Permalänk
Medlem

Monterat nytt Moderkort.

Tjenare! Jag har monterat ett nytt moderkort. Jag märkte att det var gängpaj i ett av hålen där moderkortsskruven(som man skruvar en skruv i ). Jag tog inte och monterade någon skruv där då. Det sitter skruvar i resten av hålen (hörnen, en i mitten på kanten längst upp och en i mitten på hela moderkortet). När jag sen var klar och hade satt ihop det och kollade på i/O panelen såg jag att USB portarna var lite längre, menar alltså att usbportarna satt lite längre när än till hålen mot I/O panelen. Är detta farligt och kommer det gå sönder?

Permalänk
Medlem

Menar du att moderkortet sticker ut en bit över den "gräns" som utgörs av skruvhålen? I så fall ska det inte vara något problem

Permalänk
Medlem

Glömt distanserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Glömt distanserna?

Nej hehe. Det var den jag menade. I mitten i upperkant är det gängpaj så jag inte får i en distans Sen i bakre mitten är det snegänga. Jävla distanser jag fått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Menar du att moderkortet sticker ut en bit över den "gräns" som utgörs av skruvhålen? I så fall ska det inte vara något problem

Nej. Utan alltså moderkortet sitter på plats. Men det ser ut som att usbportarna sitter lite längre ner än vanligt.

Men jag är mest rädd för att det typ ska kunna "knäckas" när det i stort sätt bara sitter skruvar(i distanser) på kanterna typ

Permalänk
Hedersmedlem

Bilder, tack.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bilder, tack.

Hmm. Får försöka fixa. Men låt mig säga såhär. Det ser ut som att I/O panelen håller upp det lite då det ser ut som att Micingången på baksidan ligger mot den liksom. Sen så ser man inte hela usb portarna då dom är lite längre ner.

Permalänk
Skrivet av Highwell:

Hmm. Får försöka fixa. Men låt mig säga såhär. Det ser ut som att I/O panelen håller upp det lite då det ser ut som att Micingången på baksidan ligger mot den liksom. Sen så ser man inte hela usb portarna då dom är lite längre ner.

Låter som att du inte satt distanserna där de ska sitta för formfaktorn på ditt moderkort.

Permalänk
Skrivet av Highwell:

Nej hehe. Det var den jag menade. I mitten i upperkant är det !!!gängpaj!!!! så jag inte får i en distans Sen i bakre mitten är det snegänga. Jävla distanser jag fått

va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Hmm. Får försöka fixa. Men låt mig säga såhär. Det ser ut som att I/O panelen håller upp det lite då det ser ut som att Micingången på baksidan ligger mot den liksom. Sen så ser man inte hela usb portarna då dom är lite längre ner.

Har du använt de distanser som kommer med ditt chassi? Jag har stött på distanser med olika höjd tidigare, vill även minnas att de då haft en annan gängning vilket kan förklara att du skadat gängorna om nu distanserna kommer från något annat och kanske äldre chassi.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Highwell:

Tjenare! Jag har monterat ett nytt moderkort. Jag märkte att det var gängpaj i ett av hålen där moderkortsskruven(som man skruvar en skruv i ). Jag tog inte och monterade någon skruv där då. Det sitter skruvar i resten av hålen (hörnen, en i mitten på kanten längst upp och en i mitten på hela moderkortet). När jag sen var klar och hade satt ihop det och kollade på i/O panelen såg jag att USB portarna var lite längre, menar alltså att usbportarna satt lite längre när än till hålen mot I/O panelen. Är detta farligt och kommer det gå sönder?

Det är ingen fara. Dock kanske det inte är moderkortsdistanserna utan hela moderkortsplåten. Är det ditt nuvarande chassi R4 vi pratar om? FD har haft lite kvalitetsproblem med just R4 och passformen med I/O-panelen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är ingen fara. Dock kanske det inte är moderkortsdistanserna utan hela moderkortsplåten. Är det ditt nuvarande chassi R4 vi pratar om? FD har haft lite kvalitetsproblem med just R4 och passformen med I/O-panelen.

Tack grabbar. Dumma jag hade bara glömt att skruva i en distans riktigt