Förlänga Max abonnemang tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Som NoNamesWayne säger, så hade man visst tillgång till 4G med Maxi-abonnemanget. Jag tecknade mitt 2012 och fick då HTC One X, sedan 2013 köpte jag HTC One och 4G har fungerat utan problemet, kanske du som haft ett SIM-kort som inte stödjer 4G?

Kan vara så, var inne i en Tele2-butik för nån månad sedan, snubben där sa att jag inte hade tillgång till 4G fast jag hade en LG G2. Tecknade Maxi med en Xperia S men den la av för ett tag sedan.... kanske ska ta en runda till med dem, tror det är några dagars garanti kvar på Xperian faktiskt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sskludde:

Var i kontakt med en Tele2-representant som kollade upp det där med 31a mars, enligt denna person har man inte satt något slutdatum utan det kommer att komma senare, så erbjudandet kommer löpa vidare. Jag fick även bekräftat att HTC One (M8) kommer att dyka upp på erbjudandet inom kort, och om du väljer att inte förlänga så kommer abonnemanget fortsätta som vanligt, dvs så får du fortfarande betala 345kr/mån.

Bokade en One idag. 31a var enligt personalen i butiken sista dagen att förlänga.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Bokade en One idag. 31a var enligt personalen i butiken sista dagen att förlänga.

Bokade du den då genom personalen eller, i och med att den inte kommit upp på tele.se/maxi än?

Edit: Pratade med Tele2 igen och man konstaterade igen att det inte har satts något slutdatum utan kommer rulla på tillsvidare. De sa däremot att de inte har några uppgifter om att HTC One (M8) kommer komma på detta Maxi-erbjudande, men jag skulle ändå gissa på att den gör det då både Galaxy S5 och Xperia Z2 har dykt upp.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sskludde:

Bokade du den då genom personalen eller, i och med att den inte kommit upp på tele.se/maxi än?

Edit: Pratade med Tele2 igen och man konstaterade igen att det inte har satts något slutdatum utan kommer rulla på tillsvidare. De sa däremot att de inte har några uppgifter om att HTC One (M8) kommer komma på detta Maxi-erbjudande, men jag skulle ändå gissa på att den gör det då både Galaxy S5 och Xperia Z2 har dykt upp.

Personal. Jag skulle bli jävligt förbannad om det visar sig att de lurat mig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt att dom säger så olika. Jag avvaktar med att förlänga, jag hoppas verkligen på ett priskrig eller liknande. Samtidigt som Maxi hade ju 3 och Telenor likadant erbjudande. Alltså så borde det vara riktigt många som har abonnemang som löper ut här. Gör man inte något för att spara dessa kunder då?

Permalänk
Avstängd

"Förlänger" du abonnemanget får du nya, aktuella villkor, vilket bland annat innebär att när din datamängd är slut så kan du inte surfa
längre utan att köpa mer data, istället för att hastigheten bara sänks.
Värt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Mycket konstigt att dom säger så olika. Jag avvaktar med att förlänga, jag hoppas verkligen på ett priskrig eller liknande. Samtidigt som Maxi hade ju 3 och Telenor likadant erbjudande. Alltså så borde det vara riktigt många som har abonnemang som löper ut här. Gör man inte något för att spara dessa kunder då?

Även jag väntar med att förlänga, då jag vill klämma på HTC One (M8) innan jag bestämmer mig.

Skrivet av hoski:

"Förlänger" du abonnemanget får du nya, aktuella villkor, vilket bland annat innebär att när din datamängd är slut så kan du inte surfa
längre utan att köpa mer data, istället för att hastigheten bara sänks.
Värt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

10GB räcker rätt länge på en mobil dock, men det är bra att du nämner det!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag var inne på en Tele2 butik igår och frågade hur det EGENTLIGEN ligger till med detta abonnemang.
Och det är bara att konstatera att vissa av er blivit totalt lurade att förlänga innan en så kallad deadline, det finns nämligen ingen deadline.
345kr/mån fortsätter rulla på tills man gör någon förändring.

Vad som inte syns på nätet är att jag i mitt fall kunde lägga till 150kr/mån om jag ville ha en ny telefon.
Så med en förlängning av mitt Maxi abonnemang samt en helt ny telefon skulle bli en månadskostnad på 495kr/mån.

Det här med att surfandet skulle strypas efter man använt 10gig om man förlänger är inget oroande faktiskt.
Redan nu under denna abonnemangsperiod drar dom ju ner hastigheten så pass mycket så det knappt går att surfa och man blir i princip tvingad att köpa extra gig för man orkar inte sitta och vänta på att internet ska ladda.

För mig är det ett helt okej erbjudande då jag nu sitter på en HTC one X villket är en urkass telefon med en batteritid som inte ens räcker en halv dag,
Den"fina" skärmen har man inte kunnat använda eftersom den slukar för mycket batteri och man tvingas ha ljustyrkan på 1%. Jag tror det blir Samsung S5 för mig nu då jag tycker Sony har på tok för dålig touchscreen som inte hänger med, när jag hade min Satio gick det knappt att skriva sms,Och Z2 ska tydligen upplevas som trög ibland.

Ska tillägga att jag inte ens är någon prylnörd utan bara kräver att telefonen fungerar som den ska, några finesser osv är inte någon nödvändighet.

Glad Påsk på er alla.