Kortkommando för att ändra uppspelningsenhet i Vista?

Permalänk
Medlem

Kortkommando för att ändra uppspelningsenhet i Vista?

Jag har en stationär dator som fungerar både som vanlig kontorsdator när jag sitter på kontoret där den står, och som HTPC då jag dragit en HDMI-kabel och IR-mottagare genom väggen in till vardagsrummet så jag kan kolla på filmer och serier från den på plasman. När jag gör det har jag gjort ett kortkommando (Alt-F10) som ändrar upplösningen från min monitorupplösning på 1680x1050 till 1280x768 som passar min plasma, så där har jag inga problem. Men vad jag skulle vilja ha är ett kortkommando som även ändrar uppspelningsenheten från "Högtalare" som jag har när jag sitter på kontoret till "HDMI" som jag har när jag ser på film i vardagsrummet. Finns det ett enkelt sätt att fixa det? I Catalyst Control Center så var det ju lätt som en plätt att fixa ett sådant kortkommando till olika skärmupplösningar, men jag har inte hittat något enkelt sätt att göra likadant med ljudet.

Men det har säkert någon av er gjort, så jag litar på att denne någon hjälper mig att göra sammalunda. Har för övrigt Vista 64, om det spelar någon roll...

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem

jag är också nyfiken på detta.

Permalänk
Permalänk
Medlem

*BUMP* Någon som sitter på en lösning till detta?

/NP

Permalänk
Medlem

Soundswitch.codeplex.com

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Soundswitch.codeplex.com

Funkar klockrent! Jag kopplade ihop de tre ljudkällor jag använder till F4 (man kan välja vilken som helst) and that's that. Med varje tryck på F4, växlar den stegvis i den ordning de angavs i listan och man får en system notification-bubbla, som berättar vilken ljudkälla du bytt till. Den försvinner av sig själv efter ett par sekunder. WIN+P och F4 är nu de enda knapparna jag behöver använda för att byta ljud- och bildkälla.