Egenskaper för hårddisk tar 4 min att öppna (win 8.1)

Permalänk
Medlem

Egenskaper för hårddisk tar 4 min att öppna (win 8.1)

Hej.
Jag har köpt mig en ny dator med datorn ingick windows 8. Maskinen fungerar bra när det gäller spel och program. Däremot känns det som att windows har de största problemen.
Bland annat tar det exakt 4 min att öppna egenskaper för någon hårddisk (även om datorn är omstartad). Ibland försvinner ikonerna och att söka något program ute i windows 8 menyn tar 0.20 - 0.30 sekunder innan något dyker upp.
Störande moment som ni kanske förstår.
Jag har laddat hem alla typer spyware, virus, registersökningsprogram som finns. Så datorn är helt ren från massa skräp. Datorn bör vara anpassat för windows 8.
Vad är det som gör detta och vad kan jag mer göra?

Permalänk
Medlem

Spara ner licensen med lämpligt program och lägg på USB-sticka. Blås disken, och lägg in ett rent Windows, så ska du se att det går desto fortare sen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det är sant Tack för tipset. jag ska testa detta...
Hur sparar jag ner licensen jag har inget serienummer bakom eller under datorn?
I datorn ingick windows 8 fungerar licensen om jag laddar hem 8.1?

Permalänk
Medlem

Ar det en laptop? Da borde det finnas en partition for installationen, och pa sa satt slipper du klabbet med licens

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Nej det är en "allt i ett dator".
Hur blåser man en dator på smidigare sätt än innan? Jag är van med att formatera allt på hårddisken, in med skiva, starta om, installera... och hur sparar man alla drivrutiner till en sticka eller skiva? Ska jag tanka hem allt manuellt från dell?

Permalänk
Medlem

Gör en bootbar USB-sticka med lämplig Windows-version på.

Licensen sparar du ner med hjälp av ABR:
http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restor...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Gör en bootbar USB-sticka med lämplig Windows-version på.

Licensen sparar du ner med hjälp av ABR:
http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restor...

//Gorian

Hej tack...
Jag använder detta program och får upp min licens men när jag sedan ska testa installationsprogram för windows 8.1 säger den att produktnyckeln inte fungerar. Beror detta på att min produktnyckel är till win 8 och inte win 8.1? Måste jag installera ren kopia av 8 och sen 8.1 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allram:

Hej.
Jag har köpt mig en ny dator med datorn ingick windows 8. Maskinen fungerar bra när det gäller spel och program. Däremot känns det som att windows har de största problemen.
Bland annat tar det exakt 4 min att öppna egenskaper för någon hårddisk (även om datorn är omstartad). Ibland försvinner ikonerna och att söka något program ute i windows 8 menyn tar 0.20 - 0.30 sekunder innan något dyker upp.
Störande moment som ni kanske förstår.
Jag har laddat hem alla typer spyware, virus, registersökningsprogram som finns. Så datorn är helt ren från massa skräp. Datorn bör vara anpassat för windows 8.
Vad är det som gör detta och vad kan jag mer göra?

Kör en reset device som är inbyggt. När det gäller drivers kör windows update , om det fortfarande är ? i enhetshanteraren ladda ner dessa ifrån Dell.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200