Permalänk
Medlem

Flash/java-problem!?

Hej,

Blir tokig på at all dessa flash och java som måste uppdateras.
Nu har jag kommit så långt att jag inte får youtube att fungera, den kan spela någon sekund sen kommer ett meddelande upp och den tycker jag ska uppdater flash, vilket redan är gjort flera gånger.
jag har provat att ominstallera flera gånger och installerat igen. Ominstallerat java flera gånger och installerat igen.
På samtliga youtubeklipp händer likadant: det går att se klippet i 1 sekund sedan blir det: "ett problem har påträffats - uppdatera flash"
Skulle bli oerhört glad om någon hade någon lösning på detta...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Viktig information saknas:
Operativsystem?
Browser?
Vilken version av Flash har du installera? ( https://www.adobe.com/software/flash/about/ )

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Viktig information saknas:
Operativsystem?
Browser?
Vilken version av Flash har du installera? ( https://www.adobe.com/software/flash/about/ )

Win7 32bit
IE, provat med både 8:an och 10:an, samma problem "ett problem har uppstått, var god försök senare"
Har provat med version 11 och 12 av flash och java 6 och 7, ingen jävla skillnad...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Detta är en riktig lösning
http://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:
Skrivet av Bean:

IE är det enda som fungerar med system som jag kör vid sidan om, så väldigt dåliga lösningar
Det måste fungera till IE.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

IE är det enda som fungerar med system som jag kör vid sidan om, så väldigt dåliga lösningar
Det måste fungera till IE.

Ja men du kan ju testa med en annan browser och se om problemet finns där.
Måste ju försöka testa dig fram för att kunna utesluta andra saker.

Skulle säga följande, en ren installation av en annan browser.
Utan addons,plugins och dylikt.
Installera flash genom den och sen testa youtube.
Fungerar det då?

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

IE är det enda som fungerar med system som jag kör vid sidan om, så väldigt dåliga lösningar
Det måste fungera till IE.

Har du testat att köra YT med HTML5 spelaren istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har du Ominstallerat osv?

Det räcker INTE att uppdatera / installera ovanpå den gamla. Först ska man avinstallera. Sen i vissa fall ta bort kvarlämnade mappar men det beror helt på om det är program, spel, drivrutiner osv man har problem med eller misstänker orsakar det.

Sen kan man undra varför du inte väljer att den ska sluta tjata innan du avslutar installationen eller funkar det inte?

Och vad är det konstiga system du snackar om som inte funkar med andra webbläsare?
Eller menar du vissa webbsidor som kräver det?
Behöver du verkligen Flash där?

För om du bara behöver Flash för nöjen som Youtube osv så kan har en webbläsare för arbete och en för nöjen osv.

Edit:
Tillslut med tanke på hur du beskrev att du testa olika IE versioner osv så verka du göra saker med datorn så att det ligger skräp, buggar och fel kvar som kan ställa till det. Då måste du göra som jag skrev tidigare om Flash. Lycka det med för det finns oändligt mycket i Windows. Om du inte vill spendera veckor med att slumpmässigt avinstallera och rensa så kan du alltid ta bort och installera om hela Windows vilket är enda sättet vid vissa fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Ja men du kan ju testa med en annan browser och se om problemet finns där.
Måste ju försöka testa dig fram för att kunna utesluta andra saker.

Skulle säga följande, en ren installation av en annan browser.
Utan addons,plugins och dylikt.
Installera flash genom den och sen testa youtube.
Fungerar det då?

Trodde jag uttryckte mig klart och tydligt: jag kan bara använda IE för de andra programmen jag kör stöder inte Chrome eller Firefox, jag skulle vilja få det att fungera med IE.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Har du testat att köra YT med HTML5 spelaren istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur går jag tillväga, var hittar jag html5 spelaren och kan jag sätta den som standard så jag får bort flash helt och hållet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Trodde jag uttryckte mig klart och tydligt: jag kan bara använda IE för de andra programmen jag kör stöder inte Chrome eller Firefox, jag skulle vilja få det att fungera med IE.

Men behöver de andra programmen verkligen Flash eller eller är det bara för nöjen som tex Youtube?

Om dom behöver Flash så kanske det är dom som ställer till det. För då behöver du testa att avinstallera osv dom också som jag skrev i förra inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur går jag tillväga, var hittar jag html5 spelaren och kan jag sätta den som standard så jag får bort flash helt och hållet?

https://www.youtube.com/html5

Testa och se om det hjälper

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Det där fungerade inte alls =/
Vet inte det är som ska uppnås
Det kommer upp ite rutor med som har ett vittkryss över sig och en vdeoelemnt medett utropstecken?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vill du ha hjälp kan du börja med att svar på våra frågor mm istället för att strunta i dom. Nej du har inte uttryckt dig tillräckligt tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vill du ha hjälp kan du börja med att svar på våra frågor mm istället för att strunta i dom. Nej du har inte uttryckt dig tillräckligt tydligt.

Då vill jag inte ha din hjälp om du tycker det jag skriver är otydligt.
Jag har löst problemet själv.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Då vill jag inte ha din hjälp om du tycker det jag skriver är otydligt.
Jag har löst problemet själv.

2-4 ord att/om du testat så noga hade räckt för att släppa det och gå vidare.

Och löser man det bör man tänka på andra med liknande problem och skriva hur man gjorde.