Asus visar ROG Matrix GTX 780 Ti och R9 290X

Permalänk
Melding Plague

Asus visar ROG Matrix GTX 780 Ti och R9 290X

Två nya grafikkort i serien Republic of Gamers är på ingång. I utförandet ROG Matrix utrustas de senaste flaggskeppen med påkostad kylning och finesser för överklockare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggaste kylaren jag har sett. Me likes.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser fet ut

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Fläskigt

Permalänk
Medlem

Haha, ja, det finns de som behöver självavfrostande minneskretsar, men det låter väldigt häftigt för marknadsföringen också.
Jag kylaren var det inget fel på designmässigt, Får hoppas den presterar bra och låter lite också. Jag hade inte tackat nej till ett, men eftersom jag inte är överklockare så ser jag inte riktigt meningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Förutom att första fläkten borde sett ut som den andra.

mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Fail Asus, förväntade mig helt klart en Poseidon-hybridkylare på dessa kort.

Permalänk
Medlem

ser ju dock ut som en lite underdimensionerad kyllösning för en "superöverklockare".
Nåt i stil med powercolors PCS+ som är 2,5-slot eller en något tjockare 3-slot känns ju rimligare om man vill sparka igång ett 290x.
Blir samma sak som MSI-kortet. Det ser snyggt ut och har ett coolt namn men klarar inga högre frekvenser än de "vanliga" tredjepartkorten.
Förstår inte den som hittar mervärde i dessa kort.. Jag menar det är väl prestanda i form av grafikkraft man är ute efter eller?

Permalänk
Medlem

Ser konstigt ut med olika fläktar! Men å andra sidan skulle jag nog kunna bortse från det om någon ville ge mig ett sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt Snygg kylare, även om jag gillar vanliga CUII-kylaren bättre.
Men Heatsinken ser sjunk maffig ut!

Visa signatur

Min Pärla: [Corsair Obsidian 650D] [Antec 900W] MSI Radeon R9 290] [Intel Core i7 2600K@4,7Ghz 1.33V] [4x4Corsair Vengeance@1600MHz] [Asus P8 Z68] [Western Digital Green 1TB] [Samsung Evo 250 GB]
Side Stuff: [Asus VG248QE 144 Hz] [Steel Series 7G] [Razer Imperator] [Siberia USB Edition]

Permalänk
Medlem

RoG med bara en GPU? =O

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Discokungen

Njaej...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Skit samma om det är olika fläktar. Man ser ju ändå ingen skillnad när de snurrar.
Jag är mer "orolig" över finishen på heat pipesen, ser sådär ut på bilderna... :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Är sugen på att byta upp mig från mitt nuvarande GTX 580 DCII kort till ett dual gpu kort av premium modell. Annars blir det kanske nått av dom här korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

RoG med bara en GPU? =O

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker nog på ROG Mars och ROG Ares. ROG Matrix har alltid varit enkel GPU'er med fokus på riktigt mycket överklockning. Ares är Radeon dubbelkorten respektive Mars som är GeForce dubbelkorten. ROG är bara ett märke som Asus använder för att visa att de tillhör deras premium utbud. (Slutligen har vi ROG Poseidon som är en variant med vattenkylarblock färdig monterat.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sexig :3

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3me00:

Fail Asus, förväntade mig helt klart en Poseidon-hybridkylare på dessa kort.

HAHAHAHAHAAAHAAA........ Vad ska man säga?

Smaken är som baken!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Elpida minnen eller Hynix?

Permalänk
Medlem

Har själv 7970 matrix! Riktigt bra kort alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Stealthbomb:

Elpida minnen eller Hynix?

Elpida till 290X och Hynix till 780 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Elpida till 290X och Hynix till 780 Ti.

Känns lite some att 290x Matrix föll bort lite där gentemot 290x Lightning om det har elpida. Någon speciell anledning till att 290x Matrix inte får minnen från Hynix/Samsung?
Har inte följt minnesdebaklet alltför noga så jag kan ha missat något.

Permalänk
Skrivet av Luiyt:

Känns lite some att 290x Matrix föll bort lite där gentemot 290x Lightning om det har elpida. Någon speciell anledning till att 290x Matrix inte får minnen från Hynix/Samsung?
Har inte följt minnesdebaklet alltför noga så jag kan ha missat något.

För att hålla nere produktionskostnaden....

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Fan va snyggt! Hade passat perfekt till mitt Asus Mobo :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

För att hålla nere produktionskostnaden....

Känns som ett underligt val för ett kort som detta. Förvisso så har ju 780 Ti bara 12 minneskapslar medan 290x har 16 och med tanke på att 290x ska vara billigare så kan det vara som du säger. Enligt MSI så ska 290x Lightning bara ha samsung/hynix och med tanke på att det väl är det kortet som Matrix konkurrerar med så är det en klar nackdel.
Edit: Tänker inte dra någon slutsats innan vi ser hur de klockar på minnet, men på förhand så känns det tveksamt.

Permalänk
Medlem

Alltid samma visa...Beställde nytt grafikkort i Fredags, sen kommer denna nyhet idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Alltid samma visa...Beställde nytt grafikkort i Fredags, sen kommer denna nyhet idag...

Skall du överklocka med LN2? Utan extremkylning är inte kortet bättre än något annat med eftermarknadskylare.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Skall du överklocka med LN2? Utan extremkylning är inte kortet bättre än något annat med eftermarknadskylare.

Jepp det är tanken. Varit på jakt efter ett 780 Ti Kingpin i 4 månader men går inte o få tag på i EU om man inte vill lägga 10K via eBay lr liknande =P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakuni:

RoG med bara en GPU? =O

Skickades från m.sweclockers.com

http://feber.se/pc/art/295444/asus_arbetar_med_rog_ares_iii/ här är en goding

Permalänk
Medlem

Mm, men bilden är det gamla Ares II kortet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.