[SOLVED] Geforce 660M otillgängligt efter liten clockning.

Permalänk
Medlem

[SOLVED] Geforce 660M otillgängligt efter liten clockning.

Hej Allesammans, är lite orolig atm eftersom att mitt grafikkort inte vill vara med å leka..
Jag kan inte högerklicka och välja "Kör med grafikprocessor" menyn.
När jag försöker använda det till cudahashcat för att lösa en hash så hittar den inte längre Nvidia kortet.
Den syns i Enhetshanteraren och visar ingen felmarkering.
Jag kan se temperaturen på enheten.

Detta hände efter att jag använde Nivida Inspector och gjorde en liten clockning på gpu 80 mhz och minne 300 mhz.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra? :-/

EDIT:
Herregud vad pinsamt, men ändå skönt att jag lyckats lösa problemet.
Datorn hade satts i något som kallas för "UMA MODE" energiläge som innebär att dGPU avaktiveras.
Ett enkelt knapp tryck på batteri-ikonen löste detta problem.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av majkz:

Hej Allesammans, är lite orolig atm eftersom att mitt grafikkort inte vill vara med å leka..
Jag kan inte högerklicka och välja "Kör med grafikprocessor" menyn.
När jag försöker använda det till cudahashcat för att lösa en hash så hittar den inte längre Nvidia kortet.
Den syns i Enhetshanteraren och visar ingen felmarkering.
Jag kan se temperaturen på enheten.

Detta hände efter att jag använde Nivida Inspector och gjorde en liten clockning på gpu 80 mhz och minne 300 mhz.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra? :-/

Nollställ överklockningen och kör en runda med tex MSI Kombustor. Fungerar det så är det ju inga problem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nollställ överklockningen och kör en runda med tex MSI Kombustor. Fungerar det så är det ju inga problem.

Har nollställt och provat köra Kombustor men den använder mitt Intel HD grafik istället för grafikkortet som rendered...

Permalänk
Medlem

Jag har en bärbar med optimus, kanske borde ha sagt det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nollställ överklockningen och kör en runda med tex MSI Kombustor. Fungerar det så är det ju inga problem.

Skrivet av majkz:

Har nollställt och provat köra Kombustor men den använder mitt Intel HD grafik istället för grafikkortet som rendered...

Bifogar bild med info om det kan vara till hjälp.

Permalänk
Medlem

Har prova installera om alla nvidia drivrutiner med default settings och det visar sig inte lösa problemet heller.
Jag fick upp ett meddelande förut om att "igpu/dgpu möjligtvis inte skulle fungera utan en reboot" typ, men jag har starta om datorn 10 ggr i jakt på att lösa detta problem. Jag mår dåligt av detta.

Permalänk
Medlem

https://forums.geforce.com/default/topic/532752/gtx-660m-not-...
- Jag känner igen mig i alla dessa forumsvar, men ingen lösning har diskuterats fram.
Tänkte prova köra en systemåterställning som någon sa men Dumma jävla Win8 har ett GUI för att återställa datorn som inte går att använda för när man klickar på det så står det att det saknas filer. -,-,-,-