Förstår inte hur Steam kan suga så extremt hårt...

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur Steam kan suga så extremt hårt...

Här sitter folk och klagar på Origin men jag har då mig aldrig haft ett enda problem med Origin. Där emot bestämmer sig Steam för att jag tydligen inte har internet connection. Nej, jag ser märker det när jag lirar wow och tittar på youtube samtidigt... Det funkade ju for 30 min sedan. Steam håller på var 3e dag eller så att bara sluta fungera. Ut med skiten...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem med steam sista tiden, men Origin är absolut inte guds bästa barn heller

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Funkar galant här

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Har haft samma problem med steam sista tiden, men Origin är absolut inte guds bästa barn heller

skulle ju för fan spela ett spel som jag precis dragit ner. installerade det, startade det och startade om steam och nu vill fanskapet inte släppa in mig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Här sitter folk och klagar på Origin men jag har då mig aldrig haft ett enda problem med Origin. Där emot bestämmer sig Steam för att jag tydligen inte har internet connection. Nej, jag ser märker det när jag lirar wow och tittar på youtube samtidigt... Det funkade ju for 30 min sedan. Steam håller på var 3e dag eller så att bara sluta fungera. Ut med skiten...

Har aldrig haft problem med steam med mitt ADSL bortsett väldigt få gånger som nyligen hände då allt lade av, men det händer alla. Origin har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Steam vägrar att låta mig logga in rätt så ofta, trots internetuppkoppling, ganska irriterande.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har aldrig haft problem med steam med mitt ADSL bortsett väldigt få gånger som nyligen hände då allt lade av, men det händer alla. Origin har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om

internet funkar men inte steam. steam funkade för 40 min sedan men inte nu...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

va bara nere i en 10 min eller ngt nu iallafall, inte så jälva farligt. http://www.issteamdown.com/

Kan leva utan det, ser det på skärmen bredvid varje gång vänner listan går ner, bara det inte händer i en comp match, då kanske man kan bli lite sur då man får en 30 min bann.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Här sitter folk och klagar på Origin men jag har då mig aldrig haft ett enda problem med Origin. Där emot bestämmer sig Steam för att jag tydligen inte har internet connection. Nej, jag ser märker det när jag lirar wow och tittar på youtube samtidigt... Det funkade ju for 30 min sedan. Steam håller på var 3e dag eller så att bara sluta fungera. Ut med skiten...

Steam låg/ligger nere så det är inte ditt internet som är problemet. De hade samma problem för någon vecka sedan men i övrigt tycker jag att steam har fungerat bra de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Har sällan problem med Steam. Bara den senaste veckan som det varit illa. Kommer vara tillbaka som vanligt inom ett litet tag.

Origin däremot... det fanskapet ska man ju inte ens börja med.

Kass UI. Dåligt utbud med spel. Allmänt klumpigt och långsamt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd

Har haft problem med origin en gång köpte bf3 och det lagga så tog det nåt år så skulle jag ladda ner det igen men det funka ej av nån anledning.

Permalänk
Keeper of Traditions

Rage much?

Steam har blivit lite som Google... Det går sällan ner, men när det väl går ner, jädrans vilket liv det blir.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Steam håller på att fixa sina servers, ta och taga ner. Origin däremot jävla skit klient

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Det enda som är dåligt med Steam är det värdelösa webbläsare-UI:t eller vad man ska kalla det som är så jävla långsamt. I övrigt funkar det oftast bra. Men jo visst är det störigt att man från början måste ha gått in i offline mode för att spela single player spel (när man saknar uppkoppling till steam). .

Permalänk
Medlem

Varför allt hat mot origin? Den fungerar helt okej för mig och jag har inga klagomål (förutom när det kommer till priset på spelen).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av simon253:

Varför allt hat mot origin? Den fungerar helt okej för mig och jag har inga klagomål (förutom när det kommer till priset på spelen).

För att det är girigt och skräpigt. Enda anledningen till att de startade egen tjänst var så de slapp betala för det. Det märks lite väl tydligt i prissättning och hur programmet fungerar. Det fungerar inte alls smidigt som det bör göra.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag tycker steam fungerat bra, förutom dom senaste två veckorna.

Permalänk
Medlem

Tycker origin fungerar bra för de spel man har där (ca 8). Aldrig kraschat.
Och angående ui tycker jag det är många gånger bättre än steam. Man kan iaf hitta i origin. Steam är ju värsta kaoset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simon253:

Varför allt hat mot origin? Den fungerar helt okej för mig och jag har inga klagomål (förutom när det kommer till priset på spelen).

Ja, det var ju det där med priset. Jag köper en hel del spel på Steam, men jag har aldrig köpt något på Origin på grund av priserna. Alla spel jag har i Origin klienten kommer från något annat ställe, Humble Bundle, retail osv. Det betyder att Origin klienten i princip bara ett kopieringsskydd medan Steam erbjuder mig så mycket mer. Vissa spel jag har på Origin kan jag inte ens installera via Origin eftersom jag köpt dem i butik.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

steams servrar har ju blivit DDoS:ade dom senaste veckorna/dagarna. inte så konstigt att det går ner ibland.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Rage much?

Steam har blivit lite som Google... Det går sällan ner, men när det väl går ner, jädrans vilket liv det blir.

sällan? sen i julas är steam nere väldigt ofta. bara senaste veckan har jag varit utan online gaming 2x1 timme för att systemet är nere.
sysslar du med tf2 trading så är steam din största fiende. tf2 game coordinator ligger väldigt ofta nere och lika så item servern. bara sen i jul har item servern legat nere iaf 10% av tiden. den svarar normalt enormt segt. och detta är återkommande problem.

så nej. steam är inte det minsta stabilt. men det är ändå bättre än orgin

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Nej.. Steam skulle jag verkligen klara mig utan.

Steam är som kommunism. En god tanke som inte verkar fungera så bra i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Måste haft oflyt! har bara problem med att den inte kan connecta ibland, kör man en retry brukar det hoppa igång igen. Tycker steam käns tunnare och lättare än tex origin, dock inge problem där heller

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christley:

sällan? sen i julas är steam nere väldigt ofta. bara senaste veckan har jag varit utan online gaming 2x1 timme för att systemet är nere.
sysslar du med tf2 trading så är steam din största fiende. tf2 game coordinator ligger väldigt ofta nere och lika så item servern. bara sen i jul har item servern legat nere iaf 10% av tiden. den svarar normalt enormt segt. och detta är återkommande problem.

så nej. steam är inte det minsta stabilt. men det är ändå bättre än orgin

Nej, det är inte nere "väldigt ofta"

Senaste 1-2 veckorna har det varit problem och vad det beror på har de väl inte gått ut och sagt, men det är ju knappast representativt för det hela stora.

Sysslar du med "TF2 trading" är Steam din den ende vän, det hade inte existerat utan Steam.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.