Permalänk

Får ingen bild!

Nybyggd dator, och när jag kopplar hdmi till tvn/bildskärmen så händer inget, men den verkar känna att något är där. Har prövat på 3 apparater och 1 fungerade, vad är det för fel på de andra två? (De är snäppet omodernare, med det bör ju inte spela någon roll) hjälp?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

Vilket sladd använder du?

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Vilket sladd använder du?

HDMI-sladd, eller vad tänkte du?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

Komponenter?
Var kopplar du in ändarna av sladden?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Komponenter?
Var kopplar du in ändarna av sladden?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6550160/dator

Jag kopplar in ena till tvn, och andra till grafikkortet.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

Säker på att du sätter i sladden i grafikkortet och inte i moderkortet?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd

Hdmi ingången på tv var aktiv?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

varför är din rubrik Får ingen bild! om du får bild på 1 av 3 skärmar ?
börja med att felsöka om datorn är paj eller om resterande 2 skärmar är döda.

som Zoidberg skrivit har du dubbelkollat alla kablar inne i datorn?
PCIe strömkabeln och 12V till moderkortet är av nån anledning samma utförande.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

varför är din rubrik Får ingen bild! om du får bild på 1 av 3 skärmar ?
börja med att felsöka om datorn är paj eller om resterande 2 skärmar är döda.

som Zoidberg skrivit har du dubbelkollat alla kablar inne i datorn?
PCIe strömkabeln och 12V till moderkortet är av nån anledning samma utförande.

De andra två skärmarna är knappast döda, de fungerar ju att se på tv med.
Datorn bör väl inte vara paj? Får ju trots allt bild på en skärm.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

De andra två skärmarna är knappast döda, de fungerar ju att se på tv med.
Datorn bör väl inte vara paj? Får ju trots allt bild på en skärm.

så du ska ha eyefinity med 3 skärmar ?
vilka skärmar är det ? modell
vilka 2 funkar inte med din dator
har du testat dom var för sig ?

det är väl programvara / inställningar i Windows som måste göras för att det ska funka

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

De andra två skärmarna är knappast döda, de fungerar ju att se på tv med.
Datorn bör väl inte vara paj? Får ju trots allt bild på en skärm.

Återigen har du kopplat in HDMI-sladden till grafikkortet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

så du ska ha eyefinity med 3 skärmar ?
vilka skärmar är det ? modell
vilka 2 funkar inte med din dator
har du testat dom var för sig ?

det är väl programvara / inställningar i Windows som måste göras för att det ska funka

Ursäkta för dålig formulering, jag har testat på 3 olika skärmar, men ska endast använda 1. 2 av dessa skärmar så fick jag ingen bild.
Det är Anderson på båda.

Skrivet av simon253:

Återigen har du kopplat in HDMI-sladden till grafikkortet?

Ja, det är jag säker på.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Ursäkta för dålig formulering, jag har testat på 3 olika skärmar, men ska endast använda 1. 2 av dessa skärmar så fick jag ingen bild.
Det är Anderson på båda.

Ja, det är jag säker på.

Om du är seriös och verkligen vill ha hjälp här på forumet så måste du vara betydligt tydligare med vad det är för modell som fungerar och vilka som inte gör det... Att bara skriva Anderson duger inte och ditt svar på var hdmi kabeln är inkopplad är lite osäker i mina ögon, jag tror inte alls att du har koll på vilket av uttagen du kopplade in den på.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Om du är seriös och verkligen vill ha hjälp här på forumet så måste du vara betydligt tydligare med vad det är för modell som fungerar och vilka som inte gör det... Att bara skriva Anderson duger inte och ditt svar på var hdmi kabeln är inkopplad är lite osäker i mina ögon, jag tror inte alls att du har koll på vilket av uttagen du kopplade in den på.

Jag vet inte vilka anderson tvs det är, jag har tyvärr inte tillgång till dem. Vet bara att de är gamla, (4-7 år)
Jag är 100% på att jag kopplat rätt.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Jag vet inte vilka anderson tvs det är, jag har tyvärr inte tillgång till dem. Vet bara att de är gamla, (4-7 år)
Jag är 100% på att jag kopplat rätt.

Kanske de inte klarar den upplösningen du ställt in då?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Kanske de inte klarar den upplösningen du ställt in då?

Det är väldigt logiskt eftersom att alla de 3 som inte fungerar (har testar en till) har inte 1920x1080p men det har den enda som fungerar. Hur ändrar jag upplösning utan bild då?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Det är väldigt logiskt eftersom att alla de 3 som inte fungerar (har testar en till) har inte 1920x1080p men det har den enda som fungerar. Hur ändrar jag upplösning utan bild då?

Koppla in den som fungerar och ändra kanske?
Upplever väl själv att sådant brukar kännas av automagiskt i många fall men det skadar ju inte utesluta.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Koppla in den som fungerar och ändra kanske?
Upplever väl själv att sådant brukar kännas av automagiskt i många fall men det skadar ju inte utesluta.

Ursäkta min okunnighet, men hur ändrar man överhuvudtaget? Första datorn jag haft..

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Ursäkta min okunnighet, men hur ändrar man överhuvudtaget? Första datorn jag haft..

Högerklicka på skrivbordet och klicka på skärmupplösning. Har inte haft något AMD-kort på ett par år nu men jag har för mig att det går att ändra i catalyst control centre också. - för visst har du väl installerat drivrutiner och sådant?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |