Börja med wow igen (instant 90)

Permalänk

Börja med wow igen (instant 90)

Hejsan!

Sist jag spelade wow hade precis WOTLK kommit ut och han raida lite i 80. Tycker ni det värt att skaffa det igen? Har spelat lite private WOTLK men är väldigt sugen på retail då man får en instant 90 om man förbokar nya expansionen!

Det jag kommer göra är att skapa en shaman och levla den instant till 90 och sen spela resto och heala i raider. Är detta fortfarande roligt att spela eller har det ändrats helt sen jag spelade sist?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är en hel del nytt sedan du spelade.
Raidandet kommer du känna igen även om det finns nytt där också.
Instant 90 låter kanske kul, men då missar du en hel massa skojj på vägen dit.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Skulle säga att det är en hel del nytt sedan du spelade.
Raidandet kommer du känna igen även om det finns nytt där också.
Instant 90 låter kanske kul, men då missar du en hel massa skojj på vägen dit.

Missar inget skoj på vägen dit hatar verkligen att levla! Har alltid ogillat wow men sen köpte jag en 80 shaman av en vän och oj vilket bra spel det blev helt plötsligt

hmm svårt det här. Vad är det kostar i månaden nu för tiden?

Du kanske kan ge lite exempel på nytt roligt?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Missar inget skoj på vägen dit hatar verkligen att levla! Har alltid ogillat wow men sen köpte jag en 80 shaman av en vän och oj vilket bra spel det blev helt plötsligt

hmm svårt det här. Vad är det kostar i månaden nu för tiden?

Du kanske kan ge lite exempel på nytt roligt?

Gamecards kostar 229 kr och gäller i två månader. De har gjort om (förstört) talentsystemet helt.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Gamecards kostar 229 kr och gäller i två månader. De har gjort om (förstört) talentsystemet helt.

Okey som förut alltså! Hur har dom förstört det? Läst lite om det men svårt att förstå

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Talet systemet är bättre nu imo om än förenklat. Förr fanns det en cookie build, nu får man ändra talents beroende på vilken fight det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SimpanDirr:

Sist jag spelade wow hade precis WOTLK kommit ut och han raida lite i 80. Tycker ni det värt att skaffa det igen? Har spelat lite private WOTLK men är väldigt sugen på retail då man får en instant 90 om man förbokar nya expansionen!

Var det i wotlk man kunde spamma chain heal? I så fall är det mycket som har ändrats.

Jag har raidade på casual nivå från BC till strax innan Cataclysm kom ut. Efter det har jag spelat mycket mer sporadiskt. Det är inga större problem att skaffa gear för raid och komma igång. Jag skulle säga att det är ganska lätt att lyfta din gamla shaman till 90 också om du har honom kvar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Talet systemet är bättre nu imo om än förenklat. Förr fanns det en cookie build, nu får man ändra talents beroende på vilken fight det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får du välja en ny spell lvl 15, 30, 45, 60, 75 och 90. That's it.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Var det i wotlk man kunde spamma chain heal? I så fall är det mycket som har ändrats.

Jag har raidade på casual nivå från BC till strax innan Cataclysm kom ut. Efter det har jag spelat mycket mer sporadiskt. Det är inga större problem att skaffa gear för raid och komma igång. Jag skulle säga att det är ganska lätt att lyfta din gamla shaman till 90 också om du har honom kvar.

Sålde vidar ehan tyvärr :/ därför instant 90 lockar då jag aldrig skulle orka levla igen.

Skrivet av friskybob:

Nu får du välja en ny spell lvl 15, 30, 45, 60, 75 och 90. That's it.

Jaha okey..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Nu får du välja en ny spell lvl 15, 30, 45, 60, 75 och 90. That's it.

Jaha? Där är ändå flera vaible spells idag beroende på hur fighten ser ut. Det gjorde det inte förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag spelade själv i WOTLK och Kata och slutade efter att jag levlat upp min gubbe till 90 i Pandaria. Enligt mig så var spelet mycket roligare på lvl 80 tiden, jag vet inte varför men jag tycker det är över drivet med flera hundra K HP. Det är också tråkigt att de gjort om talents systemet så mycket då det leder till mycket färre olika spelstilar. Den saken jag tycket har blivit bättre är att de har lagt till pet battle som jag tycker är lite småkul. Men det år bara vad jag tycker.

Men jag har också hittat en sida där man kan köpa billiga 60 dagars pass vet dock inte om det funkat då jag aldrig själv handlat där ifrån. https://www.g2a.com/world-of-warcraft-prepaid.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Jag spelade själv i WOTLK och Kata och slutade efter att jag levlat upp min gubbe till 95 i Pandaria. Enligt mig så var spelet mycket roligare på lvl 80 tiden, jag vet inte varför men jag tycker det är över drivet med flera hundra K HP. Det är också tråkigt att de gjort om talents systemet så mycket då det leder till mycket färre olika spelstilar. Den saken jag tycket har blivit bättre är att de har lagt till pet battle som jag tycker är lite småkul. Men det år bara vad jag tycker.

Men jag har också hittat en sida där man kan köpa billiga 60 dagars pass vet dock inte om det funkat då jag aldrig själv handlat där ifrån. https://www.g2a.com/world-of-warcraft-prepaid.html

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm, nytt om du kan lvla till level 95, testade senast imorgse och det va fortfarande 90 max.

Jag måste dock säga att jag tycker spelet är roligt, har spelat sedan Vanilla, Hunter saknar jag dock pilarna (den enda som gör det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Jag spelade själv i WOTLK och Kata och slutade efter att jag levlat upp min gubbe till 95 i Pandaria. Enligt mig så var spelet mycket roligare på lvl 80 tiden, jag vet inte varför men jag tycker det är över drivet med flera hundra K HP. Det är också tråkigt att de gjort om talents systemet så mycket då det leder till mycket färre olika spelstilar. Den saken jag tycket har blivit bättre är att de har lagt till pet battle som jag tycker är lite småkul. Men det år bara vad jag tycker.

Men jag har också hittat en sida där man kan köpa billiga 60 dagars pass vet dock inte om det funkat då jag aldrig själv handlat där ifrån. https://www.g2a.com/world-of-warcraft-prepaid.html

Skickades från m.sweclockers.com

Du har alltså på något magiskt vis levlat förbi maxgränsen vad gäller levlar, och det du gillar mest med spelet är alltså deras hemska försök till att göra Pokémon v2.

Varsågoda sweclockers, en riktig wow-veteran.

Permalänk

Hur är diablo 3 online? Har aldrig spelat diablo men hört att många gått från wow till det istället

Ska nog avvakta lite med retailwow..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seithu:

Du har alltså på något magiskt vis levlat förbi maxgränsen vad gäller levlar, och det du gillar mest med spelet är alltså deras hemska försök till att göra Pokémon v2.

Varsågoda sweclockers, en riktig wow-veteran.

Menat förståss 90. Och ja det ända jag tycker har blivit bättre i Pandaria är pet battle!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk

Ingen av polarna spelar wow längre så kanske är lite tråkigt att lira själv

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Menat förståss 90. Och ja det ända jag tycker har blivit bättre i Pandaria är pet battle!

Skickades från m.sweclockers.com

Om det enda du tycker som har blivit positivt är pet battle, varför spelar du ens då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Om det enda du tycker som har blivit positivt är pet battle, varför spelar du ens då?

Det var ju precis därför jag slutade som jag skrev i mitt första inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat till och från sen vanilla (raidade hela TBC), kan jag bara säga att utan bra vänner och en bra guild är spelet kul några timmar max. Jag har kört MoP ett tag utan guild och man tröttnar väldigt fort på LFG/LFR. Det är kompisarna som gör spelet.

Tänk på att även om du har en bra guild så måste du lära dig att spela din insta-90 ordentligt och även farma gear för att klara nyare raids och komma upp i ilvl, LFR har lidit rejält av alla som skapat nya lvl 90 på sistone utan att ha en aning om hur de ska spelas.

Jag kommer nog personligen göra en nystart till WoD och försöka hitta en vettig guild igen.

Permalänk
Medlem

Instant-90's har förstört LFR, betydligt värre än innan. Folk är lvl 90, men har ingen aning om hur man spelar sin klass, har haft några healers och tankar som var instant 90's och dom hade ingen aning om hur man spelade som healer/tank vilket ledde till ganska många wipes..så se till att lära dig spela klassen ordentligt innan du börjar raida.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

så med andra ord är min ICC-druid värdelös numera? chainheal var väl det enda en restodruid gjorde, och beartanks stackade bara stamina så där lär inget vara nytt under solen...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

så med andra ord är min ICC-druid värdelös numera? chainheal var väl det enda en restodruid gjorde, och beartanks stackade bara stamina så där lär inget vara nytt under solen...

Restodruid har aldrig haft chainheal, det är en shaman spell...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2