Permalänk

Problem med Spam

Hej, jag får mycket spam till min e-post adress och har anmält 100 tals till Konsumentverket men de fortsätter att skicka spam och hittar på nya e-post adresser hela tiden och det är tidskrävande att anmäla ett och ett och de fortsätter att komma i massor så jag undrar om det finns något program som man kan massanmäla alla spam samtidigt? Det skulle underlätta mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alienwings:

Hej, jag får mycket spam till min e-post adress och har anmält 100 tals till Konsumentverket men de fortsätter att skicka spam och hittar på nya e-post adresser hela tiden och det är tidskrävande att anmäla ett och ett och de fortsätter att komma i massor så jag undrar om det finns något program som man kan massanmäla alla spam samtidigt? Det skulle underlätta mycket.

Jobbigt... Vilket epost program använder du? Har du en webbaserad klient eller tex Outlook? Det borde finnas spamfilter som fungerar i de flesta mailklienter som du kan konfigurera, tex skriva in vissa nyckelord som skall spammas.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jobbigt... Vilket epost program använder du? Har du en webbaserad klient eller tex Outlook? Det borde finnas spamfilter som fungerar i de flesta mailklienter som du kan konfigurera, tex skriva in vissa nyckelord som skall spammas.

Precis som ovan skriver så skulle mer info skulle hjälpa att komma med tips/förslag.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag använder Mozilla Thunderbird och har Telia bredband och det finns ett e-post filter om jag loggar in på webmailen men vet inte hur jag ska konfigurera det eftersom spammarna använder så mycket olika rubriker och text i sin spam varje gång.

Permalänk
Medlem

Finns e-postfilter i Thunderbird också, liksom regler. E-postfiltret måste man lära upp genom att spammarkera skräpposten men sen kan den klara rätt mycket i alla fall.

Permalänk

Ok, tack för svaren. Hoppas jag får det att fungera. Det är jobbigt med spam.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på spam-inställningarna i Thunderbird så ska du se att du får igång filtreringen.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/thunderbird-and-junk-spa...
Utöver vad som nämns på ovannämnda sida, så kan du kryssa för rutan "Trust junk mail headers set by: SpamAssassin" för att filtrera bort fler mail.