Permalänk
Medlem

Grafikkort för varmt?

Köpte ett Zotac Nvidia Geforce GTX 780 förra veckan i min nya dator. Men den verkar väldigt varm för att vara helt ny och samt jag spelar inte så jätte krävande spel. Spelade Assassins creed black flag i tio minuter på high och resultatet blev som på bilden. ska det vara så varmt eller är det krångel? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hur snabbt går dina fläktar medans du spelar?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seger92:

Köpte ett Zotac Nvidia Geforce GTX 780 förra veckan i min nya dator. Men den verkar väldigt varm för att vara helt ny och samt jag spelar inte så jätte krävande spel. Spelade Assassins creed black flag i tio minuter på high och resultatet blev som på bilden. ska det vara så varmt eller är det krångel? Tack på förhand
http://i57.tinypic.com/jhsc29.png

Det är inställt på att köra på tills det träffar 80C så det är en helt normal temperatur.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Tror det beror på din omgivning och andra komponenter. Även jag har ett GTX 780 och ligger på 80 grader, jag har dock en PSU under grafikkortet som jag tror kan bidra till värmen. För varmt är det inte, skulle det kunna vara bättre, antagligen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Du kan nog vara helt lugn.
Vad jag vet, så är det normala temperaturer för Nvidia kort.
Personligen kör jag AMD, så jag är lite osäker.
Mitt ASUS/AMD Radeon HD 6990 Antilles fick jag ner till max 70 grader, i ansträngande spel.
Innan dess toppade det 98 grader.
När jag öppnade kortet fanns det typ ingen pasta alls, förutom en liten liten klick i ena hörnet på GPU-erna.
Så i mitt fall så hade det sin förklaring.
Men åter igen, jag tror att du kan vara lugn.
Du har garanti kvar på det kortet, så du skall INTE byta pasta.
Det är bara EVGA som tillåter sådant, men dom fjantar ju bara med Nvidia, så för oss som kör AMD så är det ju inte lika kul.
Snälla Sapphire släpp till lite (rolighetsgaranti) till oss.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Target temp på kepler är 80°.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tanka msi afterburner så kan du ställa in manuellt en högre fläkthastighet när du ska spela, oftast så går dom inte allt för snabbt automatiskt...

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju kika på sweclockers nyhet om kylning för grafikkort på baksidan
http://www.sweclockers.com/nyhet/18432-arctic-backside-cooler...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W