Måste jag installera om windows vid byte av processor?

Permalänk

Måste jag installera om windows vid byte av processor?

Hejsan, jag hade tänkt att byta från min Phenom ii x4 955 till en FX-8120 på mitt gigabyte 990fxa-ud5 moderkort. Måste jag installera om windows?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Nej. Det är endast om man byter moderkort som en ominstallation kan bli nödvändig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

En BIOS uppdatering kan inte skada dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

Hejsan, jag hade tänkt att byta från min Phenom ii x4 955 till en FX-8120 på mitt gigabyte 990fxa-ud5 moderkort. Måste jag installera om windows?

Hade du orkar söka så hade du fått svar utan att skapa denna tråd , det finns minst 2 trådar till om detta.

edit: https://www.google.se/search?q=m%C3%A5ste+jag+instalera+om+wi...

men svar: Nej du behöver inte instalera om windows vid ny cpu. Dock om ditt moderkort måste bytas ut pga att den inte klarar det (vilket nu inte är ditt problem) så måste du instalera om windows.

Jag kan rekomendera att du updaterar bios på ditt 990fxa UD5 moderkort. för att förhindra att den nya inte startar upp riktigt

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej. Det är endast om man byter moderkort som en ominstallation kan bli nödvändig.

Okej, tack!

Skrivet av GreenSoap:

En BIOS uppdatering kan inte skada dock.

Okej, tack. Jag ska testa,

Skrivet av Tranceguy:

Hade du orkar söka så hade du fått svar utan att skapa denna tråd , det finns minst 2 trådar till om detta.

edit: https://www.google.se/search?q=m%C3%A5ste+jag+instalera+om+wi...

men svar: Nej du behöver inte instalera om windows vid ny cpu. Dock om ditt moderkort måste bytas ut pga att den inte klarar det (vilket nu inte är ditt problem) så måste du instalera om windows.

Jag kan rekomendera att du updaterar bios på ditt 990fxa UD5 moderkort. för att förhindra att den nya inte startar upp riktigt

Ja men jag förlitade mig inte på det eftersom jag inte vet om det är olika med olika moderkort eller processorer, japp ska testa att uppdatera.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-