Tackar.

Permalänk

Har en Shimian QH270-Lite sedan 3 år tillbaka vilket är typ samma som denna, minns att när jag köpte den så läste jag att den bara fungerade med nvidia kort nästan, hade ett sånt och den fungerade och har funkat bra hela tiden och tänkte aldrig mer på det, förrens nu då jag skulle koppla den till en annan dator som har inbyggt grafikkort och skärmen startade inte ens.

Min fråga lyder som så, vad kan det bero på och går det att komma runt?

Har det nått med att det är dual-link DVI?

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Har en Shimian QH270-Lite sedan 3 år tillbaka vilket är typ samma som denna, minns att när jag köpte den så läste jag att den bara fungerade med nvidia kort nästan, hade ett sånt och den fungerade och har funkat bra hela tiden och tänkte aldrig mer på det, förrens nu då jag skulle koppla den till en annan dator som har inbyggt grafikkort och skärmen startade inte ens.

Min fråga lyder som så, vad kan det bero på och går det att komma runt?

Har det nått med att det är dual-link DVI?

Ingen Korea skärm funkar väl med inbyggt grafikkort man måste ha ett riktigt då skärmen saknar (minns ej vad de var)

Skickades från m.sweclockers.com