Permalänk
Medlem

100/100 internet hastighet med fiber

hej,
jag lanade med några polare för jag har precis fått 100 Mbit internet hastighet.
problemet är att när vi spelade cs:s på en public server så hade han 5 m/s medan jag var på 30 m/s

Min dator är ny (själv byggd)
crosshair v formula - z (klarar 1GB uppkopplings hastighet)
AMD FX-970 (8 kärnor)
Corsair Force 3 SSD (windows ligger på)
AMD Radeon HD 6900 Serien 2GB
och ett nätagg på 850W

Tempen ligger runt 40 grader i load
och 15 annars.

på bredbandskollen får jag ut 96Mbit upp / ned

det jag har testat är att koppla in min TP-kabel (internet sladd) i uttaget direkt (utan router) men det blir ingen skillnad. det är rätt störande för även om jag skulle ha hela internet för mig själv har jag samma problem med pingen i spelen.

alla driver rutinerna är uppdaterade. samt är datorn nyinstallerade, så de finns inga virus heller. det ända jag laddar hem var spel från steam/origin

vad är felet :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

hej,
jag lanade med några polare för jag har precis fått 100 Mbit internet hastighet.
problemet är att när vi spelade cs:s på en public server så hade han 5 m/s medan jag var på 30 m/s

Min dator är ny (själv byggd)
crosshair v formula - z (klarar 1GB uppkopplings hastighet)
AMD FX-970 (8 kärnor)
Corsair Force 3 SSD (windows ligger på)
AMD Radeon HD 6900 Serien 2GB
och ett nätagg på 850W

Tempen ligger runt 40 grader i load
och 15 annars.

på bredbandskollen får jag ut 96Mbit upp / ned

det jag har testat är att koppla in min TP-kabel (internet sladd) i uttaget direkt (utan router) men det blir ingen skillnad. det är rätt störande för även om jag skulle ha hela internet för mig själv har jag samma problem med pingen i spelen.

alla driver rutinerna är uppdaterade. samt är datorn nyinstallerade, så de finns inga virus heller. det ända jag laddar hem var spel från steam/origin

vad är felet :S

Har du rätt rates?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

hej,
jag lanade med några polare för jag har precis fått 100 Mbit internet hastighet.
problemet är att när vi spelade cs:s på en public server så hade han 5 m/s medan jag var på 30 m/s

Min dator är ny (själv byggd)
crosshair v formula - z (klarar 1GB uppkopplings hastighet)
AMD FX-970 (8 kärnor)
Corsair Force 3 SSD (windows ligger på)
AMD Radeon HD 6900 Serien 2GB
och ett nätagg på 850W

Tempen ligger runt 40 grader i load
och 15 annars.

på bredbandskollen får jag ut 96Mbit upp / ned

det jag har testat är att koppla in min TP-kabel (internet sladd) i uttaget direkt (utan router) men det blir ingen skillnad. det är rätt störande för även om jag skulle ha hela internet för mig själv har jag samma problem med pingen i spelen.

alla driver rutinerna är uppdaterade. samt är datorn nyinstallerade, så de finns inga virus heller. det ända jag laddar hem var spel från steam/origin

vad är felet :S

15 grader idle alltså. Jäkla kallt du har det hemma...

Till frågan.

Du skriver att några polare lande hos dig, sen är det "han" som har högre ping? Vem är "han"? Satt "han" hemma hos dig?
Eller det framgår dåligt vad som är vad...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

FX-970 är chipset inte din cpu Och det låter som att du kanske har nå program på i bakrunden? Som inte han har? Lite mer detaljer kan hjälpa också som AkUs säger ovan.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

15 grader idle alltså. Jäkla kallt du har det hemma...

Till frågan.

Du skriver att några polare lande hos dig, sen är det "han" som har högre ping? Vem är "han"? Satt "han" hemma hos dig?
Eller det framgår dåligt vad som är vad...

hade polare över för att lana. och dem hade 5 i ping men inte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

FX-970 är chipset inte din cpu Och det låter som att du kanske har nå program på i bakrunden? Som inte han har? Lite mer detaljer kan hjälpa också som AkUs säger ovan.

Den passar, nej jag har en stark kylare med normal rumstemperatur. körs heller inget märkvärdigt i aktivitetshanterare. då jag bara har spel och chrome installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nreko:

Har du rätt rates?

han kör ingen config mer än default och de gör inte jag heller, därav borde vi ha likvärdigt

Permalänk
Skrivet av robba92:

Den passar, nej jag har en stark kylare med normal rumstemperatur. körs heller inget märkvärdigt i aktivitetshanterare. då jag bara har spel och chrome installerat

Grejen är ju den att du måste ha under 15 grader i ditt rum om du har det i idle på CPUn xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

Den passar, nej jag har en stark kylare med normal rumstemperatur. körs heller inget märkvärdigt i aktivitetshanterare. då jag bara har spel och chrome installerat

Som redan påpekats så kan du inte komma under rumstemperaturen om du inte använder köldmedel för att kyla din cpu, visar programmet annat så är det fel.

Permalänk
Skrivet av robba92:

Den passar, nej jag har en stark kylare med normal rumstemperatur. körs heller inget märkvärdigt i aktivitetshanterare. då jag bara har spel och chrome installerat

Det jag menade var att din CPU inte heter FX-970, utan det är chipset på moderkortet som heter så. Sen så länge du har rätt CPU typ så är det klart de passar, det sa jag ingenting om.

Sen ska du inte lita på idle temps på nyare AMD prollar, det är inte förns datorn är under riktigt heavy load som amd temps visar rätt hehe.

Sen tror jag helt enkelt det har med att göra att ni var många från samma nätverk som spelade, klart det har lite effekt på pingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Det jag menade var att din CPU inte heter FX-970, utan det är chipset på moderkortet som heter så. Sen så länge du har rätt CPU typ så är det klart de passar, det sa jag ingenting om.

Sen ska du inte lita på idle temps på nyare AMD prollar, det är inte förns datorn är under riktigt heavy load som amd temps visar rätt hehe.

Sen tror jag helt enkelt det har med att göra att ni var många från samma nätverk som spelade, klart det har lite effekt på pingen.

Skickades från m.sweclockers.com

jag sitter själv på nätverket nu samma skit ännu, fast jag kan ladda ner i 7.4 MB/s vilket är bra men pingen är ju helt fel ska ju inte ha 40 i ping när dem andra frå 5- 17 ms

pingar jag google (8.8.8.8) har jag 18 ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Grejen är ju den att du måste ha under 15 grader i ditt rum om du har det i idle på CPUn xD

det är sant, men tempen är lugn, de är väl internet som är problemet i denna tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Det jag menade var att din CPU inte heter FX-970, utan det är chipset på moderkortet som heter så. Sen så länge du har rätt CPU typ så är det klart de passar, det sa jag ingenting om.

Sen ska du inte lita på idle temps på nyare AMD prollar, det är inte förns datorn är under riktigt heavy load som amd temps visar rätt hehe.

Sen tror jag helt enkelt det har med att göra att ni var många från samma nätverk som spelade, klart det har lite effekt på pingen.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/produkt/5308727/amd-fx-9370-8c-4-4ghz-am3-...

detta är min processor

Permalänk
Medlem

Kör en traceroute mot cs servern och kolla om du an någon konstig anledning får en annan route ...

Annars vet jag att vissa mjukvarau brandväggar kan spöka.

Sedan är det troligt att du har fel inställnigar i consolen ...

Permalänk

Jag frågade aldrig vad du har för CPU, men ok haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Kör en traceroute mot cs servern och kolla om du an någon konstig anledning får en annan route ...

Annars vet jag att vissa mjukvarau brandväggar kan spöka.

Sedan är det troligt att du har fel inställnigar i consolen ...

det är inte bara css, utan andra fps spel också. men mina vänner har inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

det är inte bara css, utan andra fps spel också. men mina vänner har inga problem

kollar du på länken så står det namnet jag gav, men skit samma