Permalänk

Provade att skruva ihop hela lådan idag men då matchade inte hålen upp på botten och toppanelen. Varför går det inte som jag vill??
Det är aningen frustrerande när man mätt allting flera gånger i 3D-programmet och sen går det inte ändå. Inte konstigt man får gråa hår
Man skulle kanske skaffat sig en egen maskinpark

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffeleguan:

Provade att skruva ihop hela lådan idag men då matchade inte hålen upp på botten och toppanelen. Varför går det inte som jag vill??
Det är aningen frustrerande när man mätt allting flera gånger i 3D-programmet och sen går det inte ändå. Inte konstigt man får gråa hår
Man skulle kanske skaffat sig en egen maskinpark

Kunde varit värre, du kunde byggt en rymdsond som ska landa på månen, och kalibrerat den i meter men programmet är skrivet för tum.
Det ser bra ut oavsett små missarna. Kämpa på!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Kunde varit värre, du kunde byggt en rymdsond som ska landa på månen, och kalibrerat den i meter men programmet är skrivet för tum.
Det ser bra ut oavsett små missarna. Kämpa på!

Tackar!

Ja, något jobb på nasa blir det nog inte
Det är nog inte meningen att det ska vara lätt. Då hade ju alla stora chassitillverkare gått omkull.
Men nya topp+bottenplåtar är beställda igen i alla fall.

Permalänk

UPDATE!

Nu har jag fått mina topp och bottenplåtar. Och denna gången matchade hålen. Puh..
Har även försänkt hålen på botten och toppen. Resultatet ser ni här nedan.

Blev av med min förra lilla fil så nu har jag fått låna två nya. Dom är grymt användbara men inte det roligaste jobbet direkt att sitta och fila alla små utrymme.

Nu har jag äntligen kunnat skruva ihop det mesta i alla fall. Har inte försänkt hålen på sidoplåtarna än så ni får hålla till goda utan.
Men till nästa update så ska jag ha fixat det och ska även ha skruvat dit i/o plåten bak.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Skönt att det blev rätt tillslut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, kommer följas!

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Discokungen

Ser trevligt ut! Tycker dock att du borde satsat på 140mm-fläktar i alla fall, 120mm ser rätt litet ut när chassit är så brett!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Ser trevligt ut! Tycker dock att du borde satsat på 140mm-fläktar i alla fall, 120mm ser rätt litet ut när chassit är så brett!

Förstår hur du menar. Det är lite svårt att urskilja storleken på bilderna men jag ska faktiskt ha 140 fläktar i frontpanelen. I toppen valde jag 120 fläktar för då kan jag ha en längre radiator. Där bak blev det också 120, mest pga att jag tänkt mig en specifik fläkt där.
Men alltid kul att höra vad andra tycker

Permalänk
Discokungen
Skrivet av loffeleguan:

Förstår hur du menar. Det är lite svårt att urskilja storleken på bilderna men jag ska faktiskt ha 140 fläktar i frontpanelen. I toppen valde jag 120 fläktar för då kan jag ha en längre radiator. Där bak blev det också 120, mest pga att jag tänkt mig en specifik fläkt där.
Men alltid kul att höra vad andra tycker

Ah! Det hade funkat med en 420-rad också då den ger galet mycket radiatoryta! Men jag gillar bygget skarpt i vilket fall som helst! Jag tror inte det kommer bli något problem när det är färdigt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Min första sponsor!

Stort tack till er på Friendlygruppen som ställt upp med backning till mitt projekt!

Permalänk

UPDATE

Äntligen har jag fått något gjort. Ber om ursäkt att det inte har här något den sista tiden här men har haft enorma sömnproblem och ingen ork att ta tag i projektet som följd. Men nu är det på rätt köl igen.
Blev lite mer försänkning av hål. Denna gång på sidopanelerna och den ena innerramen. Ett jäkla jobb utan pelarborr kan jag säga. Man får trycka som ett j*vla as

Blev även tvungen att justera till "skruvhålen" (egentligen nithål) på i/o plåten för att få den på plats men det gick till slut.

Så nu kommer det några bilder i alla fall. Ska försöka hinna med att försänka de återstående hålen inom de närmsta dagarna. Sen har man slipning också, oj vad tråkigt..

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nått!
Ser sjukt bra ut bara nu

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot mer av detta!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

jag undrar, ska du färga chassit sedan när det är klart? har du tänkt dig en speciell färgkombination?

hur som helst så ser det riktigt bra ut

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Nu börjar det likna nått!
Ser sjukt bra ut bara nu

Tackar så mycket

Skrivet av Niklas_Jensen97:

jag undrar, ska du färga chassit sedan när det är klart? har du tänkt dig en speciell färgkombination?

hur som helst så ser det riktigt bra ut

Tackar! Det som jag tänkt mig är att få det anodiserat, svart. Svart går ju till allt som tur är

Permalänk

Update

Har försänkt de sista hålen nu, så nu sitter allt ihop som det är tänkt. F*n vad skönt att äntligen ha en hel låda i alla fall
Nästa steg nu är att börja slipa det. Eftersom jag inte är själv i lokalen där jag har chassit så får jag ta det lite när jag kan. Men jag ska försöka komma igång så fort som möjligt.
Under tiden så får ni hålla till goda med bilder på lådan så som den ser ut nu

hello!

hello again

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!
Ska följas!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Expertgissare

Ojojoj vilket bygge, ser riktigt bra ut måste jag säga

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Snyggt byggt, fräsig kärra!
Ska följas!

Tack så mycket

Skrivet av Edvin-89:

Ojojoj vilket bygge, ser riktigt bra ut måste jag säga

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Blir grymt inspirerad att göra nåt liknande själv, ser ashäftigt ut!

Vad kostade själva chassit totalt? Dvs plåtar, laserskärning, bockande osv (exklusive verktygen du införskaffat). Du får gärna berätta lite mer i detalj vad som kostade vad

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla snyggt!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Blir grymt inspirerad att göra nåt liknande själv, ser ashäftigt ut!

Vad kostade själva chassit totalt? Dvs plåtar, laserskärning, bockande osv (exklusive verktygen du införskaffat). Du får gärna berätta lite mer i detalj vad som kostade vad

Innan jag började använda Autodesk Inventor så fick jag skurit fyra sidor till en simpel låda i 1mm alu så den kan man inte räkna in.

Priserna är för både material och skärning inkl. moms
3870 = för plåtarna till hela chassit (utom i/o plåten)
1500 = fick köpa nya plåtar p.g.a. att bockningen blev fel (obs! inte bockarens fel)
1500 = ännu ett set plåtar, för hålen i botten och toppen matchade inte av någon anledning
100 = bockning

Sponsringen är inte inkluderad i priserna.

Fråga gärna, jag är full med svar

Permalänk
Medlem

Intressant projekt och kul att följa, - inlägg redigerat av Cinder -

Fortsätt bygga så vi får se vad det blir i slutändan, har du nåt planerat färdigdatum än förresten? Jag föreslår att kolla efter pulverlackering eller liknande istället för anodisering också, det är ofta ganska lätt att repa anodiserade ytor.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Intressant projekt och kul att följa
Fortsätt bygga så vi får se vad det blir i slutändan, har du nåt planerat färdigdatum än förresten? Jag föreslår att kolla efter pulverlackering eller liknande istället för anodisering också, det är ofta ganska lätt att repa anodiserade ytor.

Eftersom jag har tänkt att ha chassit på ett och samma ställe så är jag inte så orolig för repor. Möblerar inte om så ofta
Det är en fördel med anodisering eftersom man inte får någon extra yta på plåtarna som man får vad lackering.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Intressant projekt och kul att följa, - inlägg redigerat av Cinder -

Fortsätt bygga så vi får se vad det blir i slutändan, har du nåt planerat färdigdatum än förresten?

Såg nu att du frågade om färdigdatum. Nä, har inte vågat sätta nåt datum eftersom jag inte kan hålla på med bygget varje dag. Men målet är ju att bli klar så fort som möjligt. Fast hellre att det tar lite tid så det blir ordentligt gjort. Annars kommer man bara att ångra sig sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffeleguan:

Innan jag började använda Autodesk Inventor så fick jag skurit fyra sidor till en simpel låda i 1mm alu så den kan man inte räkna in.

Priserna är för både material och skärning inkl. moms
3870 = för plåtarna till hela chassit (utom i/o plåten)
1500 = fick köpa nya plåtar p.g.a. att bockningen blev fel (obs! inte bockarens fel)
1500 = ännu ett set plåtar, för hålen i botten och toppen matchade inte av någon anledning
100 = bockning

Sponsringen är inte inkluderad i priserna.

Fråga gärna, jag är full med svar

Ajfan, det var ju inte särskilt billigt alls >.< Blir nog att lägga projektet på hyllan tills man blir befordrad eller nåt : )

Permalänk

Grymt bygge

Dock aningen dyrt för jag ska våga mig på det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

liten update

Slipade en av panelerna idag men märkte att det blir ganska mycket mer stoft än jag trodde så jag får komma upp med en ny plan.

Permalänk
Proffsmoddare

Tänk på att när du slipar aluminium så är dammet INTE bra att andas in!!!

Om du måste andas gör det via näsan så tar det upp lite i alla falll. Något slags utsug eller en mask av något slag är ett måste!

Projektet ser ritktigt bra ut! Ser ut att kunna bli riktigt bra! Kul att det händer lite!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Tänk på att när du slipar aluminium så är dammet INTE bra att andas in!!!

Om du måste andas gör det via näsan så tar det upp lite i alla falll. Något slags utsug eller en mask av något slag är ett måste!

Projektet ser ritktigt bra ut! Ser ut att kunna bli riktigt bra! Kul att det händer lite!

Man tackar!

Det stoftet blir väl som cement kan jag tänka mig om man andas in det.
Ska fortsätta slipa imorgon fast utomhus denna gång. Har även köpt glid på Bauhaus att smörja på plåten. Hoppas det funkar bara