Titanfall för Xbox One lider av prestandaproblem

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Förstår inte egentligen varför de valde source motor, grafiken är inte snygg, FPS droppar, körs inte inte 1080..
Borde helt klart finnas bättre alternativ som både är snyggare och effektivare för konsolen.
Grafiken ser något bättre ut en COD spelen och COD spelen har sunkig grafik.

Source motorn är ju faktiskt bra optimerat, om du kollar på te.x. Half Life 2 m.m. MEN sen är det mycket tillägg på motorn som gör att det blir "påfrestningar."

Skulle dem skrotat hela idén bara för att "senaste generationen" - Xbox One failar och inte kan köra en motor som funnits jätte länge...?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Förstår inte egentligen varför de valde source motor, grafiken är inte snygg, FPS droppar, körs inte inte 1080..
Borde helt klart finnas bättre alternativ som både är snyggare och effektivare för konsolen.
Grafiken ser något bättre ut en COD spelen och COD spelen har sunkig grafik.

Tycker source motorn är helt ok (fast beror ju i vilken typ av spel), vet inte vad ni jämför med, crysis 1 var den sista motorn som var ett steg i rätt riktning (utveckling), sen har det stått ganska stilla (har ej sett Dice motor i BF4 eftersom det är ett ointressant spel för mig, blir, intressant i DA3)
Sen är det nog inte source motorn som är problemet utan snarare hårdvaran + kanske dåligt optimerat av utvecklarna.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Tittar vi rent tepretiskt så ligger de väldigt jämt där båda processorerna klarar strax över 100 GLFOPS. Fast Jaguar är ju bättre på vissa saker men det faktum att det är åtta kärnor uppdelade på två moduler är en nackdel.

Hur som helst är det långt ifrån enkelt att jämföra prestanda mellan olika typer av processorer med mindre än att man kör benchmarks. Då kommer man till problemet med att hitta benchmarks som ger relevanta resultat.

Är just CPU-delen som jag har lite svårt för i PS4/XBO, den känns lite väl klen för att vara en ny generation jämfört med föregångaren.

Då 2 CPU-kärnor är reserverade för OSet på både PS4 och XBO så är teoretisk flyttalskapacitet runt 80GFLOPS, Xbox 360 har 115GFLOPS och PS3 har 230GFLOPS... Nu är heltalsprestanda viktigare än flyttalsprestanda, men skulle gissa att det är väldigt jämt skägg mellan 360 när alla 6 CPU-trådarna används och PS4/XBO. Det borde tippa över till fördel för PS4/XBO i det läget, men det är jämt.

Tidigare generationer har det varit runt x10 bättre prestanda i "next-gen" både för CPU och GPU, men denna gång är CPU-delen ungefär densamma medan GPU-delen är x6-7 på XBO och runt x10 på PS4.

Frågan man ställer sig nu är hur stor skillnad det faktiskt kommer bli, har inte precis varit imponerad av det jag sett på PS4 än. Kommer ändå att skaffa någon (eller möjligen båda) av PS4/XBO när det börjar dyka upp vettiga titlar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

High 1920x1200. Ingen kantutjämning, 8xAF, V-Sync på.

Du har ju bättre rigg än mig, så något märkligt är det ju.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Inget vidare att en så stor titel inte kan prestera bättre då den riktar sig mot en mer kräsen skara än gamla dinosaurier som undertecknad.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

tydligt är väl att de försökt trycka igenom ny hårdvara utan att mjukvarusidan varit med på noterna.
Multitrådad mjukvara är ju tydligen våldsamt svårt att klämma fram.

Förstår dock inte varför de inte satsade på hårdvara med bättre prestanda? Sen verkar ju xbox ha en än mer komplicerad uppbyggnad iom att de valt ddr3 minne kopplat med eSRAM. Vad är det för epa-lösning? Varför inte satsa på en hälsosam mängd ddr5 som PS4 istället? Är det inte nog med att spelen måste vara sant 64-bit multitrådat (helt nytt i branschen), de måste fumla till det med en dubbel uppsättning ram som ska samköras på nåt sätt..

Känns bra att man inte köpt nån konsol än. Känns tveksamt att det kommer bli köp dessutom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Source motorn är ju faktiskt bra optimerat, om du kollar på te.x. Half Life 2 m.m. MEN sen är det mycket tillägg på motorn som gör att det blir "påfrestningar."

Skulle dem skrotat hela idén bara för att "senaste generationen" - Xbox One failar och inte kan köra en motor som funnits jätte länge...?

Men du får inga snygga spel med Source motor även om de nu har modifierat den uppenbarligen ytterligare för Titanfall.
Om man ser till vad man får för grafik med dagens standarder så är motorn inte optimerad idag.
Ta en titt på Infamous Second Son med ny grafikmotor, det är i en helt annan klass när det kommer till grafik och detaljer, reflektioner.

Med det sagt så menar jag inte att spelet blir automatiskt dåligt för spelet inte har bästa grafiken.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Är just CPU-delen som jag har lite svårt för i PS4/XBO, den känns lite väl klen för att vara en ny generation jämfört med föregångaren.

Då 2 CPU-kärnor är reserverade för OSet på både PS4 och XBO så är teoretisk flyttalskapacitet runt 80GFLOPS, Xbox 360 har 115GFLOPS och PS3 har 230GFLOPS... Nu är heltalsprestanda viktigare än flyttalsprestanda, men skulle gissa att det är väldigt jämt skägg mellan 360 när alla 6 CPU-trådarna används och PS4/XBO. Det borde tippa över till fördel för PS4/XBO i det läget, men det är jämt.

Tidigare generationer har det varit runt x10 bättre prestanda i "next-gen" både för CPU och GPU, men denna gång är CPU-delen ungefär densamma medan GPU-delen är x6-7 på XBO och runt x10 på PS4.

Frågan man ställer sig nu är hur stor skillnad det faktiskt kommer bli, har inte precis varit imponerad av det jag sett på PS4 än. Kommer ändå att skaffa någon (eller möjligen båda) av PS4/XBO när det börjar dyka upp vettiga titlar.

Fast 10x CPU-prestanda hade ju inte varit realistiskt då en i7 från Intel idag ligger på lite över 200 GFLOPS i heltal. Fast det hade väl iof inte behövts heller så länge de har en bra arkitektur i grunden. Lite synd att AMD inte har något som matchar Ivy Bridge och Haswell med tanke på att en tvåkärnig i3 hade matchat CPU-prestandan och hade dessutom varit lättare att hantera. Sen bara en ARM-kärna eller två för systemet.

Personligen lär jag inte skaffa någon och om det blir en konsol så lutar det mest åt Wii U eftersom Nintendo erbjuder något intressant som jag inte kan få bättre på en dator. Däremot kommer det någon dag bli en lite kraftigare HTPC som ska klara av en del spel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Fast 10x CPU-prestanda hade ju inte varit realistiskt då en i7 från Intel idag ligger på lite över 200 GFLOPS i heltal. Fast det hade väl iof inte behövts heller så länge de har en bra arkitektur i grunden. Lite synd att AMD inte har något som matchar Ivy Bridge och Haswell med tanke på att en tvåkärnig i3 hade matchat CPU-prestandan och hade dessutom varit lättare att hantera. Sen bara en ARM-kärna eller två för systemet.

Personligen lär jag inte skaffa någon och om det blir en konsol så lutar det mest åt Wii U eftersom Nintendo erbjuder något intressant som jag inte kan få bättre på en dator. Däremot kommer det någon dag bli en lite kraftigare HTPC som ska klara av en del spel.

Visst vore det orealistiskt med x10 i CPU-prestanda denna generation, men en minskning i enkeltrådprestanda känns väldigt illa. Gillar Jaguar väldigt mycket, är en (för sin klass) en väldigt balanserad CPU, men varför behövde man klocka den så lågt som 1.6-1.7GHz? Om det nu inte fungerar att klocka Jaguar på runt 2.5GHz så borde man kanske funderat på något annat, hade ju varit bättre med en Cortex A15 (som definitivt går att köra på 2.5GHz givet den TDP det handlar om här). Silvermont hade varit ännu bättre, men det var ju knappast realistiskt...

2 moduler Piledriver (4 CPU-trådar) hade också varit betydligt bättre, men att stoppa in en "big-core" design kanske inte var realistiskt ur tillverkningssynpunkt och det hade möjligen varit för strömtörstigt.

Känns som att eftersom CPU-delen är ungefär densamma så kommer spelen i denna generation endast vara samma spel som förra generationen i högre upplösning och med lite flashigare shader-effekter

Man verkar också tro allt för mycket att bara man slänger ihop en 8 kärnors CPU så lurar folk ut hur spel ska använda detta på ett bra sätt. Xbox360 och PS3 har 6 resp 8 CPU-trådar (well, PS3 har 2 PPC-trådar+6 SPE-trådar) och dessa har man fortfarande inte lurat ut hur man ska använda fullt ut...

Skulle säga att denna generation är en försämring mot föregående då 360 fixade ungefär samma prestanda med 3 fysiska CPU-kärnor som PS4/XBO har på 6 CPU-kärnor. Även om "hypertrådar" inte ger samma effekt som "riktiga" kärnor så kan man få ut den effekten med ganska naiv programmering tack vare att trådarna delar L1-cache, något som gör kommunikation mellan två trådar i samma CPU nära nog gratis. Kommunikation mellan två CPU-kärnor är dyrt och mellan två kärnor som inte ens delar L2-cache är det väldigt dyrt. Precis som du skrev tidigare så har PS4/XBO 2st 4 kärniga Jaguar-CPUer på samma krets, så själva spelmotorn kommer nog använda 4 kärnor och använda 2 kärnor på det andra chippet för bakgrundsuppgifter (packa upp texturer i Titanfall t.ex.).

Allt detta gör att i alla fall Xbox360 har mer lätt-tillgänglig CPU-kraft än PS4/Xbox360, PS3 har betydligt mer CPU-kraft rent teoretiskt men kräver i praktiken en spelmotor som från grunden är designad för Cell för att det ska vara någon fördel då det är en så udda design.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

GTX760 vs GTX780?

Skrivet av CreX:

Spelet hackar även oavbrutet på PC. Stutter, drops och andra märkliga beteenden. COnsole port of the year!

Ser extremt många som har kort på 2gb eller även 3gb grafikminne som kör på high eller insane. om man bara har 2gb kör på medium eller low så försvinner FPS dropsen!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Problemet är att hårdvaran nu på next gen är väldigt lik en PC, det gör att det blir svårt att utveckla spel som har det där lilla extra, som konsolerna brukar ha, man brukar känna att det är en konsol man spelar på och inte en nedbantad PC version. Den känslan kommer bli svår att tvätta bort tyvärr nu.

Jag har även en känsla av att det kommer vara svårare att pusha konsolerna till max jämfört med 360 och PS3, framförallt när PS4 är så mycket starkare än One, det kommer även PS4 spelen få lida av då utvecklarna kommer anpassa sig efter Xbox Ones prestanda.

Känns snarare som att det är next gen 1,5 vi har nu än riktig next gen.

MS har verkligen förstört mycket med Xbox Ones dåliga prestanda, det kommer hela spelbranschen få lida av.
Man har dessutom tagit bort mycket av det som var bra på 360n, menyerna är så mycket mer röriga, allt känns så ologiskt på One.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Haha 5:33 "Im picking up a spike in the reactor core" inte det enda som spikear i spelet lol ;D

Ser dock jevligt coolt ut. Gillar lite rough source looken. Men håller med att det borde flyta på den motorn klockrent, har ju blötts och stöppts i flera år. Mycket märkligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Problemet är att hårdvaran nu på next gen är väldigt lik en PC, det gör att det blir svårt att utveckla spel som har det där lilla extra, som konsolerna brukar ha, man brukar känna att det är en konsol man spelar på och inte en nedbantad PC version. Den känslan kommer bli svår att tvätta bort tyvärr nu.

Jag har även en känsla av att det kommer vara svårare att pusha konsolerna till max jämfört med 360 och PS3, framförallt när PS4 är så mycket starkare än One, det kommer även PS4 spelen få lida av då utvecklarna kommer anpassa sig efter Xbox Ones prestanda.

Känns snarare som att det är next gen 1,5 vi har nu än riktig next gen.

MS har verkligen förstört mycket med Xbox Ones dåliga prestanda, det kommer hela spelbranschen få lida av.
Man har dessutom tagit bort mycket av det som var bra på 360n, menyerna är så mycket mer röriga, allt känns så ologiskt på One.

Tror säkert MS pushar utvecklarna för spelen ej skall vara snyggare på ps4an. De var väl hot att vissa ej fick släppa spel till xbox360 ifall spelet var snyggare på ps3an?
Samtidigt tror jag Sony pushar att spelen skall vara snyggare på ps4an och jag gissar MS kanske inte vågar pressa de allra största speltillverkarna för mycket? Iofs de förlorar massor om de ej får släppa på xbox one samtidigt förlorar MS om de ej släpper spel på xbox one... samt dålig publicitet ifall sådant kommer ut... samt dålig publicitet för speltillverkarna om spelen i jämförelser är identiska då ps4an har mer kraft... Intressanta intriger

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag blev lite chockad/förvånad när jag lirade halo 4 med kompisar, de erkände att xboxkontrollen inte var optimal för fps spel. Jag är van vid att xbox och ps3 spelare aggressivt försvarar multiplayer på konsoller. Jag själv avskyr det sålänge vi snackar fastpaced deathmatchshooters.

Jag tyckte den funkade i army of two samt gears of war och andra spel med coop etc, men i multiplayer vet jag inte.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Den spelar liksom i samma liga som Intel Atom som används i surfplattor ...

Angående V-sync så känner jag ofta att spelet släpar efter några ms när man sätter på V-sync (dvs, trycker jag på hopp-knappen så känner jag en viss fördröjning mellan tryckt knapp och själva hoppandet), jag tycker det förstör upplevelsen lite.

Ja det är ju det som är den största nackdelen med V-synk (i kombo med 60hz display).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

EA är på det igen!

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv från ett tidigare inlägg angående FPS-prestanda på Titanfall:

Skrivet av Umbrellas:

Har använt FRAPS för hela spelsessionen idag, ca 2 timmar. Dippade nästan aldrig ner under 100 fps. Sitter på ett R9-290. Hade allt på high, MSAA 4x, AA 8X. Skillnaden mellan high/very high/insane är egentligen väldigt liten. Testade att ha allt på insane först men såg nästan ingen visuell skillnad dock sjönk mitt fps med 20-30 enheter.

Att ligga på 100+ FPS med high, MSAA 4x, AA 8x etc tycker jag är klart godkänt. Har även testat banor som Lagoon etc som sägs vara dåligt optimerade och där sjönk jag som lägst till runt 90 fps när det var många Titans i krig med varandra precis vid basen(och därav massor med explosioner, rökeffekter etc).

Inser att många inte har samma erfarenhet, men tycker det ändå är viktigt att nämna att det finns fler sidor av myntet.
Spelet tycker jag är ganska vackert inomhus och på vissa banor som Lagoon utomhus. Det som drar av för det visuella är all denna fog överallt som gör att banorna blir mindre stilrena. Jag förstår att de har lagt till den så att man ska kunna röra sig på längre distanser utan att bli skjuten direkt av en sniper och utan att bli sedd när man har stealth på, men ändå.

Sen är gameplayet väldigt roligt. Dock skulle jag gärna vilja se att man inte kunde ha flaggor i sin Titan på CTF.

Permalänk
Medlem

Släppt till fel konsol, på PS4 hade det inte vart några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

FPS känns så himla uttjatat tycker jag. Mellan 2001-2010 ungefär körde jag en hel del FPS både på XBOX/360 och PC men är så trött på det nu. Enda jag kan tänka mig skulle få mig intresserad igen vore Half Life 3 men det lär inte komma.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då både xbox one och ps4 har väldigt svaga grafikkort och svag processor. Konsolernas processorer ligger väll på 1.6ghz? Undrar hur det kommer att fungera med planetside 2

Permalänk

Får ganska jobbiga framedrops när jag spelar och de inträffar ganska ofta med datorn i sign. Älskar spelet, tycker det är sjukt kul med det snabba tempot och den sjuka friheten man har i rörelse. Men när FPSen droppar märks det direkt och spelet tappar allt. Ett annat problem är att kör man med V-Sync för att bli av med tearing får man en sjuk input lag.

Läste någonstans att detta beror på att Titanfall kör på en gammal Havok motor för fysik och partiklar som inte riktigt hänger med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt nya xbox är ju rena bajset skrattretande hur dålig konsollen är jämfört med ps4, sony måste känna sig nöjda inte så konstigt den säljer som fan och presterar grymt också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miindz:

EA är på det igen!

EA har ingenting med Titanfall att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

EA har ingenting med Titanfall att göra.

Okej.

"Titanfall is a first-person shooter multiplayer video game developed by Respawn Entertainment and published by Electronic Arts"
(http://en.wikipedia.org/wiki/Titanfall)

Sen kanske de inte har med utvecklingen att göra. Men EA står ju för pengarna och även en för tidig release som är standard för EA.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vnox:

Okej.

"Titanfall is a first-person shooter multiplayer video game developed by Respawn Entertainment and published by Electronic Arts"
(http://en.wikipedia.org/wiki/Titanfall)

Sen kanske de inte har med utvecklingen att göra. Men EA står ju för pengarna och även en för tidig release som är standard för EA.

Och DRM som för PC vart Origin.

Permalänk

Nu borde det inte finnas ett enda tvivel om konsol kriget och vilken konsol det är som egentligen regerar, alla Xbone fan`s som påstod att Xbone skulle minsann visa vad den gick för när Titanfall släpptes dom kan nu lugnt luta sig tillbaka och förstå att xbone aldrig kommer producera bättre resultat i spel än Ps4. Nu har MS bevisat hur dålig maskin dem har flera ggr om.
Jämför alla titlar mot Ps4`s ingen har liknande kvalitet och som jag skrivit tidigare hur kan dom släppa en konsol som inte kan klara 1080p det är ju fruktansvärt pinsamt och dåligt för ett av världens största Bolag.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Thunde:

Inte så konstigt då både xbox one och ps4 har väldigt svaga grafikkort och svag processor. Konsolernas processorer ligger väll på 1.6ghz? Undrar hur det kommer att fungera med planetside 2

Planetside 2 på ps4 körs i Ultra och i 1080p dom har släppt den infon redan.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DominatorPC:

Planetside 2 på ps4 körs i Ultra och i 1080p dom har släppt den infon redan.

De kan inte köra den versionen som finns för PC på ultra på PS4 så något måste de ändrat rejält.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför kör de inte 1280 x 720@konstant 60 fps?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

De kan inte köra den versionen som finns för PC på ultra på PS4 så något måste de ändrat rejält.

Tydligen så kan dem det rent grafiskt så kommer det ligga maxat på 1080p 60fps det är bara user interface och kontrollschema som ändras borde inte vara så svårt för dig att googla lite och se

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.