Antec Kuhler 1220. Backplate passar icke s1150

Permalänk

Antec Kuhler 1220. Backplate passar icke s1150

Hjälper grabben att montera, köpte denna kyllösning http://www.antec.com/product.php?id=706488&pid=144

Står att det ska passa s1150,men hur jag än vrider o vänder så passar inte backplaten, det är f.ö bara märkt 775/1156/1366 på "hålen"..

på antec´s sida står följande:

"
CPU Socket Compatibility
- Intel LGA 1150 /2011/ 1155 / 1156 / 1366
- AMD AM2/ AM3/ AM2+/ AM3+ / FM1 / FM2
"

Så vad gör man nu? (har skrivit ticket till Antec,men det dröjjer väl nån vecka)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Hjälper grabben att montera, köpte denna kyllösning http://www.antec.com/product.php?id=706488&pid=144

Står att det ska passa s1150,men hur jag än vrider o vänder så passar inte backplaten, det är f.ö bara märkt 775/1156/1366 på "hålen"..

på antec´s sida står följande:

"
CPU Socket Compatibility
- Intel LGA 1150 /2011/ 1155 / 1156 / 1366
- AMD AM2/ AM3/ AM2+/ AM3+ / FM1 / FM2
"

Så vad gör man nu? (har skrivit ticket till Antec,men det dröjjer väl nån vecka)

1150, 1155 och 1156 delar hålmönster så de passar med varandra, om du förstår hur jag menar.

När jag monterade en sådan för ett tag sedan fick man vrida den lite för att få fast den (monterades på LGA 1155).

/Erik

EDIT: alltså vrida lite på back platen.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har förstått det så har 1155/1156/1150 socklarna samma genomdragningshål för kylare, så jag tror det bara är att vrida och vända tills du får till det. Det är ju relativt bökigt det där med att montera kylare tyvärr så keep going!

Permalänk
Skrivet av Erik:

1150, 1155 och 1156 delar hålmönster så de passar med varandra, om du förstår hur jag menar.

När jag monterade en sådan för ett tag sedan fick man vrida den lite för att få fast den (monterades på LGA 1155).

/Erik

Nope,inte på detta mobo iaf.. http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-z87-pro-intel-z87-4xdd...

Har vridit o vänt,men får inte alla hål att passa, långt ifrån!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Michelangelo:

Nope,inte på detta mobo iaf.. http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-z87-pro-intel-z87-4xdd...

Har vridit o vänt,men får inte alla hål att passa, långt ifrån!

Jag lovar att det passar. Om du tittar noggrant, kan behövas förstoringsglas, så kan man se hur det står 1150, 1155 etc nära hålen. Se till så du använder rätt backplate och rätt hål. Du skall använda backplaten med hålen i grupper om tre.

Permalänk
Avstängd

om vi säger så här fästet för 1155 /1156 ska vara exakt samma som på 1150 så gör om. det skall funka om inte har du fått en sne bakplate.

ok att det är urkassa backplates på dessa kylare som åxå passar corsairs H (billigare serier). men jag vet att dom passar

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Ber om ursäkt!

Det enda #%&#%# hållet jag tydligen inte vridit den på funkade:) men backplaten blev sne!! autistisk som jag är så tycker jag inte det är konstruktionssnyggt! men det funkar!

Tackar för hjälpen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michelangelo:

Ber om ursäkt!

Det enda #%&#%# hållet jag tydligen inte vridit den på funkade:) men backplaten blev sne!! autistisk som jag är så tycker jag inte det är konstruktionssnyggt! men det funkar!

Tackar för hjälpen.

jo den kommer att vara sne men så länge du har fästerna i hålen så spelar detta ingen roll

och inte behöver du be om ursäkt för detta alla är vi barn i början

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

jo den kommer att vara sne men så länge du har fästerna i hålen så spelar detta ingen roll

och inte behöver du be om ursäkt för detta alla är vi barn i början

hehe, jo,jag har dock monterat säkert ett 30tal backplates genom åren,men de har alltid suttit rakt o fint, blev väl ivrig och förbannad samtidigt och tyckte även om jag vred så skulle det minsann sitta rakt! allt brukar vara ganska precist och med små marginaler i denna branschen, så tyckte det skulle minsann vara rakt o stiligt!

Tänk att behöva pilla på pinsen till cpun för att det skulle passa.. vilken skandal!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michelangelo:

hehe, jo,jag har dock monterat säkert ett 30tal backplates genom åren,men de har alltid suttit rakt o fint, blev väl ivrig och förbannad samtidigt och tyckte även om jag vred så skulle det minsann sitta rakt! allt brukar vara ganska precist och med små marginaler i denna branschen, så tyckte det skulle minsann vara rakt o stiligt!

Tänk att behöva pilla på pinsen till cpun för att det skulle passa.. vilken skandal!!!

som jag skrev i tidigare inlägg så dessa back [plast] plates är totalt värdelösa se till att inte vålda fast när du skrivar fast kylaren i den eftersom bakplaten inte håller måttet.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Ber om ursäkt!

Det enda #%&#%# hållet jag tydligen inte vridit den på funkade:) men backplaten blev sne!! autistisk som jag är så tycker jag inte det är konstruktionssnyggt! men det funkar!

Tackar för hjälpen.

Precis, den ska sitta snett. Alla Antecs backplate sitter snett monterade, ser lite märkligt ut....

Skönt att den kom på plats.

/Erik