Windows ominstallation hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Windows ominstallation hjälp!

Hejsan! Det är så att jag behöver ominstallera min andra dator med Windows 7 Home edition men det enda jag har är en Windows 7 pro skiva. Går det att installera bara home edition på något sätt med den skivan?

Permalänk
Rekordmedlem

Nej

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan kopiera av skivan och sedan ta bort filen ei.cfg.

Sedan bränner du en ny skiva eller gör ett USB-minne (guide finns på sweclockers).

Utan ei.cfg kommer windows att fråga vilken version du vill ha under installationen. Du kan välja vilken du vill men tänk på att licensnyckeln bara funkar till rätt version.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon201811:

Hejsan! Det är så att jag behöver ominstallera min andra dator med Windows 7 Home edition men det enda jag har är en Windows 7 pro skiva. Går det att installera bara home edition på något sätt med den skivan?

Skrivet av mrqaffe:

Ja.

Följ Staropramen's inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket för svar!