Permalänk
Medlem

Handla på AH

Nu när AH försvinner om några dagar, är det något specifikt man ska passa på att köpa?
Jag har helt struntat i att köpa gear då vi snart kommer kunna levla förbi 60 och har sålt alla mina gems/crafting material då dessa byts ut också. Men ska man försöka passa på att kirra nått recept eller så kanske?

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa något på AH om du ska uppgradera till RoS om du inte vill ha något speciellt recept på gear som du sen kan transmoga.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Nu när AH försvinner om några dagar, är det något specifikt man ska passa på att köpa?
Jag har helt struntat i att köpa gear då vi snart kommer kunna levla förbi 60 och har sålt alla mina gems/crafting material då dessa byts ut också. Men ska man försöka passa på att kirra nått recept eller så kanske?

Det mesta du kan hitta nu och det du kan crafta gult är nästan bättre än allt på AH. Plus det är bara dyrare att köpa på AH nu, spara istället guldet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Keeper of Traditions

Om man vänder på frågan, är det något särskilt man ska sälja nu som sen antagligen inte kommer vara värt något?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Om man vänder på frågan, är det något särskilt man ska sälja nu som sen antagligen inte kommer vara värt något?

Alla gems och craftingmaterials du har för det kommer nya i RoS men det gäller bara om du ska lira expansionen annars spara dem.

Gems säljs för skit mycket för tillfället speciellt diamonds.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om Radiant star gems, är det dumt att köpa för ca. 20 mille styck? Är det billigare att crafta själv eller kommer det kanske rent av bättre grejer i ROS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Vad säger ni om Radiant star gems, är det dumt att köpa för ca. 20 mille styck? Är det billigare att crafta själv eller kommer det kanske rent av bättre grejer i ROS?

Det kommer droppa 3 tiers bättre gems i RoS så köp inga gems.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Det kommer droppa 3 tiers bättre gems i RoS så köp inga gems.

Ok, tackar för infon. Ska nog sälja gemsen jag har nu då.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pinkn00b:

Alla gems och craftingmaterials du har för det kommer nya i RoS men det gäller bara om du ska lira expansionen annars spara dem.

Gems säljs för skit mycket för tillfället speciellt diamonds.

Skumt att de säljs för så mycket om de nu inte kommer vara värda något efter expansionen...

De såldes typ 2 sekunder efter man lade ut dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är väl folk som har mycket guld som försöker lagra på sig commodity items nu.
Jag menar, vad ska man ha guldet till sen när ah inte finns? Om nu har miljaaaaaaarder guld är det väl bättre att hamstra items istället

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mekarawr:

Är väl folk som har mycket guld som försöker lagra på sig commodity items nu.
Jag menar, vad ska man ha guldet till sen när ah inte finns? Om nu har miljaaaaaaarder guld är det väl bättre att hamstra items istället

Guldet lär väl krävas till saker som crafting t.ex., annars hade de väl tagit bort valutan helt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

" it's beneficial to own patterns because the more you have learned the narrower your drops get for new patterns (you don't get repeats)." Känns ju som om man ska passa på nu och köpa patterns. Hur är det med gem patterserna kommer dom finnas kvar i ros? (design: flawless star xxx)

Permalänk

Det kommer med stor sannorlikhet komma ladders till diablo 3. Så om du planerar att spela ladders som många andra så borde du inte handla:)

källa: https://twitter.com/joshmosq/status/444646853083004928/photo/... inget officiellt än men att en gamedirector skulle lägga upp en sån här bild säger det mesta:)

Permalänk
Medlem

Kommer det helt nya gems? Så gemsen man har nu, blir dom värdelösa efter exp? Jag sitter på ett antal tusen tillsammans.
edit: likaså brimstones?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Kommer det helt nya gems? Så gemsen man har nu, blir dom värdelösa efter exp? Jag sitter på ett antal tusen tillsammans.
edit: likaså brimstones?

Ja det kommer helt nya gems i RoS och blir värdelösa i expansionen så sälj dem medans du kan.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockel480:

Det kommer med stor sannorlikhet komma ladders till diablo 3. Så om du planerar att spela ladders som många andra så borde du inte handla:)

källa: https://twitter.com/joshmosq/status/444646853083004928/photo/... inget officiellt än men att en gamedirector skulle lägga upp en sån här bild säger det mesta:)

Om man ska köra ladders borde det inte spela någon roll om man spenderar allt sitt guld då man lär starta om på 0 i en ny ladder

Själv har jag köpt upp en bunt med craftingmaterial för att kunna crafta 1-60 gear till en crusader utan att behöva bry mig om att plocka upp allt skräp för salvage då jag hellre spelar upp en crusader från början snarare än att boosta en vilket visserligen skulle gå snabbare men är bra mycket tråkigare.
I övrigt så orkar jag iunte bry mig, räknar med att få ihop guld så det räcker när expansionen kommer så tänker inte sälja av alla mina gems jag har på mina gubbar nu bara för att få ihop 100m guld extra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.