Varför hittar jag inte hårdisken vid ominstallation av w7

Permalänk
Medlem

Varför hittar jag inte hårdisken vid ominstallation av w7

hej jag har haft problem med min dator senaste dagarna sen jag köpte en ssd disk "120gb kingston" så har jag börjat få bluescreen och windows fel medelanden så jag tänkte installera om det men en ny skiva och då hittar den inga diskar i den delen när man ska välja vart det ska installeras

Vänligen hjälp mig

Permalänk
Medlem

Testa att endast ha ssdn inkopplad och se om det funkar då

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Har samma problem - löste det genom att ladda ner drivrutin för SSD till USB-minne - vid installation letar du upp USB-minnet - kör filen - då kommer disken fram

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste bios på moderplankan? Senaste firmwaren till SSD:n?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Följs inte regeln kan trådarna komma att låsas, samt att TS förlorar rätten att ställa fler frågor om saken.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Man behöver veta vilket moderkort det är frågan om, samt till vilken SATA port SSD är ansluten till.

Troliga är att SSD är ansluten till en SATA kontroller som Windows installationen inte har drivrutin för.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300