Har problem skriva "@" i e-post fält i Windows 8.1 PRO sv.

Permalänk
Medlem

Har problem skriva "@" i e-post fält i Windows 8.1 PRO sv.

Hej, nyligen installerade Windows 8.1 PRO sve 64-bit oem, men jag kan inte alltid skriva in "@" i e-post fält i de 95% fallet. Då måsta jag kopiera "@" från en annan webbsidan för att ange någon e-post adressen. Några få gånger lyckade jag med det men vet inte varför. Jag har nordisk tangentbord. Hjälpa mig lösa problemet tack. /Dav

Permalänk
Medlem

Tryck altGr istället för ctrl alt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Tack för snabb svar. Men det är AltGr jag använda jämt. 95% tid fungera inte. Provade annan tangentbord, samma problem. Inte ens på virtuellt tangentbordet. /Dav

Permalänk
Medlem

Om du har nvidia så är det något snabbkommando som annvänder exakt altgr + 2 så du får stänga av det.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Det klassiska felet brukar vara ifall du har "Asus GPU Tweak" installerat. Det programmet har ett snabbtangentkommando som använder ctrl-alt-2 för någon inställning. Samma tangentkommando är snabel-a.

Permalänk
Medlem

Bra tips. Jag har nvidia, men vet ej om jag har det som kortkommandon. Ska undersökt det och åtkommer sen. Tusen tack /dav

Permalänk

Det är väl kanske snarare så att det funkar med ctrl+alt+2 och inte med altgr+2, så har det varit för mig sedan någon hotfix tillbaka. Säkerligen är det någon uppdatering till något program som strular, har personligen dock varken asus eller nvidia mjukvaror inne.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hur hitt jag asus gpu tweak och den snabbtangent? Jag har asus gtx760 med nvidia GeForce experience 1.8.2 installerat. /Dav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davzh:

Hur hitt jag asus gpu tweak och den snabbtangent? Jag har asus gtx760 med nvidia GeForce experience 1.8.2 installerat. /Dav

Settings -> Hotkey -> Klicka bort "Enable HotKey"

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Konstig nog, nu började jag testa skriva in "@" i MS Word med AltGr-2 och OK, så fungerade sen i epost inmatnings fält. Provade ctrl-alt första gång xså, det gick inte för mig. /Dav

Permalänk
Medlem

Tack all hjälp för idag. Problem se ut bota, för tillfälliga iaf. Jag åtkommer om det hända igen. /Dav