Permalänk
Medlem

Jag valde att köpa spelet, har nu spelat ett par rundor och det är ett annorlunda spel, utan tvekan. Man har lånat mekaniker från så många olika typer av spel men ändå lyckats få ihop det på ett bra vis. Imponerad av hur många BRA kartor som medföljer jämfört med Battlefield 4.

Iallafall, efter 1 match åkte jag på lagg problem. Det laggar lite hela tiden och ibland känns aimingen lite som en gummibands effekt.

Mitt system är helt ny installerat med senaste drivrutinerna.

Tyvärr verkar det dock inte ovanligt med problem som dessa så jag får väl vänta tills de fixar till det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Imponerad av hur många BRA kartor som medföljer jämfört med Battlefield 4.

Håller med. Inte för att jag tycker att kartorna till BF4 är speciellt dåliga, men i Titanfall kan man göra så mycket och de är så detaljerade trots så små banor. Förövrigt verkar vissa kartor lite dåligt optimerade, eller vad det nu kan vara. Ibland får jag bara runt 40 fps oavsett inställningar medan på andra kartor ligger det på 60 hela tiden med allt påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Jag tycker det är riktigt kul! Det går snabbt, lite som Unreal Tournament, och det gör enorm skillnad mot andra FPS att man kan hoppa, boosta och springa på väggar. Går att spela på många olika sätt! Jag älskar att hoppas upp på Titans och skjuta sönder dem när man sitter ovanpå!

Däremot har jag ganska mkt tearing, och har inte lyckats få någon vidare ordning på det. Någon som har samma problem?

Har du provat i Nvidia kontrollpanel att ställa in endast för Titanfall, Vsync: On & Triple Buffering: On? Hjälpte mig.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har lirat från level 1 till level 12 på någon timme nu. Väldigt roligt spel. Spelar dock mest CTF och Hardpoint för att jag tycker att det ger matcherna mer struktur än de andra sätten, som liknar varandra väldigt mycket förutom kanske Last Titan Standing.

Har spelat kanske 6-7 olika maps och inte haft konstiga FPS-drops etc ännu. Sitter på ett R9-290 Tri-X av Sapphire med i5 Haswell.
Har dock hört att Lagoon ska vara dåligt optimerad och den har jag ännu inte lirat.

Väldigt roligt spel. 9/10. De enda avdragen är bristen på server browser, ännu inte stöd för 120-144 Hz monitorer samt att matchmaking ännu inte fungerar så bra. Vill även ha modstöd. Två av de fyra problemen kommer att åtgärdas enligt utvecklarna inom en snar framtid. När det gäller server browser så verkar avsaknaden av den som ett medvetet designval. Modstöd finns det chans att det kommer komma när DLC'erna är släppta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Är det någon mer än jag som upplever att fullscreen inte fungerar? Fast jag har det inställt på fullscreen så kan jag ändå dra musen över till andra skärmen? Får inte igång crossfire pga det, vet att crossfire inte funkar förtillfället men upplever det ändå som irriterande. Vill åtminstonde se hur det ser ut med crossfire.

Johan

Edit: Satan vad det tuggar videominne. Ligger på 3.7-3.8gb.

Citerar mig själv för att försöka få svar.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Hur visar man FPS? Tittade på första inlägget här i tråden men fanns inget info om det. Hittade inte häller något på google efter en snabbsök. Inte merän detta som jag inte förstår : http://forum.symthic.com/titanfall/7242-any-way-to-show-fps/

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

Håller med dig fullständigt, rått röjj från start till slut. Quake 3 explosivt!
Dock har jag lite svårt att förstå allt resonemang ang grafik i spel idag, visst e det väll kul om det e lite "eyecandy" men jag tycker det e igentligen är ganska ovesentligt. det viktiga är väll ändå spelkänslan? Idag verkar det på de flesta att bara det e snyggt så spelar inte spelkänslan någon roll?
Och varför allt detta hat hela tiden, borde vi inte ha lärt oss att buggar kommer alltid att finnas. och ju mera avancerade spelen blir ju mera buggar kommer vi att se.
Titanfall lider av många brister idag (ingen sli/cf, vsyncen är ett skämt bla) o innan det e patchat så får jag helt enkelt köra på low/vsync off (varför vsync off är cappat till 60fps är dock för mig en gåta)

Ett stort tack till Respawn Entertainment för detta underbara spel!

Håller helt med inte direkt att man har tid att studera texturerna närmre heller när man springer runt, wallrunnar och dubbelhoppar i full fart ändå. Gillar verkligen spelet perfekt när man spelat för mycket bf4 och vill ha nått med mer tempo i.

Har verkligen kommit att gilla spelstilen jag kör nu, mycket parkour med smart pistol mot grunts och melee mot piloterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Hur visar man FPS? Tittade på första inlägget här i tråden men fanns inget info om det. Hittade inte häller något på google efter en snabbsök. Inte merän detta som jag inte förstår : http://forum.symthic.com/titanfall/7242-any-way-to-show-fps/

Egenskaper på spelet i Origin och lägg in +cl_showfps 1 som kommandoargument.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Köpte Titanfall så billigt som jag kunde hitta det då jag var starkt skeptisk mot det.Tycker att det är jäkligt kul faktiskt.Man kan modda sin Titan och sin pilot så att det passar ens spelstil. Väldigt snabbt spel,inget ligga och campa direkt.Kampajen är rätt så kass (manuset) men det är sjukt snyggt. Vissa scenar är episka. Har inte upplevt något lagg problem ännu,däremot så tycker jag att match makingen är så där. Än så länge så är folk som chattar osv ganska trevliga men det lär ju ändras allt eftersom,tyvär.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Det ända jag saknar är lite mer teamtactics. I BF är man van vid att man kan peka ut flaggor och begära assist men detta verkar saknas i Titanfall?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag fick för värde på min hårdvara :

Frames: 30559 - Time: 653422ms - Avg: 46.768 - Min: 1 - Max: 62

Märker ganska ofta att det laggar till, antar att det är grafikkortet som är lite väl gammalt men det är ändå lite konstigt för Battlefield 3-4 ser bättre ut och flyter dessutom bättre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Spelet är väldigt dåligt optimerat och detta är någon som Respawn redan har adresserat, inom kort kommer den första patchen och inom ett par månader är FPS dipparna mm borta, just nu fungerar inte heller SLI eller CFX.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Det ända jag saknar är lite mer teamtactics. I BF är man van vid att man kan peka ut flaggor och begära assist men detta verkar saknas i Titanfall?

Varför ska du peka ut flaggor? I CTF så syns alla flaggor hela tiden.
När det gäller att peka ut fiender etc så tycker jag att det hade varit på sin plats. Det saknar jag från BF-serien.

Men jag tror att det är ett medvetet designval. Samma anledning varför det är så jävla mycket rök/fog överallt. Något som iaf jag störde mig på väldigt mycket i början och fortfarande inte vant mig riktigt.
Men jag förstår varför det finns där. De vill att man ska kunna röra sig relativt fritt över mappen utan att bli nedskjuten direkt.

Titanfall är, till skillnad från många andra spel, väldigt dimensionerat. Med det menar jag att det ofta finns 4-5 olika nivåer på höjd och utan fog och med möjligheten att markera folk så hade människor som sprungit på marken dött ganska omgående. Det är också därför stealth finns med för alla klasser.
Människor som stod i byggnader eller på tak hade helt enkelt krossat alla som rört sig längs marken direkt. De har ändå en fördel gentemot de på lägre nivåer, men med fog/utan markering så är det ändå inte så illa som det hade varit annars.

Man blir irriterad först men när man tänker efter så inser man att de har varit väldigt selektiva med vad de har tagit in i spelet och inte.
BF-serien är inte Titanfall och att försöka blint importera element från ett helt annat spel utan att ta till hänsyn till vad som faktiskt skiljer spelen - väldigt mycket - så missar man poängen. Men det hindrar ändå inte mig från att vilja ha möjligheten att markera fiender och slippa all fog, fast då skulle man behöva göra om nästan alla kartor ändå.

Skrivet av Jimmy:

Detta är vad jag fick för värde på min hårdvara :

Frames: 30559 - Time: 653422ms - Avg: 46.768 - Min: 1 - Max: 62

Märker ganska ofta att det laggar till, antar att det är grafikkortet som är lite väl gammalt men det är ändå lite konstigt för Battlefield 3-4 ser bättre ut och flyter dessutom bättre.

Spelet är ännu inte helt optimerat. Men det är ändå mycket bättre optimerat än vad BF4/BF3 var vid release.

Och en sista sak, om du på fullaste allvar är fundersam varför BF4 med purfärska Frostbite 3-motorn ser bättre ut än Titanfall med 10 åriga Source 1-motorn så tycker jag nästan synd om dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Och en sista sak, om du på fullaste allvar är fundersam varför BF4 med purfärska Frostbite 3-motorn ser bättre ut än Titanfall med 10 åriga Source 1-motorn så tycker jag nästan synd om dig.

Det är väl snarare så att han menade varför Titanfalls 10-åriga Source 1-motor flyter sämre än Frostbite 3, vilket är förbannat fundersamt, även för en nylanserad titel.

Permalänk
Medlem

Ja fps borde inte dippa ner till 30-40 med med Source-motorn och den grafikkvalitet som är i Titanfall om spelet vore ordentligt optimerat. Jag kör textures på High.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Sedan får vi vara rättvisa och säga att det är den senaste source motorn, dvs inte samma som för tio år sedan då den ständigt utvecklas.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Varför ska du peka ut flaggor? I CTF så syns alla flaggor hela tiden.
När det gäller att peka ut fiender etc så tycker jag att det hade varit på sin plats. Det saknar jag från BF-serien.

Man är ett team på 6 st, det hade helt klart varit på sin plats att man hade kunnat peka ut att nu riktar vi in oss på flagga A istället för att springa en hit och en dit.

När det gäller fienden så verkar det som att man ser de flesta på sin lilla minimap men åter igen hade det inte varit dumt att kunna göra en heads up på en viss enhet för att rikta lite extra fire power där.

Skrivet av Umbrellas:

Spelet är ännu inte helt optimerat. Men det är ändå mycket bättre optimerat än vad BF4/BF3 var vid release.

Bättre optimerat? För vadå? Spelkonsol? knappast för PC iallafall. Jo jag vet att andra spel också är dåligt optimerade vid start men det är ingen ursäkt.

Skrivet av Umbrellas:

Och en sista sak, om du på fullaste allvar är fundersam varför BF4 med purfärska Frostbite 3-motorn ser bättre ut än Titanfall med 10 åriga Source 1-motorn så tycker jag nästan synd om dig.

Haha, tack för den, men jag tycker synd om dig som godkänner ett hypat spel som inte ens kommer i närheten till dagens grafik. Oavsett vilken ursäkt de har så tycker jag grafiken är allt annat än top of the line. Nu har de iallafall slängt in mekanik som gör att de står ut annars hade de inte haft en chans. Att man ens tycker det är okay att ett spel som ser ut på detta vis laggar på hyfsad modern datorn är för mig oförståeligt.

Jämför hårdvaran som BF4 kräver och sen fundera vilken hårdvara som Titanfall bör kräva? För mig borde min dator kunna köra högsta utan problem men så är inte läget, ändå klarar den av BF4 utan lagg och ändå leverera grafik som blåser iväg Titanfall.

Nu säger jag inte att Titanfall är helt värdelöst men med dagen hårdvara borde det inte finns några grafiska problem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Detta är vad jag fick för värde på min hårdvara :

Frames: 30559 - Time: 653422ms - Avg: 46.768 - Min: 1 - Max: 62

Märker ganska ofta att det laggar till, antar att det är grafikkortet som är lite väl gammalt men det är ändå lite konstigt för Battlefield 3-4 ser bättre ut och flyter dessutom bättre.

Måste bara fråga, hur gjorde du det testet?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Måste bara fråga, hur gjorde du det testet?

Kör med FRAPS och trycker F11 för att logga ner det till fil.

  1. Starta FRAPS

  2. Starta spelet - FPS:en kommer visas i något av hörnen

  3. När du börjar på banan, trycke på F11 (nu försvinner FPS:sen i hörnet)

  4. När banan är slut, tryck F11 igen(nu kommer FPS:en tillbaka)

  5. Titta i FRAPS katalog där den sparar benchmarks så finns det filer där som berättar resultatet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Kör med FRAPS och trycker F11 för att logga ner det till fil.

  1. Starta FRAPS

  2. Starta spelet - FPS:en kommer visas i något av hörnen

  3. När du börjar på banan, trycke på F11 (nu försvinner FPS:sen i hörnet)

  4. När banan är slut, tryck F11 igen(nu kommer FPS:en tillbaka)

  5. Titta i FRAPS katalog där den sparar benchmarks så finns det filer där som berättar resultatet.

Aha okej Fraps, trodde det var något ingame test man kunde göra.
Tack

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Läste lite i denna tråd: http://www.respawn.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=9813

Verkar som Shadows spökar en del. Jag kan inte byta fram och tillbaks som de föreslår, då kraschar spelet. Men jag tog disable som någon i slutet nämner och tycker stutter har minskat. Värstingen Demeter har fortfarande kvar men inte lika mycket.

Flyter bättre med shadows disabled och resten high (utan AA) än allt på Low.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur jag ska få bort screentearingen med mitt 7970 kort`?

Är sjukt less på de och vsync funkar skiitdåligt i spelet.

Har provat aktivera vsync i catalyst men inget händer?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=RwTecpewdWA - Titanfall rap!

Jävla skön ^^

Hur går det för folket?

Är själv lvl 31 - gen3. 167 spelade - 137 vunna. 82% winratio - 110 MVP. Gillar spelet fortfarande, håller på att experimentera lite med gearet just nu, har hittat lite favoriter. Kör Hardpoint samt Attrition i stort sätt hela tiden just nu, finner dom roligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Det är väl snarare så att han menade varför Titanfalls 10-åriga Source 1-motor flyter sämre än Frostbite 3, vilket är förbannat fundersamt, även för en nylanserad titel.

Mm samma problem för mig. BF4 flöt hur bra som helst för mig vid release. Problem med BF4 dock var instabilitet i klienten som fick den att crasha ibland.

Skrivet av fantomsmurfen:

Ja fps borde inte dippa ner till 30-40 med med Source-motorn och den grafikkvalitet som är i Titanfall om spelet vore ordentligt optimerat. Jag kör textures på High.

Textures är det som drar minst beräkningsprestanda, så "bäst" inställningar är att ha allt på low förutom textures. Om man vill att det skall flyta men ändå se snyggt ut. Det äter videominne dock, så bör ha iaf 3GB på kortet.

Skrivet av Umbrellas:

Spelet är ännu inte helt optimerat. Men det är ändå mycket bättre optimerat än vad BF4/BF3 var vid release.

Tvärtom för mig. Titanfall är helt ospelbart. BF4 fungerade perfekt för mig förutom att det crashade på load eller mapchange emallanåt. Väl inne i spelet 144 fps @ 144 hz locked.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Det märkt ganska klart att det har från början varit riktat mot konsoler.

- Grafiken kommer inte i närheten av vad som är standard inom shooters idag på PC
- Max framerate på 60 FPS? Vad ska man säga? Varför sätta en gräns om det inte är för just konsol?
- Lobbyn är väldigt riktad till folk med handkontroll, inte mycket val man kan göra och inte häller bestämma vilka servrar eller vem man vill spela med. Ping på 50+ verkar vara acceptabelt vilk jag själv tycker är på gränsen.

Jag kan förstå att man sätter ett högt betyg på spelet baserat på att det ska köras på en konsol men som PC spel har det ganska lång väg att gå för att ha en chans mot andra shooters. Men vad jag förstår så är spelet stora problem även på XBOX One.

Med det sagt tycker jag ändå de är något på spåren här, det är helt klart ett intressant spel men jag hoppas att de tar tag i detta och fixar till optimeringen och då även optimerar för PC.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 hade problem när det släppes men vad jag vet så var det främst klient/server problem och inte grafiska problem? Men framförallt så känns Battlefield mer optimerat för PC, man har mycket mer val när det gäller vilka servrar man ska joina och man kan ställa in grafiken mer eller mindre hur som helst.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Battlefield 4 hade problem när det släppes men vad jag vet så var det främst klient/server problem och inte grafiska problem

Ja för mig var det så i alla fall. Spelet flöt bra, men emellanåt crashade det på loadingscreen eller map change. Väl inne på kartan var det felfritt.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hasade mig upp till lvl 43 under helgen och måste säga: vilken spelglädje! Avsaknaden av realism är ett skönt avbrott. Mitt största problem är att jag avståndskompenserar a la BF när jag skjuter på distans = miss miss miss

Upplever inte lagg eller dylika problem som många beskriver. I ghosts har jag många problem som andra inte upplever, så det måste vara någon form av spöke i våra datorer som jävlas lite godtyckligt...

Imo har Titanfall haft den mest problemfria releasen av någon spel jag spelat. Tror inte att jag upplevt ett enda problem/bugg än! Anmärkningsvärt!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hur pass krävande är spelet? Jag är inte så kräsen vad gällande detaljer, så jag kan klara mig på low/medium, 30fps+, och 1650x1050. Som sagt, jag är inte så kräsen.
Jag tänkte spela på en dator med Q6600, 4GB RAM, och ett HD6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur pass krävande är spelet? Jag är inte så kräsen vad gällande detaljer, så jag kan klara mig på low/medium, 30fps+, och 1650x1050. Som sagt, jag är inte så kräsen.
Jag tänkte spela på en dator med Q6600, 4GB RAM, och ett HD6870.

Spelet ska inte alls vara krävande. De har designat det för att kunna köras bra på äldre maskiner. Problemet är att de fuckat nåt så optimeringen är kass för vissa. Verkar vara lite random. Mitt är helt åt helvete, sämre än BF4 någonsin var vid launch. Andra säger det flyter som smör...

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum