Permalänk

Lämna in dator frågor

Hej!

Jag har under en tid haft problem med min dator. Gjort ett dussintals trådar men fortfarande inget resultat.
hade tänkt att lämna in min skitdator till antingen den lokala datorbutiken eller typ inet/komplett. Vad tkr ni? Vilket ställe är bäst (ekonomiskt)?

Vad kostade det för er när ni lämnade in datorn?

Har f.ö en hel del datorbutiker i närheten av mitt boende.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att säga vad det är för fel på skiten.

Permalänk
Skrivet av Luddz:

Du kan ju börja med att säga vad det är för fel på skiten.

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Har gjort trådar på fragbite, här på sweclockers och flashback utan något resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Har gjort trådar på fragbite, här på sweclockers och flashback utan något resultat.

Nu är jag ju ingen expert.. Men ser ut som om det är något fel på grafikkortet. Har du testat ladda ner nysate drivrutinerna? Du har inget annat grafikkort du kan testa med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

Hej!

Jag har under en tid haft problem med min dator. Gjort ett dussintals trådar men fortfarande inget resultat.
hade tänkt att lämna in min skitdator till antingen den lokala datorbutiken eller typ inet/komplett. Vad tkr ni? Vilket ställe är bäst (ekonomiskt)?

Vad kostade det för er när ni lämnade in datorn?

Har f.ö en hel del datorbutiker i närheten av mitt boende.

Ser ut som ett grafikkortsproblem. Har du möjlighet att testa med ett annat?

Har aldrig lämnat in en dator utan alltid löst de själv, så kan inte direkt svara på prisfrågan.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd

Grundkostnaden för felsökning brukar börja på 350kr sedan tillkommer ev. arbetskostnad som brukar ligga mellan 7-1500kr, Inet har möjlighet att felsöka i butik.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Jag har som andra här alltid löst det själv. Jag är väldigt envis av mig. Om du inte har ett extra grafikkort liggande kanske du kan låna delar från en kompis dator om det nu passar. Så kan man köra uteslutningsmetoden

Permalänk
Medlem

Håller med dom andra, låter som grafikkortet.
Mitt tips är att låna en dator av en polare och felsöka. Är det inte grafikkortet?
Testa då med Ram minnen osv.

Permalänk
Medlem

Låna nätagg också. Den kan göra så att tex grafikkort och andra delar får problem.

Om du inte har möjlighet att låna delar så borde du åtminstone utesluta fel i Windows innan du lämnar in den. Enda sättet att verkligen utesluta alla orsaker där är att ta bort och installera om allt.

Helst även ta bort partitionen också. Lösningen till vissa fel krävde att man gjorde det också för att det inte räckte att bara formatera och installera om. Vill man göra det enkelt för sig så lånar/köper man en disk som man testar att installera om på. Men ha bara 1 disk kopplad. Annars lägger/använder den något på andra disken som Windows behöver för att starta.