Permalänk
Avstängd

MSI Military Class och lögner

På flera av MSIs produkter kan man se att det står "Military Class" och dom försöker vilseleda konsumenter att tro att deras komponenter håller enastående kvalité och är certifierade för att klara extrema miljöer.

På deras produkter kan man läsa "MIL-STD-810G certified components". Diffust utan att ange vilka komponenter det handlar om.

MIL-STD-810G består av en mängd testmetoder som används för att testa produkter.
Det finns test laboratorier som kan testa om produkten klarar testen, men det finns inget certifikat att få, så "certified components" är bara blaj.

MIL-STD-810G är en flexibel standard som låter tillverkarna fritt välja vilka testmetoder som produkten ska klara.

MIL-STD-810G består utav över 20 testmetoder (som bland annat innefattar lågtryck, låg temperatur, hög temperatur, temperatur chock, vätskor, solstrålning, regn, fukt, sand och damm, acceleration, vibration, akustiskt ljud, mfl)..

Så dom väljer ut det testet som är lättast att klara, och går runt och skryter om att deras grejer är MIL-STD-810G och hävdar att det är top quality byggt med dom mest stabila komponenterna.

Gå inte på deras lögner!

Särskrivning
Permalänk
Medlem

bra att veta ;P

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt MSI på många år. Sista skräpet jag handlade där hade 3 defekta PCI-portar på moderkortet....

Det är lite intressant att man påfallande ofta hittar man många MSI:s produkter på företagens "Fyndvaror"-sidor... Returer, reklamationer eller bara missnöjda kunder undrar man ju då?

Självklart finns det många nöjda MSI-ägare... men varför chansa?`

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

På flera av MSIs produkter kan man se att det står "Military Class" och dom försöker vilseleda konsumenter att tro att deras komponenter håller enastående kvalité och är certifierade för att klara extrema miljöer.

....

Gå inte på deras lögner!

Vad är det de ljuger om?

Menar du att de inte uppfyller det de påstår, tycker snarare du verkar ljuga om att de påstår något de inte påstår?

Ifall du menar att "Military Class" i detta fallet bara är ytterliggare ett meningslöst försäljningsargument så håller jag med.

Det är skillnad på lögn och marknadsföring, även om de är väldigt nära ibland.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Medlem

Ja, troligen är det ett säljknep. Dock är inte MSIs hårdvara dålig för det.

Btw "testmetoder".

Permalänk
Medlem

just därför en av anledningarna att jag tvekade på MSI till polarens burk för ett tag sen.
Blev ett Asrock extreme 4 Z77 till hans 2500K @4,0 ghz just nu pga gtx 460 som gpu

(Han hade tidigare ett z68 extreme4 med kass usb kontroller från asrock då...
Förutom usb som krånglade så var det inga problem med det moderkortet
(Det var ett fabriksfel tydligen så det gick klart på garantin... Dock så hittade han inte drivrutinskivan men blev godkänt iallafall av det servicevänliga inet ^.^)

Var förvånad över känslan på asrocks moderkort i den prisklassen faktiskt 1190 kr kostade det moderkortet då.
inet gjorde en snabb service på moderkortsbyte (en och en halv vecka så var ett nyare z77 uthämtat med mellanskillnad betald och installerades då av mig :3)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd

msi brukar oftast ha rätt bra moderkort ändå och många tillverkare har en massa bullshitkort som mest består av dekal trimning av ett eller annat slag så är inte nått nytt fenomen och är många gånger samma med minne gpu osv med för den delen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zonar:

Jag har inte köpt MSI på många år. Sista skräpet jag handlade där hade 3 defekta PCI-portar på moderkortet....

Det är lite intressant att man påfallande ofta hittar man många MSI:s produkter på företagens "Fyndvaror"-sidor... Returer, reklamationer eller bara missnöjda kunder undrar man ju då?

Självklart finns det många nöjda MSI-ägare... men varför chansa?`

/z

Jag har också haft dålig erfarenhet av MSI.
Både mitt MSI moderkort (P35) och mitt MSI grafikkort (GeForce 2 MX) gick sönder.
Jag hävdar inte att MSIs produkter är sämre än andra, det kan bara vara jag som haft otur.
Men efter jag blivit biten två gånger, är jag skeptisk till att köra dom igen.

Skrivet av pjäxa:

Vad är det de ljuger om?

Menar du att de inte uppfyller det de påstår, tycker snarare du verkar ljuga om att de påstår något de inte påstår?

Ifall du menar att "Military Class" i detta fallet bara är ytterliggare ett meningslöst försäljningsargument så håller jag med.

Det är skillnad på lögn och marknadsföring, även om de är väldigt nära ibland.

Det är vilseledande marknadsföring med mål att vilseleda konsumenterna.

Många får nog den felaktiga uppfattningen att MSIs produkter är lämpade för militärtbruk, att sitta i kritisk utrustning, etc. Att deras produkter är extremt driftsäkra, etc. Så är inte fallet. Det är vanlig konsumentelektronik.

Skrivet av exroz:

Ja, troligen är det ett säljknep. Dock är inte MSIs hårdvara dålig för det.

Ja, det är ett säljknep för att vilseleda konsumenter.
Jag hävdar inte att MSIs produkter skulle vara undermåliga eller sämre än sina konkurrenters, bara att deras marknadsföring/påståenden är vilseledande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Så dom väljer ut det testet som är lättast att klara, och går runt och skryter om att deras grejer är MIL-STD-810G och hävdar att det är top quality byggt med dom mest stabila komponenterna.

Gå inte på deras lögner!

Självklart ska man vara kritisk mot marknadsföring, men du har ju å andra sidan inte visat nåt som backar upp ditt påstående heller.

De kan mycket väl ha de mest stabila komponenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

...
Det är vilseledande marknadsföring med mål att vilseleda konsumenterna.
...
Många får nog den felaktiga uppfattningen att MSIs produkter är lämpade för militärtbruk, att sitta i kritisk utrustning, etc. Att deras produkter är extremt driftsäkra, etc. Så är inte fallet. Det är vanlig konsumentelektronik.
...
Ja, det är ett säljknep för att vilseleda konsumenter.
Jag hävdar inte att MSIs produkter skulle vara undermåliga eller sämre än sina konkurrenters, bara att deras marknadsföring/påståenden är vilseledande.

Alla "säljknep" är just det, knep, du påstår att de ljuger och vilseleder, men de påstår att de uppfyller en standard, kan du peka på att de inte uppfyller det de påstår?
Vad dumma konsumenter tolkar in i det hela är irrelevant,
majoriteten av motorjournalister envisas med att hävda att biltillverkarna "ljuger" om sina bränsleförbrukningssiffror, när i själva verket de är för dumma för att förstå att de uppger helt korrekta siffor i enlighet med en EU-körcykel som inte överensstämmer med verklig körning.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

msi brukar oftast ha rätt bra moderkort ändå och många tillverkare har en massa bullshitkort som mest består av dekal trimning av ett eller annat slag så är inte nått nytt fenomen och är många gånger samma med minne gpu osv med för den delen

MSI är ju marknadsledande i dekaltrimning och vapenmagasin-formade kylflänsar.
Sen tycker inte jag det är bra med grejer som KillerNIC som inte funkar out-of-the-box utan att behöva installera bloatade drivrutiner med intrusiv mjukvara och systray ikon som ligger i bakgrunden och drar resurser.

Skrivet av hoski:

Självklart ska man vara kritisk mot marknadsföring, men du har ju å andra sidan inte visat nåt som backar upp ditt påstående heller.

De kan mycket väl ha de mest stabila komponenterna.

Så du tror MSIs produkter lever upp till samtliga testmetoder i MIL-STD-810G?
Om du är så övertygad, så prova doppa det i vätska, stå ute i regnet, eller sandblås det så ska du se hur stabilt kortet är.

Skrivet av pjäxa:

Alla "säljknep" är just det, knep, du påstår att de ljuger och vilseleder, men de påstår att de uppfyller en standard, kan du peka på att de inte uppfyller det de påstår?
Vad dumma konsumenter tolkar in i det hela är irrelevant,
majoriteten av motorjournalister envisas med att hävda att biltillverkarna "ljuger" om sina bränsleförbrukningssiffror, när i själva verket de är för dumma för att förstå att de uppger helt korrekta siffor i enlighet med en EU-körcykel som inte överensstämmer med verklig körning.

De uppfyller inte samtliga tester i STD-MIL-810G, det är helt enkelt inte möjligt för ett kretskort att göra. Det är möjligt att vissa enstaka komponenter på deras moderkort uppfyller någon enstaka testmetod i STD-MIL-810G (deras skruvar överlever nog vibrationstestet utan att gå sönder), men att tro något annat är bara att lura sig själv.

Jo, biltillverkarna luras. Mäta bränsleförbrukning i en tom bil, utan stolar, utan instrumentbräda, utan passagerare, i nedförsbacke, det är inget annat än att vilseleda och lura konsumenter.

Permalänk
Medlem

Kvaliten på modekortkorten idag är nog rent generellt lika även men visst jag köper bara asus eller gigabyte eftersom det funkat bäst. För vet jag att msi snålade rejält på kondensatorerna å då blir det inga modekort för min del där. Oftast rekommendera jag asus då dem har 5 års garanti på sina haswell brädor och gigabyte har väldigt trevlig support här på forumet

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Kvaliten på modekortkorten idag är nog rent generellt lika även men visst jag köper bara asus eller gigabyte eftersom det funkat bäst. För vet jag att msi snålade rejält på kondensatorerna å då blir det inga modekort för min del där. Oftast rekommendera jag asus då dem har 5 års garanti på sina haswell brädor och gigabyte har väldigt trevlig support här på forumet

Jag tror att det är så som du säger.
Att generellt så är kvalitén lika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Det finns test laboratorier som kan testa om produkten klarar testen

Så när man har testat om produkten klarar testen kan man sedan utföra testen?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

Alla "säljknep" är just det, knep, du påstår att de ljuger och vilseleder, men de påstår att de uppfyller en standard, kan du peka på att de inte uppfyller det de påstår?
Vad dumma konsumenter tolkar in i det hela är irrelevant,
majoriteten av motorjournalister envisas med att hävda att biltillverkarna "ljuger" om sina bränsleförbrukningssiffror, när i själva verket de är för dumma för att förstå att de uppger helt korrekta siffor i enlighet med en EU-körcykel som inte överensstämmer med verklig körning.

Nja om du nu drar in bilar i tråden kan jag nog säga att biltillverkarna ljuger... de flesta tillverkarna har en outrustad bil för tester som egentligen inte säljs till kunder. Ingen extra utrustning som ac, ljudsystem mm innebär lägre vikt och där med lägre bränsleförbrukning. Perekt inskrubbade däck innebär lägre friktion och då lägre förbrukning. Varför tror du att tillverkarna säljer första paketet med ac, stereo och en massa grejer för typ 5000 kr när sen minsta lilla skituppgradering går på 10000. Bilen är bil + första paketet är minimum dom vill sälja och då har även förbrukningen ökat med iaf 10%.

Iaf min erfarenhet från bilindustrin och utvecklingen av nya bilar. Att datorkomponenttillverkare myglar eller vitvarutillverkare myglar med energiklasser är mer självklart än förvånande.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teh Daniel:

Så när man har testat om produkten klarar testen kan man sedan utföra testen?

Du skickar in en produkt eller komponent till ett laboratorium och anger vilka testmetoder som ska utföras.
Du kan få produkten testad i ett labb.
Men du kan inte få någon certifiering på det.
Det finns inga labb som tillhandahåller STD-MIL-810G certifieringar.

Permalänk
Medlem

MSIs marknadsföring är en lustig historia, vem glömmer http://www.youtube.com/watch?v=GvNnv7nh2Es ?

Permalänk
Medlem

Asus skriver ju i stort sett samma saker i sin information om TUF moderkorten

Citat:

The TUF series delivers a “tough” image. With the unique design & high quality components (military-standard), TUF series is born for pursuing the preeminent stability, all-round compatibility, and extreme durability.

Permalänk

Köpte ett "military class" mb som började brinna, bra skit!

Permalänk
Medlem

finns väl ingen som tar "military class" på allvar när det handlar om datorkomponenter?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

ärligt talat om du tror för att namnet military class innebär att det ska hålla i krig, eller för att en kylfläns är designad som ett magasin att det skulle göra det vassare så är du fan körd i skit.

Sanningen är att alla företag kvittar vad det är mer eller mindre spär på extra och gör "ledande" och "bästa" på marknaden komponenter! Därför vi har saker som ångerrätt och till och med reklamations rätt ifall det skulle vara fel just det FEL på en vara som orsakar problem eller en situation som gör att den inte lever upp till det den lovat (köra din komponenter, inte skydda dig från kul eld från tyskarna). Det är olyckligt när det blir fel och saker går sönder, men har själv haft asus kort som smällt utan några direka förklaringar med (sökte enheter i enhetshanteraren poff sa det) precis som jag har haft det i andra tillverkares prylar.

visst ibland blir man bränd många gånger och det lämnar en dålig eftersmak (många som haft Radeonkort och vart tvungen att strula med deras ibland helt makalösa dåliga drivisar vet vad jag menar) Men i grund och botten är komponenter designade för att fungera och gör dem inte det, utnyttja era rättigheter! Jag tycker ärligt talat denna tråd är dum! Du blir inte mer lurad här än när du går och köper ett 20 pack ägg på ica och 2 flyter i vattnet, ibland blir det fel! det ska inte vara det men ibland blir det så, fan gick åt helvete när Apollo skulle skicka gubbar till rymden ochså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Nja om du nu drar in bilar i tråden kan jag nog säga att biltillverkarna ljuger... de flesta tillverkarna har en outrustad bil för tester som egentligen inte säljs till kunder. Ingen extra utrustning som ac, ljudsystem mm innebär lägre vikt och där med lägre bränsleförbrukning. Perekt inskrubbade däck innebär lägre friktion och då lägre förbrukning. Varför tror du att tillverkarna säljer första paketet med ac, stereo och en massa grejer för typ 5000 kr när sen minsta lilla skituppgradering går på 10000. Bilen är bil + första paketet är minimum dom vill sälja och då har även förbrukningen ökat med iaf 10%.

Nog jävligt svårt att hitta en ny bil till salu idag som inte har AC och stereo som standard.
Sen att det finns uppgraderingar, klimatanläggning t ex, är en annan sak,
de ljuger inte, de uppger enligt de krav som ställts mot dem.
Felet är att kraven inte stämmer överens med verkligheten, och som du skriver finns även kryphål för att komma än längre ifrån verkligheten, men det är fortfarande inte lögn, lika lite som MSI ljuger i detta fall.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Medlem

Det står att MSI:s moderkort är testade enligt någon militär standard, men står det någonstans att deras moderkort har klarat av dessa tester? Ifall militären testar kretskorten och finner att de är värdelöst skräp, så är det väl fortfarande militärt testade?

För övrigt så tycker jag om MSI:s moderkort. Jag har haft moderkort från både Gigabyte, MSI och Asus och jag tycker inte att något av dem är bättre eller sämre än något annat. Men allt prat om ”Military Class” och liknande som tillverkarna håller på med tycker jag mest är värdelöst försäljnings snack.

Permalänk

Jag gissar att MSI har använt komponenter (kondensatorer, vrm, spolar etc) som är testade enligt MIL men dom har förmodligen inte testat det färdigbyggda moderkortet.

Mitt MSI-Z87-G45 har fungerat utan problem sen jag tryckte på startknappen ca 4 månader sen men jag ser att här och där kommer det upp trådar där folk har problem samt att MSI är skit köp Asus/Asrock/Gigabyte istället.

För att få fram lite statistik om vad köparna har tyckt om sina MSI/Asus/Asrock/Gigabyte kollade jag först prisjakt men det är alldeles för få omdömen (<10) för få en riktig bild så jag kollade in newegg och där fanns det bättre statistik dvs 100-500 omdömen per produkt.

Vad jag gjorde var att jag tog de 7 högst rankade moderkorten på Prisjakt och kollade vad dom fått för omdömen på Newegg och här kommer resultatet sorterat på flest nöjda med sitt moderkort:

Prisjakt rank 4: Asus Maximus VI Hero (226 omdömen) 16% missnöjda / 79% nöjda

Prisjakt rank 2: Gigabyte G1.Sniper Z87 (OBS!!! bara 24 omdömen) 12% missnöjda / 75% nöjda

Prisjakt rank 7: MSI Z87-G45 Gaming (219 omdömen) 18% missnöjda / 74% nöjda

Prisjakt rank 6: Asus Z87-Pro (128 omdömen) 20% missnöjda / 71% nöjda

Prisjakt rank 5: Gigabyte GA-H87N-WIFI (OBS!!! bara 11 omdömen) 36% missnöjda / 63% nöjda

Prisjakt rank 1: Asus Z87-A (138 omdömen) 30% missnöjda / 60% nöjda

Prisjakt rank 3: ASRock H81 Pro BTC (OBS!!! bara 12 omdömen) 50% missnöjda / 41% nöjda

Jag tycker det ser ut som MSI klarar sig bra när det blir lite volym på omdömena medan nr 1 på Prisjakt Asus Z87-A har klart fler missnöjda köpare.

Asrock H81 Pro har lite för lite omdömen för att dra några mer djupgående slutsatser men använder vi "forumlogik" ser det ut att vara rena rama skräpet.

Vill ni kolla själv är det bara att gå in på www.newegg.com

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Oj, det ser ut som MSI Gaming korten är TüV-certifierade (TüV = http://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%9CV) med en förväntad livslängd på 25 år så det verkar som MSI inte pratar "bullshit" om sina MIL4 moderkort.

http://game.msi.com/sv/product/motherboard/z87-gaming

Givetvis kan dom ha klistrat in TUV loggan men jag misstänker att MSI kan få rejält på "moppo" om dom ljuger om TUV certifieringen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Oj, det ser ut som MSI Gaming korten är TüV-certifierade (TüV = http://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%9CV) med en förväntad livslängd på 25 år så det verkar som MSI inte pratar "bullshit" om sina MIL4 moderkort.

http://game.msi.com/sv/product/motherboard/z87-gaming
http://i.imgur.com/0LWQpKW.jpg

Givetvis kan dom ha klistrat in TUV loggan men jag misstänker att MSI kan få rejält på "moppo" om dom ljuger om TUV certifieringen.

http://i.imgur.com/GaLRFpm.jpg

Ja TüV är ingen skittestare direkt .. tyska korrektheten ni vet.. en kul grej är att rektor har skrivit 17 inlägg i andra trådar sedan du gjorde detta inlägg men han tycks ha missat detta..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Ja TüV är ingen skittestare direkt .. tyska korrektheten ni vet.. en kul grej är att rektor har skrivit 17 inlägg i andra trådar sedan du gjorde detta inlägg men han tycks ha missat detta..

Jag tror rektor gjorde ett rimligt antagande för inte ens jag själv trodde väl att MSI både testade och certifierade sina gaming kort förrän jag snubblade på länken om TUV certifiering.

Fast själv om jag har fel och blir överbevisad så brukar jag "göra en pudel" (vad hände med mina dansande pudlar?).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag tror rektor gjorde ett rimligt antagande för inte ens jag själv trodde väl att MSI både testade och certifierade sina gaming kort förrän jag snubblade på länken om TUV certifiering.

Fast själv om jag har fel och blir överbevisad så brukar jag "göra en pudel" (vad hände med mina dansande pudlar?).

Nja certifiering det vete fan vad jag kan utläsa & förstå är bara en standard som beskriver hur man går tillväga, ser inget krav på att ett ackrediterat labb måste utföra det..

Citat:

The standard's guidance and test methods are intended to: (i) Define environmental stress sequences, durations, and levels of equipment life cycles; (ii) Be used to develop analysis and test criteria tailored to the equipment and its environmental life cycle; (iii) Evaluate equipment's performance when exposed to a life cycle of environmental stresses; (iv) Identify deficiencies, shortcomings, and defects in equipment design, materials, manufacturing processes, packaging techniques, and maintenance methods; and (v) Demonstrate compliance with contractual requirements.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja rektor får nog tänka om en eller ett par gånger innan han lägger ut sina tankar. Har själv MSI moderkort nr: 4 och har aldrig haft några problem med dem. Har köpt nya p.g.a. uppgraderingar, och byggt "nya" burkar av de gamla till bekanta..inga problem:)

Så go MSI säger jag bara!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

Alla "säljknep" är just det, knep, du påstår att de ljuger och vilseleder, men de påstår att de uppfyller en standard, kan du peka på att de inte uppfyller det de påstår?

Försök läsa TS första inlägg igen kanske?

Skrivet av rektor:

MIL-STD-810G består av en mängd testmetoder som används för att testa produkter.
Det finns test laboratorier som kan testa om produkten klarar testen, men det finns inget certifikat att få, så "certified components" är bara blaj.

Enligt TS så hävdar MSI att deras produkter har ett certifikat / certifiering som ej existerar.