Permalänk

No signal detected

Hejsan!

Blir galen på min datorn, nyss plockat ihop allt med vattenkylning på cpu,mobo,gpu. Men får inte igång skiten med mina tre grafikkort i. Alla kort fungerar då jag prövat dom i annan datorn, samt min cpu och mitt moderkort också då jag får bild när jag har kort i första pci-e platsen. Men direkt när jag stoppar i alla tre kort så stendör den, ingen bild, kod 62 några sekunder sen kod 34 indikerar moderkortet.

Kör med 3930k, rampage extreme iv, corsair dominator, och tre msi 780ti gaming samt ett xfx 1250w.. Håller på att slita av mig håret över detta. Värt att tillägga är att jag har kört med tri sli förut på detta moderkort då med brorsans 780 classified. Börjar fundera på om nån pci-e har gått sönder. Korten sitter i rätt slot för tri sli så är inte det heller. Är det nån som har nån ide så skriv gärna. Prövat flashat till nyaste bios, tagit ur minnena och kört med ett bara men inget hjälpte där heller. Enda jag inte har prövat är att ta ur cpun. Men det känns ju lite långsökt?

Permalänk
Medlem

Dra igång datorn utan grafikkorten och installera alla drivrutiner. Sen pröva igen.
Se till att du trycker in alla kablarna ordentligt i grafikkorten, gjorde det misstaget själv.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Bios update kan hjälpa också! (Görs på egen risk)

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk

Bios är flashat till det senaste, hjälpte inget tyvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Bios är flashat till det senaste, hjälpte inget tyvär

Koppla in 1 kort endast, och gör detta i alla 3 pcie-banorna så får du se om någon bana är död, kanske hjälper, och pröva att se om det fungerar med endast 2? Vet hur trött man är när man jobbat på en dator i timmar endast för att se att den inte startar :/

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

På RE4 kan du slå av pci-e lanes via en switch så mitt tips testa slå av 1 åt gången och se om du får bild då givetvis behöver du fippla lite med sladden till gfx till bildskärmen med det är ju inget stort jobb direkt.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Ten:

På RE4 kan du slå av pci-e lanes via en switch så mitt tips testa slå av 1 åt gången och se om du får bild då givetvis behöver du fippla lite med sladden till gfx till bildskärmen med det är ju inget stort jobb direkt.

Såg nu att endast nr ett och två av pci lanes lyser och inte den tredje.. Får kolla vidare

Permalänk

Alla tre slots fungerar utmärkt då jag prövat ett kort i varje. Börjar få slut på ideer nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokkan1338:

Alla tre slots fungerar utmärkt då jag prövat ett kort i varje. Börjar få slut på ideer nu

Har du testat ge m-b extra strömmen som finns om man ska köra med multigpu. Jag hade GTX 680 i SLI bara och behövde inte sätta in den då men tänke om du inte har ström nog till pci när du kör med 3 st. Fungerar det med SLI bara? tror det är slot 1+3+5 du kör med Tri sli men har säkert fel. Har du testat med en annan SLI brygga?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Ten:

Har du testat ge m-b extra strömmen som finns om man ska köra med multigpu. Jag hade GTX 680 i SLI bara och behövde inte sätta in den då men tänke om du inte har ström nog till pci när du kör med 3 st. Fungerar det med SLI bara? tror det är slot 1+3+5 du kör med Tri sli men har säkert fel. Har du testat med en annan SLI brygga?

Problemet är löst. Tydligen blev det alldeles för trångt med backplate på mina msi 780ti gaming. Dom har en jävla plåtbit på korten som är inböjd över och det måste ha orsakat att kortet med backplate inte fick riktig kontakt i pcie slotsen eller nåt.. Tack för alla svar ändå!

http://wimages.vr-zone.net/2013/12/msi_gaming_gtx_780_ti_4.jp...