Problem: Windows 7 Windows update

Permalänk
Medlem

Problem: Windows 7 Windows update

Hej Sweclockers,

Jag har suttit i två dagar nu och börjar få slut på idéer, kanske kan någon här hjälpa mig? Jag vet att en enkel lösning på mitt problem är att göra en ny clean installation, dock vill jag undvika det då jag har massor av program men framförallt en uppsjö pluggar som är ett helvete att installera om.

Problemet? Windows Update vill inte uppdatera på mitt Windows 7 x64 Enterprise (originalnyckel) och inga uppdateringar verkar "finnas" (syns inte i "Installerade uppdateringar"). Det började med att en uppdatering (KB2676562) under ett par veckors tid, installerades och slutfördes varje gång jag stängde av datorn. Jag drog ner den manuellt men systemet meddelade att filen inte var applicerbar på systemet. Jag upptäckte även att inga andra uppdateringar laddades ner eller installerades. När jag startade om Windows Update och valde att göra en manuell sökning får jag felmeddelandet: "Det gick inte att söka efter nya uppdateringar" okänt fel, felkod: 80070057. När jag gick in under installerade uppdateringar stod det: "Det finns inga installerade uppdateringar".

Jag googlade och testade en del lösningar:

Testade att stänga av tjänsten, tömma mapparna i SoftwareDistribution i Windowskatalogen och starta tjänsten igen - fungerade ej.
Testade att köra Windows FixIT - som säger att den åtgärdat fel i Windows update - men den uppdaterar fortfarande inte - fungerade ej.
Testade att uppdatera drivrutiner till min Intel SSD - fungerade ej.

Funderade på att göra en ninjareperation med skivan (hittade en guide för ominstallation utan att ta bort program) men det förutsätter att jag kan avinstallera SP1, vilket jag inte kan för det dyker inte upp under "Installerade uppdateringar" (som är helt tom).

Jag har läst om att uppdatera Intel Rapid Storage men kunde inte hitta hur jag gör själva uppdateringen av firmware.
Jag har läst om och testat slå av och på HTTP webb proxy auto-discovery service - löste inte heller problemet.
Jag har sökt igenom datorn, inga malware eller liknande funna.

Datorn fungerar förövrigt felfritt och är pigg och glad.

Jag är inte speciellt kunnig, en glad amatör, någon här som kan bistå mig?

Tack för att ni tog er tid att läsa!

Hälsningar,
ST3RN

Permalänk
Medlem

Löst

Löste problemet 20 minuter efter post, såklart... (efter 2 dagar...) :/

Tänkte iallafall dela med mig om någon stöter på samma problem:
http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=20858

Permalänk
Medlem
Skrivet av ST3RN:

Löste problemet 20 minuter efter post, såklart... (efter 2 dagar...) :/

Tänkte iallafall dela med mig om någon stöter på samma problem:
http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=20858

Tack! Detta verktyg kommer nog att lösa windows update problem för många som har Windows 7 SP1 64Bit.

Visa signatur

janee