Permalänk
Medlem

När släpps Ros?

Hej, jag känner mig lita idiotisk att fråga detta men när kan vi spela ros i Sverige? Är det 23:00 eller 00:00?

Ha det bra och lycka till i ros

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

00.00 går det live! Notera att du inte behöver logga ut när det släpps utan kan logga in nu och köra fram tills att det släpps och hoppa direkt in i akt 5!

Edit: stavning

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem

Hur kommer man vidare? Måste man in och döda diablo sen vidare därifrån eller är det nån portal liknande från stan?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

00.00 går det live! Notera att du inte behöver logga ut när det släpps utan kan logga in nu och köra fram tills att det släpps och hoppa direkt in i akt 5!

Edit: stavning

Man tackar Då kan man ju ta och sova några timmar innan det går live

Har ju lita otur för jag har nationellt prov imorgon :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hur kommer man vidare? Måste man in och döda diablo sen vidare därifrån eller är det nån portal liknande från stan?

Jag undrar det samma men antar att man går till sista questet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hur kommer man vidare? Måste man in och döda diablo sen vidare därifrån eller är det nån portal liknande från stan?

Skrivet av Mr.Goat:

Jag undrar det samma men antar att man går till sista questet.

Skickades från m.sweclockers.com

http://eu.battle.net/d3/en/blog/13407839/reaper-of-souls%E2%8...

Skrivet av eu.battle.net:

Launch Night Login

Diablo III will be available the night Reaper of Souls goes live and there will be no need to patch or exit the game once the clock strikes GO!

We advise logging in ahead of time to reduce potential queue times. Once you're in-game and the Reaper of Souls has launched in your region, you'll see a server broadcast message letting you know that the expansion is now available to play. This means you can continuously play Diablo III all night long and jump straight into Act V the moment it’s available!

[B]Note: In order to access Act V once Reaper of Souls is live, you will need to exit your current game and select Act V from the Quest Select window. If you want to avoid having to recreate your game, we recommend that you set up your game so that you're killing Diablo after your gameplay region's launch time. This way, you can naturally transition into Act V without any additional effort.

[/B]

Det går för övrigt att spela redan nu om man väljer Asien som region, dock väldigt väldigt mycket lagg, dels pga att det är Asiens servrar men också för att väldigt många som vill spela ROS är där inne just nu

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Nån mer än jag som beställt från CDON och inte fått spelet idag? Inte för att jag hade spelat särskilt länge inatt, men när man beställer ska man fan ha spelet INNAN servrarna öppnar.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Nån mer än jag som beställt från CDON och inte fått spelet idag? Inte för att jag hade spelat särskilt länge inatt, men när man beställer ska man fan ha spelet INNAN servrarna öppnar.

Beställer man fysiskt så får man räkna med att missa natten. CDON levererar på utlovad dag, den 25/3 vilket blir med posten imorgon.

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Nån mer än jag som beställt från CDON och inte fått spelet idag? Inte för att jag hade spelat särskilt länge inatt, men när man beställer ska man fan ha spelet INNAN servrarna öppnar.

Några polare till mig beställde sin fysiska produkt Spelbutiken.se och ingen fick sitt spel idag.
Jag körde på Code via email också från Spelbutiken och fick mitt för en timme sedan.

Verkar som att dom skickar ut det efter release..

Permalänk

Det är ju skitdåligt. Inte nog med att det kostade mig mer att beställa från CDON (då får jag iofs en fysisk kopia, men det skiter jag egentligen i), jag missar också starten.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Det är ju skitdåligt. Inte nog med att det kostade mig mer att beställa från CDON (då får jag iofs en fysisk kopia, men det skiter jag egentligen i), jag missar också starten.

Har varit så med samtliga blizzard spel sen wow:tbc så absolut inget chockerande. Hoppas du har tillräckligt stort postfack annars får du kanske inte det imorgon heller utan får hämta ut det på posten på torsdag...

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har varit så med samtliga blizzard spel sen wow:tbc så absolut inget chockerande. Hoppas du har tillräckligt stort postfack annars får du kanske inte det imorgon heller utan får hämta ut det på posten på torsdag...

därför man pre-ordrar från företaget och inte fysisk..

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Då har man haft en trevlig natt med lite spelande
Lite tråkigt att jag fick min första uppgradering vid level 69 och detta efter att ha rerollat den hos mystic 6-7 gånger, har fortfarande inte lootat någon legendary för min klass och då har jag ändå fått 5-6 st.
Först när jag drog igång bounties så började uppgraderingarna komma, men majoriteten av mitt gear är fortfarande level 60 vilket känns rätt trist när man ser potentialen i de nya rullningarna.
Nu göra sig redo för jobb, hare bra med ROS allesammans

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.