Diablo III kräver 25 GB!?

Permalänk

Diablo III kräver 25 GB!?

Det var ett bra tag sedan jag spelade Diablo III nu, så jag tankade ner Battle.net-klienten på nytt och tänkte ladda ner Diablo nu under natten. Problemet är att jag har begränsat med utrymme på min SSD, och jag har ingen annan lagring tillgänglig. Jag har dock cirka 18 GB ledigt på min SSD, och Blizzard själva påstår att Diablo III endast kräver 12 GB. Men när jag ska installera det så kräver den 25 GB ledigt, vilket är vad Diablo III Reaper of Souls kräver.

Varför blir det på detta viset?

Permalänk

Jag ordnade så att jag fick 23~ GB ledigt utrymme på min SSD, och då gick Battle.net med på att börja installera spelet – trots att Diablo III (vanilla) endast påstås behöva 12 GB utrymme. Återstår att se hur mycket plats det kommer att ta i slutändan...

EDIT: Strax över 15 GB kommer att laddas ner totalt ser det ut som i nuläget.

Permalänk
Medlem

konstigt ja mitt tar upp just nu 14,8gb fan kommer 25gb ifrån?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det står ju inte att installationen tar 25gb utan att den kräver 25gb ledigt utrymme

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

Ett installationspaket för installation och en instans med installerade filer för spelande antagligen. Går förhoppningsvis att välja var man vill ladda installationsfilerna separat från var man vill installera spelet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

min diablo3 install folder tar 14,7gb

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Det tar troligtvis så mycket för att alla filer för expansionen laddas också hem men aktiveras inte förrän du köper det.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Är väl inte direkt ovanligt att man först laddar ned installationsfiler i komprimerat format som packas upp och när installationen är färdig så kasseras installationsfilerna.

uPlay t ex har den smarta funktionen att man kan bestämma vart cachefilerna skall laddas ned (måste inte vara i samma mapp eller ens disk).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är väl inte direkt ovanligt att man först laddar ned installationsfiler i komprimerat format som packas upp och när installationen är färdig så kasseras installationsfilerna.

uPlay t ex har den smarta funktionen att man kan bestämma vart cachefilerna skall laddas ned (måste inte vara i samma mapp eller ens disk).

Ja, det är lite tråkigt att man inte kan ändra temp katalogen.

Visa signatur

Nätverksnörd