Installera Windows 8 utan cd

Permalänk

Installera Windows 8 utan cd

Hej, jag har tänkt att köpa ett SSD till min dator. Jag vill att SSDn ska vara min boot-drive så därför måste jag installera Windows på den. Jag har en Windows 8 nyckel men ingen cd.

Hur kan jag installera Windows 8 på SSDn utan en cd? Jag har försökt att göra så att jag kan installera Windows med ett USB med ett program från Microsoft. I detta program så ska man skriva in produktnyckeln men den säger bara "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8".

Om någon vet hur man gör, skriv gärna här! Tack

Visa signatur

Grafikkort: GTX 970 | Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | CPU: AMD R5 2600X | SSD: Samsung EVO 250GB | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB | PSU: CoolerMaster B600 | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Corsair Gaming M65 RGB | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEggHealer:

Hej, jag har tänkt att köpa ett SSD till min dator. Jag vill att SSDn ska vara min boot-drive så därför måste jag installera Windows på den. Jag har en Windows 8 nyckel men ingen cd.

Hur kan jag installera Windows 8 på SSDn utan en cd? Jag har försökt att göra så att jag kan installera Windows med ett USB med ett program från Microsoft. I detta program så ska man skriva in produktnyckeln men den säger bara "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8".

Om någon vet hur man gör, skriv gärna här! Tack

Du använder förmodligen fel version av installation.

Har du möjligen en uppgraderingsnyckel?
Isf måste du ladda hem rätt från Microsoft.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-assistan...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Du använder förmodligen fel version av installation.

Har du möjligen en uppgraderingsnyckel?
Isf måste du ladda hem rätt från Microsoft.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-assistan...

Jag har försökt med dem och det är då när jag skriver in probuktnyckeln som det medelandet kommer. "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8"

Visa signatur

Grafikkort: GTX 970 | Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | CPU: AMD R5 2600X | SSD: Samsung EVO 250GB | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB | PSU: CoolerMaster B600 | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Corsair Gaming M65 RGB | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: HyperX Cloud II