Permalänk
Medlem

Vattenkylning till 2x660 och CPU

Hej alla sweclockers.

Är det nån som är intresserad av att sätta ihop ett vattenkylnings set åt mig. Då jag inte riktigt vet vad man behöver. Så kan någon vara snäll att hjälpa mig att sätt ihop ett kit på t.ex coolerkit.se?

Är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig!:)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3200 MHz RAM: Corsair Vengence 2X4 Gb GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 SLI Mobo:Gigabyte G1.Sniper 3 :Corsair GS 800w Chassi: Cooler Master HAF X HDD: WD Black 2tb 7200 rpm

Permalänk
Desk Master

kanske lite onödigt att kyla 660or? ca 4000 kr för att vattenkyla allt det där. Kan va lite mycket för den där setupen. Men det finns färdiga kits för cpu från t.ex. EKWB och sen addar du bara vattenblocken för gpu's och lite extra fittings.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Khezan:

kanske lite onödigt att kyla 660or? ca 4000 kr för att vattenkyla allt det där. Kan va lite mycket för den där setupen. Men det finns färdiga kits för cpu från t.ex. EKWB och sen addar du bara vattenblocken för gpu's och lite extra fittings.

Ser fram mot dagen 800 serien kommer och det blir helt onödigt att kyla ett 780.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av classon81:

Ser fram mot dagen 800 serien kommer och det blir helt onödigt att kyla ett 780.

Det är 660 inte 680 han vill kyla, dvs. Mid-end kort.
Ganska onödigt att lägga så mycket pengar på att vattenkyla förra gen mid kort.

Bara för att 800 serien kommer ut blir inte 780 onödigt att kyla, det blir ju inte helt plötsligt ett 760.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Det är 660 inte 680 han vill kyla, dvs. Mid-end kort.
Ganska onödigt att lägga så mycket pengar på att vattenkyla förra gen mid kort.

Bara för att 800 serien kommer ut blir inte 780 onödigt att kyla, det blir ju inte helt plötsligt ett 760.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast å andra sidan så har man uppsättningen sedan, då är det ju bara blocket som diffar, om man inte köper ett universal-vga-block, då är det ju bara att lyfta över till nästa kort. Om nu intresset är att komma igång med vattenkylning helt enkelt vilket man får utgå ifrån

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Fast å andra sidan så har man uppsättningen sedan, då är det ju bara blocket som diffar, om man inte köper ett universal-vga-block, då är det ju bara att lyfta över till nästa kort. Om nu intresset är att komma igång med vattenkylning helt enkelt vilket man får utgå ifrån

Det jag menar är att det inte är logiskt att lägga 1000kr/per grafikkort när korten kostar ~1300kr.

Då känns det smartare att sälja av korten och köpa sig ett high-end kort som man sedan kan kyla om man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Det jag menar är att det inte är logiskt att lägga 1000kr/per grafikkort när korten kostar ~1300kr.

Då känns det smartare att sälja av korten och köpa sig ett high-end kort som man sedan kan kyla om man vill.

Jag vet inte men för egen del så kyler jag CPU, vrm och gpu med samma krets. Jag ser det som en investering, det mesta går att flytta till alla dina framtida byggen, du får ett källare, mindre dammkänsligt, tystare system med mer utrymme för oc och/eller förlängd livslängd. Förstår din poäng men jag håller inte med till 100. Sen är det jävligt kul att bygga också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte om sånna här trådar då en custom loop är väldigt personlig och visst kan jag slänga ihop ett kit, men då kommer det ju inte finnas en tanke bakom grejerna vilket är ganska viktigt då en loop är något som måste planeras för att fås riktigt bra.

Allt du behöver veta finns i FAQ:Vattenkylning om inte finns google

Om man inte vill lägga tid på att lära sig om delarna så ska man inte skruva med dom heller, de är mitt bästa tips

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Permalänk

Jag köpte förs ett vattenkylnings kit till cpun. För att lära mig om hur saker o ting med vattenkylning fungerar. Sen har jag byggt ut allt eftersom och då ser man bättre vad som passar ihop och hur man ska bygga en loop. Tror inte att det skulle bli så bra om man bara köper en massa vattenkylning grejor i en klump om man inte har lite erfarenhet av det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D