Battlefield 4: Naval Strike för PC försenas

Permalänk
Medlem

Tur jag även har en PS4:a då så kan jag lira lite i morgon Ser faktiskt roligt ut

Jag har haft väldigt få problem med både PC och PS4 versionerna så jag klagar inte alls utan har haft det rätt smärtfritt sedan starten Sen måste man skylla på någon är det väll EA inte dice.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hade redan accepterat att posten slarvat så jag får mitt RoS tidigast imorgon, men tänkte jaja jag får ju iaf lira lite naval strike. Men icke det heller.

Permalänk
Medlem

EA/dice är inte i närheten av så patetiska som folket här. Bara Gnäll på precis allt. Visst finns det buggar men inte till den grad att det är ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Tråkigt att se att många klagar på DICE. Det är ju EA som inte lätt dom göra klart spelet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Vad kan egentligen vara så game breaking på PC version, men inte PS4/Xb1?
Det är endå ett DLC vi pratar om. Lite nya kartor och några nya texturer för dessa kartor. Vapen och gadgets existerar redan sedan förra patchen.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

EA/dice är inte i närheten av så patetiska som folket här. Bara Gnäll på precis allt. Visst finns det buggar men inte till den grad att det är ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle det vara ospelbart så långt sen launch skulle det vara sorligt. Men tydligen är det ospelbart om de inte lanserar patchen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

EA/dice är inte i närheten av så patetiska som folket här. Bara Gnäll på precis allt. Visst finns det buggar men inte till den grad att det är ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill bara köpa billiga poäng på att tycka tvärt om. Spelet är tyvärr behäftat med stora brister, och som inte verkar bli lösta heller.

Permalänk

Jag lade oxå 1200:- förbeställa + premium.
Nästa spel blir att köpa när priserna droppat efter ett par veckor. Förbeställa och lägga ut extra mycket pengar på ett spel man inte kan spela är ju orimligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel i7 4770K CPU-kylning: Corsair Hydro H90 RAM: Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast Series 16GB GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked SLI HDD: 2xIntel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz Keyboard: QPAD MK-85 Mus: Qpad 5K L.E

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande en himla massa skoj i BF4 och det var länge sen nu jag hade en crash i spelet.. sist i Januari nån gång tror jag. Dom värsta hängningarna hade jag när jag försökte skrämma skiten ur mitt grafikkort (om ni undrar varför kan kolla min signatur härunder), när jag drog tillbaka core clocken så blev det genast mycket stabilare.
Ja, där finns några buggar som man stöter på emellanåt, nåra töntiga småstenar som man fastnar på på nån karta, ibland undrar man hur man kunde dö när man själv tyckte man var på förhand i en eldstrid.. Men sånt stör mig inte nämnvärt. Bara bita ihop och på det igen! Upplevelsen i stort klår eventuella småproblemen.

Ser fram emot NS, de previews jag sett på tuben har övertygat mig om att detta blir riktigt bra och roliga kartor.. Ni kommer hitta mig mest troligt bakom medeltida-kanonen på Operation Mortar!
Bra om dom tar ett steg tillbaka och fixar buggarna innan släpp. Jag kör på med Firestorm och Caspian så länge..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Bra att de äntligen fattat att kvalitet går före snabbhet i releaserna även om det tog lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaaesson:

Jag lade oxå 1200:- förbeställa + premium.
Nästa spel blir att köpa när priserna droppat efter ett par veckor. Förbeställa och lägga ut extra mycket pengar på ett spel man inte kan spela är ju orimligt.

Själv köpte jag Battlefield 4 från en CD-Key-sida och gav totalt 700:- för allt vid release. Kanske är något i framtiden?

Permalänk
Medlem

Det är väl jättebra att de istället för att släppa ännu ett buggigt problemfyllt DLC faktiskt väntar med det. Tycker de skulle ha väntat med releasen för BF4, kört längre betaperiod och hittat/fixat alla problem istället och skjutit på schemat för alla DLC.

Sen är det riktigt RIKTIGT dåligt att de inte kläckte ur sig det här tidigare...

Sen blir det ju inte bättre för mig personligen att vi planerat in ett LAN med klanen nu i helgen

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Haha !!! Kan ju bara hoppas de lärt sig något av bf4... bf5 kommer definitivt sätta spiken i kistan för serien om de fortsätter som de gjort.. blivitr bara värre å värre varje år

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Egentligen lite skrämmande att de inte märker att expansionen innehåller ett så stort fel så att den inte kan släppas bara några timmar innan lanseringen. Kommer väl tyvärr släppas alldeles för snart och vara halvfärdigt eller något i den stilen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milky81:

Det är väl jättebra att de istället för att släppa ännu ett buggigt problemfyllt DLC faktiskt väntar med det. Tycker de skulle ha väntat med releasen för BF4, kört längre betaperiod och hittat/fixat alla problem istället och skjutit på schemat för alla DLC.

Sen är det riktigt RIKTIGT dåligt att de inte kläckte ur sig det här tidigare...

Sen blir det ju inte bättre för mig personligen att vi planerat in ett LAN med klanen nu i helgen

Vi får inte glömma att Dice förmodligen får enorm press från EA - som bestämmer allting.

Permalänk

Dom skulle fixat spelet tidigare
Det värsta av allt är ju deras skit nätkodning som är så dålig att dom borde skämmas
ja menar kolla deras tickrate ha ha vilket skit alltså den skall vara avskyvärt högre för så många spelare på en karta
att man sen får fixa driver för alla olika setups med grafik kort är ju en annan femma .då alla har olika etc
men nätkodningen och alla skit buggar och sånt skall funka då man släpper ett spel
sorgligt tycker ja att vi kunder skall få leta på felen åt dom
i mina ögon ren lathet från deras sida men men vad vet ja kanske folk accepterar halvfärdiga spel