Nvidia lanserar enkortsdatorn Jetson TK1

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Ser ju iaf ut som en VGA på bilden, vad skulle det annars vara menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en seriell-port, RS-232. VGA har 15 stift.

Permalänk
Medlem

Dessutom är den omtalade kontakten en HAN-kontakt, en VGA är en HON-kontakt (fasta kontakter).
Vilket även DVI-kontakten är.. och HDMI.. och DisplayPort.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att det inte blir tjat här, men det är en serieport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Synd att den saknar Wi-Fi och bara har en USB 3.0 port. Vore trevligt med fyra portar.

Jag ser framemot när dom kommer med ARMv8 64-bit varianten.

Ja precis, 64 bits K1 Denver och lite fler USB är ett måste om man skulle använda den som tex. controller och dyl. Debian till denna kommer nog att fungera rätt snart.

SoC:en behöver en fin kylfläns också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

En helt efterbliven fråga här. Går den att köra på steam os?

tveksamt tror inte steam OS har stöd för Arm

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av R4UWR:

En helt efterbliven fråga här. Går den att köra på steam os?

Skrivet av Ase:

tveksamt har tror inte steam OS har stöd för Arm

Linux har stöd för Arm så med lite eller inget trixande så går det att köra steam på det här kortet.
Problemet är att de flesta eller alla spel på steam är gjorda för x86.

Vill du spela spel på den här så funkar nog android bättre. Men du får två Ouyas som har samma cpu(?) för vad det här kortet kostar. Och då får du med handkontroll, elförsörjning, chassi, minne och installerat OS.

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Linux har stöd för Arm så med lite eller inget trixande så går det att köra steam på det här kortet.
Problemet är att de flesta eller alla spel på steam är gjorda för x86.

Vill du spela spel på den här så funkar nog android bättre. Men du får två Ouyas som har samma cpu(?) för vad det här kortet kostar. Och då får du med handkontroll, elförsörjning, chassi, minne och installerat OS.

Vad jag kan se så verkar det sitta en rätt mycket bättre cpu på det här kortet än i en Ouya (Tegra K1 vs Tegra 3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Linux har stöd för Arm så med lite eller inget trixande så går det att köra steam på det här kortet.
Problemet är att de flesta eller alla spel på steam är gjorda för x86.

Vill du spela spel på den här så funkar nog android bättre. Men du får två Ouyas som har samma cpu(?) för vad det här kortet kostar. Och då får du med handkontroll, elförsörjning, chassi, minne och installerat OS.

Err... Inte för att jag känner till mycket om den, men enligt wikipedia kör Ouya med Tegra 3 som är en antikvitet idag. 12.48 GFLOPS i Tegra 3 vs 326 GFLOPS i K1. Inte ens samma klass och definitivt inte samma CPU, lol.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag men är inte kortet lite stort?
Ser ju ut att vara 3-4 ggr större än hallon3.14

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thorleiph:

Vad jag kan se så verkar det sitta en rätt mycket bättre cpu på det här kortet än i en Ouya (Tegra K1 vs Tegra 3).

Skrivet av murklor:

Err... Inte för att jag känner till mycket om den, men enligt wikipedia kör Ouya med Tegra 3 som är en antikvitet idag. 12.48 GFLOPS i Tegra 3 vs 326 GFLOPS i K1. Inte ens samma klass och definitivt inte samma CPU, lol.

I stand corrected. Jag var osäker på hur det låg till så det var därför jag la till ett frågetecken. Tänkte tegra som tegra.
Trots att det då är betydligt mer flås i den här så ser jag ändå inte poängen med den som spelhårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Låt mig gissa. Född på nittiotalet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Serieport

Nix men tack :).

Ser nu att det var viss skillnad mot VGA. Jaja, kanske kommer ihåg till nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Min första tanke när jag ser namnet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds