Nvidia tillåter Geforce GTX 780 med 6 GB minne för samtliga tillverkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Dom måste, har inte sagt att de är änglar men nog fan kör dom ändå med Open source...fattar inte varför man får personliga påhopp varje gång man yttrar sig om nått som "marknaden" inte håller med om...Så ni tror att vårt konsumtions samhälle kan sköta detta flawless?

AMD kör på open source som jag sa, med 3D,Mantle och fysik, etiskt rätt? Ja
AMD tar godtyckliga priser? Ja
AMD tjänar knappt nått alls? Ja

Kasta ett getöga på den feta snubben Nvidia innan du kommer med påhopp, de är bara ute efter pengar (vilket AMD onekligen också är men har ändå bättre moral!)

Kan verkligen hålla med om mycket av det du säger. Är helt ärligt besviken på hur Nvidia styr sitt företag just nu.
Nvidia är ett säljande företag och dom vet verkligen hur man tillverkar saker som ger ett vill ha begär!

Men eftersom jag anser att Nvidias produkt är bättre än AMD's dito köper jag den ändå, även om jag pekar finger åt Nvidia på vägen ut från butiken

Men det Nvidia håller på med håller inte hur länge som helst. Dom ligger på gränsen hela tiden med prissättningen.
Sakerna är precis så dyra att folk fortfarande betalar. Men med Titan Z har dom verkligen tagit sig vatten över huvudet...storhetsvansinne minst sagt!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Titan Z är inget för oss vanliga gamers utan till dom som alltid vill ha det värsta..Är väl kul att det finns ett företag som vågar och kan sätta ihop såna här produkter..

Gillar ni inte priset so what.Bara skita i att köpa..

Själv skulle jag aldrig köpa en sådan produkt men tycker det är coolt att den ens finns

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Kan verkligen hålla med om mycket av det du säger. Är helt ärligt besviken på hur Nvidia styr sitt företag just nu.
Nvidia är ett säljande företag och dom vet verkligen hur man tillverkar saker som ger ett vill ha begär!

Men eftersom jag anser att Nvidias produkt är bättre än AMD's dito köper jag den ändå, även om jag pekar finger åt Nvidia på vägen ut från butiken

Men det Nvidia håller på med håller inte hur länge som helst. Dom ligger på gränsen hela tiden med prissättningen.
Sakerna är precis så dyra att folk fortfarande betalar. Men med Titan Z har dom verkligen tagit sig vatten över huvudet...storhetsvansinne minst sagt!

Har haft både Nvidia och AMD och kan ärligt säga att jag haft mer problem med Nvidia, fattar inte hur folk fortfarande tror att Nvidia är ett premium märke...det är ju de som dom lever på! Liksom Intel...lite som folk tror att BMW är i alla situationer bättre än alla andra märken! Dom lever på sin street cred så att säga :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Har haft både Nvidia och AMD och kan ärligt säga att jag haft mer problem med Nvidia, fattar inte hur folk fortfarande tror att Nvidia är ett premium märke...det är ju de som dom lever på! Liksom Intel...lite som folk tror att BWM är i alla situationer bättre än alla andra märken! Dom lever på sin street cred så att säga :/

Vad är BWM?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Du har missat poängen med Titan Z, den är inte riktad speciellt till gamers utan mer beräknings kort m.m.

Citat:

Continuing the TITAN legacy of supercomputer-inspired performance, NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang unveiled the GeForce GTX TITAN Z today at our annual GPU Technology Conference.

Built around two Kepler GPUs and 12GB of dedicated frame buffer memory, TITAN Z is engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming.

With two GK110 chips, TITAN Z is powered by a total of 5,760 processing cores, or 2,880 cores per GPU.

“If you’re in desperate need of a supercomputer that you need to fit under your desk, we have just the card for you,” Jen-Hsun said.

GeForce GTX TITAN Z Graphics Card

Unlike traditional dual-GPU cards, Titan Z’s twin GPUs are tuned to run at the same clock speed, and with dynamic power balancing. So neither GPU creates a performance bottleneck.

And that performance is delivered in a card that is cool and quiet, rather than hot and loud. Low-profile components and ducted baseplate channels minimize turbulence and improves acoustic quality.

So if you want to build the ultimate ultra-high definition gaming rig that can harness the power of quad GPUs working in tandem, TITAN Z is the perfect graphics card.

http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/25/titan-z/

Nvidia verkar marknadsföra det som ett spelkort i alla fall. Har inte sett något om double precision dock så kanske fungerar till det med. Frågan är bara hur intressant det är för den typen av tillämpningar eftersom du får tre stycken Titan Black för samma pris som ett Titan Z.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Vad är BWM?

Ska vara BMW Bayerische Motoren Werke.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

go green choose the right team... (måste ju trolla lite ibland jag med ) Nä detta blir nog et bra kort, inte bara i flerskärmkonfigurationer men jag har känslan att UHD har kommit in i värmen lite med en stortå nu..