LG:s ultrabreda bildskärm 34UM95 med QHD-upplösning på väg till Sverige

Permalänk
Medlem

Läste 60hz och fick mig ett ironiskt leende och tänkte bara fi fan! så old teknik i denna nya skärm skulle vara ett minimum på 100-120hz på nya skärmar/paneler... hade en TFT/LCD skärm för 15-16 år sen med 75hz 17 tums och panelerna är inte bättre 2014 helt sjukt att tillverkarna sätter i dessa uråldriga 60hz panelerna i dessa nya skärmar....

Usch mår illa av detta!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 120hz:

Läste 60hz och fick mig ett ironiskt leende och tänkte bara fi fan! så old teknik i denna nya skärm skulle vara ett minimum på 100-120hz på nya skärmar/paneler... hade en TFT/LCD skärm för 15-16 år sen med 75hz 17 tums och panelerna är inte bättre 2014 helt sjukt att tillverkarna sätter i dessa uråldriga 60hz panelerna i dessa nya skärmar....

Usch mår illa av detta!

Det är väl inte en uråldrig panel bara för att den inte har hög uppdateringsfrekvens? Är uppdateringsfrekvensen det enda som räknas så har det funnits alternativ sedan länge. Men alla har inte 120hz som första prio på en datorskärm. Smaken är som baken här. Olika tekniker har olika styrkor och svagheter. Ja, utbudet på IPSskärmar med hög frekvens är magert. Troligen för att det är svårare att få till hög frekvens på denna paneltyp. Jag förstår att denna skärm inte passar dig och en hel del andra. Men att kalla detta för en gammal teknik endast på grund av uppdateringsfrekvensen ser jag som trångsynt. Den tillför en del andra fördelar som det inte finns alternativ till idag.

Är format/upplösning av intresse så är det troligen bara att vänta lite. Första skärmen för en upplösning/format har sällan alla egenskaper så att den passar alla. Kommer kanske liknande skärmar om ett tag med högre uppdateringsfrekvens för en ännu saftigare peng ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är väl inte en uråldrig panel bara för att den inte har hög uppdateringsfrekvens? Är uppdateringsfrekvensen det enda som räknas så har det funnits alternativ sedan länge. Men alla har inte 120hz som första prio på en datorskärm. Smaken är som baken här. Olika tekniker har olika styrkor och svagheter. Ja, utbudet på IPSskärmar med hög frekvens är magert. Troligen för att det är svårare att få till hög frekvens på denna paneltyp. Jag förstår att denna skärm inte passar dig och en hel del andra. Men att kalla detta för en gammal teknik endast på grund av uppdateringsfrekvensen ser jag som trångsynt. Den tillför en del andra fördelar som det inte finns alternativ till idag.

Är format/upplösning av intresse så är det troligen bara att vänta lite. Första skärmen för en upplösning/format har sällan alla egenskaper så att den passar alla. Kommer kanske liknande skärmar om ett tag med högre uppdateringsfrekvens för en ännu saftigare peng ;).

Du försöker skola en person som nickar "120hz" i ämnet uppdateringsfrekvens.

Det är alltid lika kul att tänka på om man visste vilka personerna bakom profilerna här på swec var. Lustig tanke att vuxna män diskuterar med omyndiga studenter om diverse IT relaterat.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dealerovski:

Du försöker skola en person som nickar "120hz" i ämnet uppdateringsfrekvens.

Det är alltid lika kul att tänka på om man visste vilka personerna bakom profilerna här på swec var. Lustig tanke att vuxna män diskuterar med omyndiga studenter om diverse IT relaterat.

Haha. Mot denna kritik står jag handfallen ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Oj den här skärmen kan jag faktiskt tänka mig om prislappen var lite lägre och 120 hz.

Sitter just nu med 3 st 23"are 120hz:are i Eyefinity så att gå tillbaka till 60hz igen är otänkbart. Däremot så spelas det lite mindre nu så jag kanske skulle klara mig på en riktigt bred skärm istället för 3 st fullhdskärmar som jag har nu.

Permalänk

Går den ner ett par, helst två par tusen i pris så är de ett givet köp.
Haft två skärmar i ett bra tag nu och börjar lessna lite på allt utrymme som blir emellan dem.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301