Sony demar VR-glasögonen Project Morpheus i video på Youtube

Permalänk
Melding Plague

Sony demar VR-glasögonen Project Morpheus i video på Youtube

Det har skrivits åtskilliga spaltmeter om Sonys satsning på virtuell verklighet. För den som vill se mer av Project Morpheus släpps nu en video från presentationen på GDC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få kunna lira Gran Turismo i vd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inte intressant då detta är specifikt för PS4

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Intressant men borde det inte vara demonstrerar, demar är väl inget riktigt ord?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pinkn00b:

Intressant men borde det inte vara demonstrerar, demar är väl inget riktigt ord?

För långt!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

11:15 "To push the boundries of pray"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Intressant men borde det inte vara demonstrerar, demar är väl inget riktigt ord?

Skrivet av Andreas D:

För långt!

Sony demonstrerar VR-glasögonen Project Morpheus på Youtube

Permalänk
Medlem

De bör satsa på PC marknaden nu också. De lär ha en chans efter facebooks uppköp av Oculus Rift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OgZer:

De bör satsa på PC marknaden nu också. De lär ha en chans efter facebooks uppköp av Oculus Rift.

Hade varit nice om hårdvaran fungerat på PC också, även om det skulle kräva något open source för att implementera i spel. Då är nog Oculus helt ute.

Permalänk
Medlem

Verkar helt klart intressant, men jag får en känsla av att den kommer floppa, precis som alla andra "banbrytande" tillbehör Sony gör till Playstation. För att Project Morpheus ska bli en succé så skulle den ha bundlas tillsammans med Playstation 4, vilket med andra ord betyder ett ekonomiskt fiasko i stället. De flesta konsolägare skaffar en konsol för enkelhetens skull samt pga av priset. PM är raka motsatsen till detta, och målgruppen för en sån här produkt finns inte på Playstation, utan den finner man bland PC-folket, i synnerhet de som sysslar mycket med simulatorer.

VR skulle aldrig funka i ett spel som The Last of Us. Varför? Det är ett TPS, vilket förstör hela poängen med VR. Faktum är att de flesta exklusiva spelen på konsol är just third-person. Nu säger jag inte att PM är en dum idé, men det kommer inte att bli en lika stor succé som Oculus Rift, såvida Sony inte släpper PM till PC, vilket jag tvivlar på att de gör. Skulle ju dock vara ett ganska smart drag av dem nu när många fått för sig att bojkotta OR bara pga Facebook-affären.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devik:

Sony demonstrerar VR-glasögonen Project Morpheus på Youtube

Eller varför inte bara "Sony demonstrerar VR-glasögonen Project Morpheus". Ganska oviktig information för en rubrik att det är på Youtube.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Verkar helt klart intressant, men jag får en känsla av att den kommer floppa, precis som alla andra "banbrytande" tillbehör Sony gör till Playstation. För att Project Morpheus ska bli en succé så skulle den ha bundlas tillsammans med Playstation 4, vilket med andra ord betyder ett ekonomiskt fiasko i stället. De flesta konsolägare skaffar en konsol för enkelhetens skull samt pga av priset. PM är raka motsatsen till detta, och målgruppen för en sån här produkt finns inte på Playstation, utan den finner man bland PC-folket, i synnerhet de som sysslar mycket med simulatorer.

VR skulle aldrig funka i ett spel som The Last of Us. Varför? Det är ett TPS, vilket förstör hela poängen med VR. Faktum är att de flesta exklusiva spelen på konsol är just third-person. Nu säger jag inte att PM är en dum idé, men det kommer inte att bli en lika stor succé som Oculus Rift, såvida Sony inte släpper PM till PC, vilket jag tvivlar på att de gör. Skulle ju dock vara ett ganska smart drag av dem nu när många fått för sig att bojkotta OR bara pga Facebook-affären.

Faktiskt är det riktigt kul att spela TPS i oculus rift så ser inte varför det skulle vara dåligt.
Känns som man kollar bakom en miniatyr som springer omkring i en fantasivärld. Riktigt coolt.
Sen att Morpheus rent spec mässigt går bort är en annan femma (skräp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Faktiskt är det riktigt kul att spela TPS i oculus rift så ser inte varför det skulle vara dåligt.
Känns som man kollar bakom en miniatyr som springer omkring i en fantasivärld. Riktigt coolt.
Sen att Morpheus rent spec mässigt går bort är en annan femma (skräp)

Klart att det höjer känslan en aning, men för att få full VR-känsla så krävs det att det är first-person. Med third-person så får man ut liknande känsla med en vanlig 3DTV. Då får man verkligen en miniatyr-känsla då du fortfarande har ögonkontakt med den riktiga världen. Som att stirra in i en glasbur

Har inte läst ordentligt om specs för PM, men skulle de inte vara ganska så lika varandra?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

http://www.animenewsnetwork.com/interest/2014-03-26/sony-head...

Kan ju såklart inte inte tala för alla andra men jag kan tänka mig att de flesta andra animefans världen över känner ungefär likadant som jag inför detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Intressant men borde det inte vara demonstrerar, demar är väl inget riktigt ord?

Välkommen till den digitala världen, där IT-Lexikonet regerar D v s det finns inga fel alls på förkortningar, bara man fattar

Ontopic/ Väldigt roligt att höra frågorna i slutet tyckte jag. Tråkigt att man inte fick se den i action.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hoppas inte KiK messenger köper Sony VR nu
Räcker att Facebook köpte Oculus

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

http://www.animenewsnetwork.com/interest/2014-03-26/sony-head...

Kan ju såklart inte inte tala för alla andra men jag kan tänka mig att de flesta andra animefans världen över känner ungefär likadant som jag inför detta

Mesta intressanta där är att de visar Idol M@ster. Så frågan är ifall den ny annonserade Idol M@ster titeln kommer stödja denna headset, intressant i så fall Lär bli dag 1 import oavsett vad ändå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lär nog aldrig bli något annat än Playstation release, ska du ut på PC marknaden för att konkurera med Oculus så måste de väl minst ha en 1440p skärm, har svårt att tro att PS4 klarar av den upplösningen i stabila fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Inte intressant då detta är specifikt för PS4

Sauce?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Bearnaise tror jag..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Orici:

Inte intressant då detta är specifikt för PS4

Kanske finns dom som finner det intressant? Varför läste du ens artikeln om det inte intresserar dig?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Kanske finns dom som finner det intressant? Varför läste du ens artikeln om det inte intresserar dig?

Han kanske bestämde sig för att det inte var intressant EFTER att han läst artikeln?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Verkar helt klart intressant, men jag får en känsla av att den kommer floppa, precis som alla andra "banbrytande" tillbehör Sony gör till Playstation. För att Project Morpheus ska bli en succé så skulle den ha bundlas tillsammans med Playstation 4, vilket med andra ord betyder ett ekonomiskt fiasko i stället. De flesta konsolägare skaffar en konsol för enkelhetens skull samt pga av priset. PM är raka motsatsen till detta, och målgruppen för en sån här produkt finns inte på Playstation, utan den finner man bland PC-folket, i synnerhet de som sysslar mycket med simulatorer.

VR skulle aldrig funka i ett spel som The Last of Us. Varför? Det är ett TPS, vilket förstör hela poängen med VR. Faktum är att de flesta exklusiva spelen på konsol är just third-person. Nu säger jag inte att PM är en dum idé, men det kommer inte att bli en lika stor succé som Oculus Rift, såvida Sony inte släpper PM till PC, vilket jag tvivlar på att de gör. Skulle ju dock vara ett ganska smart drag av dem nu när många fått för sig att bojkotta OR bara pga Facebook-affären.

Själv ser jag VR som en grej för cockpit-view spel så som bilspel och flygspel. Där finns det dessutom stort utbud hos konsolerna och där har Sony Gran Turismo som är en stor serie samt exklusiv för Playstation.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Ska PS4 klara att driva denna 1080p i 120 Hz? Detta är väl LCD till skillnad från Rift som kör med OLED och siktar på sin magiska gräns 90 Hz?

Spännande att följa utvecklingen av VR, även om jag inte tror det kommer slå igenom på PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Ska PS4 klara att driva denna 1080p i 120 Hz? Detta är väl LCD till skillnad från Rift som kör med OLED och siktar på sin magiska gräns 90 Hz?

Spännande att följa utvecklingen av VR, även om jag inte tror det kommer slå igenom på PS4.

Finns iofs ingen anledning att köra den i 120 hz då skärmen är uppdelad för vardera öga, 120 hz är för 3D-skärmar, detta är inte en "3d-skärm". Men jag tror också att det stora problemet med denna är

1. PS4-hårdvaran kommer att ha problem att driva 1 080p i 60 hz som behövs för trevlig VR och samtidigt hålla en god detaljnivå på grafiken.

2. I och med att användarbasen inte kommer att vara så himla stor lär det mest vara spel från Sony själva som stödjer den.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OgZer:

De bör satsa på PC marknaden nu också. De lär ha en chans efter facebooks uppköp av Oculus Rift.

Jag ser inte varför OR skulle lyckas mindre under facebook. Om de marknadsför sig rätt kommer den stora massan inte ens tänka på det.

OR är fortfarande bättre i specs än den som sony gör.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Mesta intressanta där är att de visar Idol M@ster. Så frågan är ifall den ny annonserade Idol M@ster titeln kommer stödja denna headset, intressant i så fall Lär bli dag 1 import oavsett vad ändå.

Om bara Namco Bandai kunde lokalisera im@s som Sega har gjort med PDF 1/2. Om det hände så skulle jag dansa uppochned på min stol.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför så många pratar om att PS4 skulle ha problem att driva runt 60fps. Det var inte någon problem att hålla 60fps i Quake 3 för 10 år sedan och de datorerna som fanns då var bra mycket långsammare än en PS4.

Det enda som krävs är att utvecklarna ser till att spelen de gör inte är mer komplexa än att de kan hålla jämn framerate kring 60fps. Personligen tror jag att VR kommer fungera bättre på PS4 än vad det kommer göra på PC om man ser till genomsnittet.

För folk kommer inte försöka spela bara med sina Octocore 5GHz Quad Titan, utan med allt från dualcore och integrerade intel GPUer till utdaterade drivrutiner och pågående antivirussökning.

Men visst, en sweclockerares supermaskin med välfungerande mjukvara och drivrutiner kommer med största sannolikhet kunna hålla högre fps än en PS4.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Kanske finns dom som finner det intressant? Varför läste du ens artikeln om det inte intresserar dig?

Det är bara hans blygsamma sätt att erkänna att han ångrar sin tidigare stälnning till nvidia G-Sync osv...

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Jag förstår inte varför så många pratar om att PS4 skulle ha problem att driva runt 60fps. Det var inte någon problem att hålla 60fps i Quake 3 för 10 år sedan och de datorerna som fanns då var bra mycket långsammare än en PS4.

Det enda som krävs är att utvecklarna ser till att spelen de gör inte är mer komplexa än att de kan hålla jämn framerate kring 60fps. Personligen tror jag att VR kommer fungera bättre på PS4 än vad det kommer göra på PC om man ser till genomsnittet.

För folk kommer inte försöka spela bara med sina Octocore 5GHz Quad Titan, utan med allt från dualcore och integrerade intel GPUer till utdaterade drivrutiner och pågående antivirussökning.

Men visst, en sweclockerares supermaskin med välfungerande mjukvara och drivrutiner kommer med största sannolikhet kunna hålla högre fps än en PS4.

Det är väl mer så att den som är en PC-Gamer oftast har bra hårdvara, för vill man spela de senaste spelen så funkar det inte hela vägen med intel integrerade GPU OR skall ju i första hand rikta sig mot gamers, och där har de flesta bra hårdvara.

Senare kommer säkert medelsvensson in i bilden och skall använda VR för typ chatt/normal vr-värld/sminarier and whatnot så kommer det inte krävas så mycket utav datorn.