Permalänk
Medlem

Hjälp med min dator etc

Tja, jag är ganska ny här på sweclockers och är inte så jättekunnig inom datorer. Jag har nu blivit lite bättre på datorer och har märkt att min dator är svinkass! Så min fråga är för det första, jag har en gammal Acer Aspire M5910 med en i5 650 med 3.20 GHz processor och jag vet inte vad jag har för moderkort har googlat runt men inte riktigt hittat något. För att jag tänkte upgradera datorn med bättre processor kanske en ssd och ett nytt grafikkort fast nu när jag inte riktigt vet vad för moderkort jag har är det ganska svårt att veta vilka processorer etc som passar! Men tycker ni att jag ska köpa en ny stationär helt o hållt eller bara köpa ny processor etc! Tacksam för svar, och btw så lirar jag mest csgo så det är nog mest en bra processor jag vill ha! Btw om ni vet en hyffsat bra dator runt 10k eller mindre länka den gärna, den ska helst ta csgo med 300fps +

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewpz:

Tja, jag är ganska ny här på sweclockers och är inte så jättekunnig inom datorer. Jag har nu blivit lite bättre på datorer och har märkt att min dator är svinkass! Så min fråga är för det första, jag har en gammal Acer Aspire M5910 med en i5 650 med 3.20 GHz processor och jag vet inte vad jag har för moderkort har googlat runt men inte riktigt hittat något. För att jag tänkte upgradera datorn med bättre processor kanske en ssd och ett nytt grafikkort fast nu när jag inte riktigt vet vad för moderkort jag har är det ganska svårt att veta vilka processorer etc som passar! Men tycker ni att jag ska köpa en ny stationär helt o hållt eller bara köpa ny processor etc! Tacksam för svar, och btw så lirar jag mest csgo så det är nog mest en bra processor jag vill ha! Btw om ni vet en hyffsat bra dator runt 10k eller mindre länka den gärna, den ska helst ta csgo med 300fps +

Dina saker är så pass gamla att du måste byta moderkort, cpu och minne samtidigt för att det skall passa.
Sen övriga delar som nätagg, hdd och chassi kanske går att behålla, troligast behövs det ett nytt nätagg också.

CS-GO tar ju inte så mycket så jag skulle rekommendera en dator med en i5 4670, vill du inte bygga själv har du en prisvärd dator här som innehåller det du vill och klarar CS-GO utan problem.
https://www.komplett.se/komplett-gamer-i20/10786

Vill du bygga själv så kolla på uppgraderingspaketen som innehåller moderkort, cpu och minne, då vet du att sakerna passar och sedan tar du ett löst nätagg och grafikkort.
Grafikkorten du kan titta på är antingen ett nvidia 760 eller ett 770 beroende på budgeten.
Vill du sen ha en SSD så får du lägga till det också, min rekommendation är en Samsung EVO i lämplig storlek och pris.