Permalänk
Inaktiv

Vad har hänt med kylaren? (Bild)

Vad är detta för något? Organiskt? Vad jag än gör så får jag inte bort det. Använder bomullspinnar och isopropylalkohol.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig sett något liknande tidigare.. En spontan gissning (Troligtvis felaktig) skulle vara att du har haft kylaren för hårt åtdragen och kopparlegeringen därför spruckit.

Permalänk
Medlem

Razer varit där? Ser lite ut som deras logga...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
99:e percentilen

Det ser precis ut som det mönster som bildas när man tar loss kylaren.

Kan man känna mönstret eller syns det bara?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ser ut som avfärgning efter kylpasta, man ser ju tydligt kvadratmönstret efter cpun.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Krympsprickor i kylpastan efter att bindmedlet avdunstat, och reaktionen i kopparn är olika beroende på om det är luft eller kylpasta som legat mot.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Expertgissare

Vad har du använt för kylpasta? Tycker du ska skicka bilden till Noctua och se om dom kan svara på det/vad dom säger om det

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

Krympsprickor i kylpastan efter att bindmedlet avdunstat, och reaktionen i kopparn är olika beroende på om det är luft eller kylpasta som legat mot.

Jag satsar på denna teori!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Vad har du använt för kylpasta? Tycker du ska skicka bilden till Noctua och se om dom kan svara på det/vad dom säger om det

Arctic Silver 5

Skrivet av Hardware guy:

Krympsprickor i kylpastan efter att bindmedlet avdunstat, och reaktionen i kopparn är olika beroende på om det är luft eller kylpasta som legat mot.

Hur kommer det sig att jag inte kan få bort det? Jag vill ju gärna inte ta svinto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Arctic Silver 5

Hur kommer det sig att jag inte kan få bort det? Jag vill ju gärna inte ta svinto.

Tvivlar på att det skadar temperaturen med ens en grad, vill du verkligen ta bort det hade jag rekommenderat att ta ett våtslippapper (3000-5000) för att då inte endast slipa bort orenheter utan även ojämnheter.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."