Microsoft siktar på 25 miljoner sålda Windows-surfplattor under 2014

Permalänk
Melding Plague

Microsoft siktar på 25 miljoner sålda Windows-surfplattor under 2014

Mjukvarujätten Microsoft hoppas sexfaldiga leveranserna av Windows-surfplattor under 2014, ett mål som enligt källor i leveranskedjan är för högt satt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lycka till, lol.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Tror detta inte behöver vara helt orealistiskt (dock sannolikt felaktigt då MS verkar vara dåliga på prognoser), men det beror lite på vad exempelvis T100 klassas som, är det en platta eller dator? Hybridmarknaden känns vigd åt Windows i första hand fast kanske inte är så många miljoner enheter ändå. Sen kommer väl Nokia-plattan också..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Kommer nog bli svårt att nå men försäljningen kommer säkert att öka. Sen tycker jag själv att Android vuxit till sig och gör det jag behöver av en surfplatta så jag ser inte varför man ska ha Windows 8 för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte sälja surfplattorna ihop med xbox one så om man vill köpa xbox one så måste man köpa surfplattan. De gjorde ju så med kinecten.

Permalänk

Surface Pro är ju en superplatta och jag älskar min som bara den, dock letar inte den vanliga konsumenten efter samma saker som jag letade efter då jag kodar osv. Tror inte dom kommer upp i dom mängderna så länge dom håller på med sin RT-variant.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Tror detta inte behöver vara helt orealistiskt (dock sannolikt felaktigt då MS verkar vara dåliga på prognoser), men det beror lite på vad exempelvis T100 klassas som, är det en platta eller dator? Hybridmarknaden känns vigd åt Windows i första hand fast kanske inte är så många miljoner enheter ändå. Sen kommer väl Nokia-plattan också..

Nä jag tror inte heller det är helt orealistiskt, mycket beror på hur mycket appar det finns i Windows Store. Man har nyss uppnått 150 000 appar där så jag tycker att det ser ljust ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Hmm Sony? Har inte dom slutat tillverka datorer, eller räknas surfplattor ihop med telefoner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av strejf:

Nä jag tror inte heller det är helt orealistiskt, mycket beror på hur mycket appar det finns i Windows Store. Man har nyss uppnått 150 000 appar där så jag tycker att det ser ljust ut

Kvalitet framför kvantitet. Det kvittar hur många appar man har om de bara är sjukt meningslösa och usla.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Kvalitet framför kvantitet. Det kvittar hur många appar man har om de bara är sjukt meningslösa och usla.

Men jag tror inte att det är någon skillnad där i jämförelse med exempelvis Google Play eller Apple Appstore som har över en miljon appar. Förhållandet mellan antalet appar och dåliga appar är förmodligen likadant där.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en surfplatta.

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Medlem

Bra med ambitioner, men hur skall man uppnå målet? De borde lärt sig att det inte bara går att skjuta från höften. Det kan sluta med en nedskrivning av 900 dollarmiljoner om man gör så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Även 18–20 miljoner känns väldigt optimistiskt. Även om det finns "billiga" windows-plattor, det känns som lite netbooks all over again.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Snusfri

Så de planerar att ta en sjättedel av vad de kostar idag alltså, läge för en winplatta då kanske..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag bara undrar, vad baserar företag sina förhoppningar till försäljningssiffror på?

Magnituden reklam som investeras i, hur effektivt FUD stjäl försäljning från andra företag eller hype?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Men jag tror inte att det är någon skillnad där i jämförelse med exempelvis Google Play eller Apple Appstore som har över en miljon appar. Förhållandet mellan antalet appar och dåliga appar är förmodligen likadant där.

I absoluta tal finns det definitivt färre än en tiondel så många "bra" i Windows Marketplace som det finns i Google Play och Apple Appstore, både vad det gäller spel anpassade för pekplatta och lite mer nischade applikationer.

WinRT (API/runtime) har definitivt potential då apparna verkar bli riktigt effektiva och är väldigt nöjd med min Windows 8.1 platta, men för tillfället så bör man välja just en Windows 8 platta då utbudet av WinRT baserade applikationer, som är det enda man kan köra på en Windows RT (OSet), är skralt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Om subventionerna innebär prissänkning som heter duga så blir det nog en RT (Office räcker för mig). Har försökt använda Ipad:en i arbetet men det märks att det inte är något annat än en leksak som är beroende av annan infrastruktur för att fungera. Lite synd att Apple låser in sina användare så hårt. Förr eller senare kommer det slå tillbaka.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om subventionerna innebär prissänkning som heter duga så blir det nog en RT (Office räcker för mig). Har försökt använda Ipad:en i arbetet men det märks att det inte är något annat än en leksak som är beroende av annan infrastruktur för att fungera. Lite synd att Apple låser in sina användare så hårt. Förr eller senare kommer det slå tillbaka.

Office kommer snart att släppas till ipad.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Officer kommer snart att släppas till ipad.

Office!

Nåja, det verkar ändå som det - för min del - faller på att..."Manipulating Office content can only be done by subscribing to Office 365". Men först vill jag i ärlighetens namn se hur det fungerar live innan jag helt dömer ut det. Vore inte helt fel om man kunde få lite återbäring på sin padda

Tack för tipset, ska följa utvecklingen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vill man vara produktiv med sin platta och även ersätta sin laptop så finns det ju bara ett vettigt alternativ så det kanske inte är omöjligt. Förhoppningsvis tar windowsplattorna lite mer fart i år.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Office kommer snart att släppas till ipad.

UPDATE: Har nu testat Office 365 Mobile och måste säga att jag är imponerad. Har visserligen inte hunnit testa alla funktioner ännu men de jag använder fungerar riktigt bra. Ska se om chefen kan bekosta en prenumeration... jag kanske får nytta av min Ipad trots allt

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net