Dator som inte vaknar från viloläge. AMD

Permalänk

Dator som inte vaknar från viloläge. AMD

Mor har köpt en begagnad surfburk som funkar fint då den väl är igång men låter man den gå i viloläge så får man strypa strömmen och starta om för att få bild igen. Ibland kan den stå och snurra men ingen bild då har det funkat att koppla ur och i skärmen. Vad skulle detta kunna bero på? Grafikkorts problem? Bios wake inställningar eller windows??

Amd 5200+
4gb dominator ddr2
asus m2n-sli
hd4890
300gb vanlig hdd
asus xonar
620watt fractal.
gamla ps2 mus och tangenbord

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Provat att bara starta om skärmen..?

Permalänk
Skrivet av Unclemoe:

Provat att bara starta om skärmen..?

jajamän

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat alla drivrutiner till senaste version?

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Har du uppdaterat alla drivrutiner till senaste version?

jag har uppdaterat grafikkortet och enablat power on by ps2 fortfarande samma

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Är det bara skärmen(grafikkortet) som inte vill hoppa igång efter vänteläge eller hamnar hela datorn i något limboläge?

Har du möjlighet att prova med ett annat grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Är det bara skärmen(grafikkortet) som inte vill hoppa igång efter vänteläge eller hamnar hela datorn i något limboläge?

Har du möjlighet att prova med ett annat grafikkort?

Det är inte helt ovanligt att det blir så där. På någon dator som jag har installerat så blir det så där ibland. Ofta beror det på grafikdrivarna eller chippsetdrivarna om jag har fattat det rätt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.