Japan Display börjar massproducera 5,5"-skärm med WQHD-upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av devann:

Det hoppas jag verkligen inte. Skärmen får gärna bli större men telefonen i sig får absolut inte det i min mening. Skulle apple hoppa på 5" spåret så vet jag inte vart jag vänder mig. Sitter förmodligen kvar på min modell då isåfall. Ni som vill ha telefoner med större skärm, har ni surfplattor?

Jag säger inte att jag skulle vilja ha en större iPhone, men om det är så att dem går in på det spåret så hoppas jag i alla fall att dem kan skaffa fram ett mycket bättre batteri som håller längre än en dag om man jobbar mycket med den.
Personligen trivs jag bra med storleken som iPhone 5/5s har, samt att jag äger en platta också för andra uppgifter.

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Sluta göra telefonerna STÖRRE! Iphones storlek är perfekt men skärmen är ju löjligt underdimensionerad! Min Galaxy S3 är för stor för att ha i fickan och lyssnar man dessutom genom hörlurar så riskerar dess utgång att knäckas varje gång man tar en trappa.

Jag vill ha en iPhone-storlek-Android-lur där skärmen tar upp hela(!) framsidan. Gör den lite tjockare och lägg alla features längs kanterna.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

Efterfrågan styr och även om Iphone kommer i större storlek så lär de mindre varianterna finnas kvar. Blir det dock färre som efterlyser mindre skärm så försvinner de. Ingen kommer att tillverka en nischtelefon i litet format bara för att ett fåtal vill ha en sådan. Det är ju skönt med olika tillverkare som sticker ut på var sitt sätt med nya varianter och de andra liksom "hänger på" när de ser att de säljer bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Onödigt höga upplösningar om man vill göra annat än o kolla på fina bilder. Dessutom så tycker jag att allt över ca 4 tum är alldeles för stort när det gäller "mobil"telefoner. Vill jag ha större så använder jag surfplattan istället.
Jag menar tänk lite logiskt. När behöver man en större skärm? I princip bara när man spelar och kollar på film.
Och hur ofta gör man det helt random? Extremt sällan. Och för dem få tillfällena när man sitter på en offentlig toa, så duger en 3 - 4 tums skärm gott och väl!
(Kommer någon ihåg Gameboy? 2,6 tum!)
Det här med mobiler kan jämföras med Amerika och deras besatthet efter enorma bilar. Alla vill ha större även fast det finns mer nackdelar än fördelar.

Tar du fram telefonen på muggen? Bristande personlig hygien eller är det en fyllegrej? (På krogen lever det som så mycket ibland att toan kan vara tystaste stället)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Sluta göra telefonerna STÖRRE! Iphones storlek är perfekt men skärmen är ju löjligt underdimensionerad! Min Galaxy S3 är för stor för att ha i fickan och lyssnar man dessutom genom hörlurar så riskerar dess utgång att knäckas varje gång man tar en trappa.

Jag vill ha en iPhone-storlek-Android-lur där skärmen tar upp hela(!) framsidan. Gör den lite tjockare och lägg alla features längs kanterna.

Antingen det, eller om man gjorde en 4 tums mobil utan kanter så skulle jag bli överlycklig. Liten o kompakt fast med en lagom 4 tums display!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Sluta göra telefonerna STÖRRE! Iphones storlek är perfekt men skärmen är ju löjligt underdimensionerad! Min Galaxy S3 är för stor för att ha i fickan och lyssnar man dessutom genom hörlurar så riskerar dess utgång att knäckas varje gång man tar en trappa.

Jag vill ha en iPhone-storlek-Android-lur där skärmen tar upp hela(!) framsidan. Gör den lite tjockare och lägg alla features längs kanterna.

Aaah jag kör sony Xperia ultra. Vattentät och lagom stor big deal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

På tal om bekväma displaystorlekar, jag måste säga att LG G2 är en av de få som förstått det här med minimala kanter. Displayen fyller upp väldigt stor del av framsidan utan speciellt mycket död yta. Telefonen har samma yttermått som andra telefoner med 0.5" mindre display, vilket är väldigt trevligt. Jag önskar bara att fler tillverkare kunde ta efter och satsa på mindre kanter än på onödiga saker som 2k+ displayer.

Nu kommer snart G3:an också, så den får man absolut hålla ögonen på, den kan bli mycket intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Tar du fram telefonen på muggen? Bristande personlig hygien eller är det en fyllegrej? (På krogen lever det som så mycket ibland att toan kan vara tystaste stället)

Haha. You got me!
Händer väll nån gång. Vet annars att det är ett väldigt vanligt fenomen att folk tar fram sin mobil när dem parkerat sig på porslinstronen.
Annars så har jag väll skaplig hygien. På offentliga toaletter så tvättar jag händerna även innan, och sedan tar en bit papper i handen så jag inte rör direkt på några handtag. Nån undersökning visade att det typ bara hälften som tvättade händerna efter toabesök. Inte så najs o röra dem handtagen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blazta:

Aaah jag kör sony Xperia ultra. Vattentät och lagom stor big deal

Skickades från m.sweclockers.com

Ultra ftw! Bästa telefonköpet jag gjort.
Funkar finfint i duschen och badet med, vilket är najs om man vill kolla serier eller spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Tycker nog att telefonerna har blivit för stora. 5″ räcker, speciellt om man har en surfplatta. Det blir ju extra löjligt om man har en 7″ surfplatta och så är ens mobil 5,5″.

Funderar på en Oppo Find 7, så jag kanske ändrar mig längre fram.

Inte alls löjligt, du får antagligen ner 5,5"-mobilen i fickan men inte 7"-plattan.

Lustigt att det är så många bakåtsträvare på ett teknikforum...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Axelander23:

Nån som vet vilken paneltyp det är? Amoled, LCD?

Hade det varit OLED hade de nog skrutit om det så antagligen LCD. Baserat på färgåtergivningen och det faktum att det ryktas att Apple ska använda den så skulle jag gissa på IPS eller liknande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Jag får en 8" platta i byxfickan så come at me bro! Inga problem med större telefoner, skippar hellre surfplattan,

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Sötast

Nej nej nej, Steve sa att de hade den perfekta storleken, inte kommer väl Apple gå emot guds ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nej nej nej, Steve sa att de hade den perfekta storleken, inte kommer väl Apple gå emot gudens ord?

Den perfekta mobilstorleken är Nokia 8210. Allt större än den är för stort för mig. (101.5 x 44.5 x 17.4 mm) 79g med det kraftigare v2 batteriet och 62gram med det lite svagare v1 orginalbatteriet. Nu snackar vi lagom vikt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av Virre39:

Sluta göra telefonerna STÖRRE! Iphones storlek är perfekt men skärmen är ju löjligt underdimensionerad! Min Galaxy S3 är för stor för att ha i fickan och lyssnar man dessutom genom hörlurar så riskerar dess utgång att knäckas varje gång man tar en trappa.

Jag vill ha en iPhone-storlek-Android-lur där skärmen tar upp hela(!) framsidan. Gör den lite tjockare och lägg alla features längs kanterna.

Word bro!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Allexz:

Nej nej nej, Steve sa att de hade den perfekta storleken, inte kommer väl Apple gå emot guds ord?

Det är försent, de har redan släppt en liten surfplatta och den sålde som smör.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att dom släpper en 5,5" mobil och om dom beslutar sig för att göra det så hoppas jag innerligt på att dom släpper en i nuvarande storlek med. När jag behöver större skärm tar jag min iPad när den inte räcker tar jag min MBP R och om det blir för litet kopplar jag in mina 27" skärmar. En telefon ringer man och smsar med huvudsakligen i min mening så det är ingen vinst i att ha ytterligare 1,5" skärm mot örat och ännu mindre i fickan.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Don_W:

Jag hoppas verkligen inte att dom släpper en 5,5" mobil och om dom beslutar sig för att göra det så hoppas jag innerligt på att dom släpper en i nuvarande storlek med. När jag behöver större skärm tar jag min iPad när den inte räcker tar jag min MBP R och om det blir för litet kopplar jag in mina 27" skärmar. En telefon ringer man och smsar med huvudsakligen i min mening så det är ingen vinst i att ha ytterligare 1,5" skärm mot örat och ännu mindre i fickan.

Det ryktas om att iFån 6 kommer släppas i två olika storlekar. De har väl tagit åt sig av kritiken då många faktiskt tycker att deras nuvarande skärmar är för små. Kan faktiskt hålla med lite. Jag är nöjd med storleken på min Galaxy Nexus. Vill inte ha en tum extra men lite större hade fungerat om de hade klippt lite i kanterna så att telefonen i sig inte blev större. Har man väl vant sig vid lite större skärmyta är det svårt att titta på en mindre sen. Det är väldigt trevligt att ha när man surfar till exempel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det ryktas om att iFån 6 kommer släppas i två olika storlekar. De har väl tagit åt sig av kritiken då många faktiskt tycker att deras nuvarande skärmar är för små. Kan faktiskt hålla med lite. Jag är nöjd med storleken på min Galaxy Nexus. Vill inte ha en tum extra men lite större hade fungerat om de hade klippt lite i kanterna så att telefonen i sig inte blev större. Har man väl vant sig vid lite större skärmyta är det svårt att titta på en mindre sen. Det är väldigt trevligt att ha när man surfar till exempel.

Jo jag förstår att vissa föredrar större och godtar att dom gillar det men gillar inte när det standardiseras. Jag sitter på kontor hela dagarna och jobbar med dator så jag har till 90 % min telefon enbart till samtal och sms. Blir mer och mer att jag sköter sms på datorn med till dom som kör iPhone då såklart.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mfm:

Inte alls löjligt, du får antagligen ner 5,5"-mobilen i fickan men inte 7"-plattan.

Lustigt att det är så många bakåtsträvare på ett teknikforum...

Jag tycker inte jag är en bakåtsträvare för att jag föredrar högst 5″ på min mobiltelefon. Ingen större mening med att ha en mobil och en surfplatta om de är nästan lika stora.

5,5″ går inte enkelt ner i alla fickor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Detta låter som väldigt bra nyheter för mobila skärmar i min åsikt! 5.5" är dock lite för mycket för en telefon, om man vill ha större skärm så investerar man snarare i en surfplatta eller phablet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmol94:

Någon som vet om det kommer släppas en telefon som har storleken av min nuvarande telefon (iphone 4)? Jag kände på HTC one på Dustin expo förra året vilket verkade som en trevlig lur. Dock är den ett år gammal nu så jag tror inte den kommer uppdateras länge nog då jag förväntar mig tre års livstid på en lur.

Beror vilka hårdvarukrav du har.

Sony Xperia Z1 compact har grymma specs och är rätt liten. Men köp skärmskydd då den repas lätt.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag tycker inte jag är en bakåtsträvare för att jag föredrar högst 5″ på min mobiltelefon. Ingen större mening med att ha en mobil och en surfplatta om de är nästan lika stora.

5,5″ går inte enkelt ner i alla fickor.

Det är väldigt stor skillnad på 5,5" och 7", den ena går ner i de flesta fickor (nej inte i tjejjeans storlek 35, men brukar gå utmärkt i handväskan) den andra inte. Inte så många som vill använda en 7"-platta som telefon heller (ja vanlig telefon, inte med BT-headset).

5" är väl OK, men det finns bakåtsträvare som tjatat om 4" och ännu mindre. Då har de helt missat poängen med smartphones och det här med att surfa och titta på video. Men största hindret mot att använda stora mobiler är bara vana, själv har jag också tyckt att 4,7" och senare 5,5" var alldeles för stort... Jag var i Sydkorea under lanseringen av Galaxy Note och skrattade åt att en sån stor mobil kunde man ju inte använda... Nu 2014 skulle jag inte använda en mobil som är mindre än 5,3".

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Det är fascinerande att det alltid blir denna diskussion när det pratas om storlekar. Kanske är det dags för folk att inse att smaken är som baken, delad. Vissa vill ha en liten telefon, vissa vill ha en större. Det finns inget rätt eller fel.

Jag har en Note 3 och tycker det är perfekt storlek för mig. Visst, jag kan inte göra allt med en hand (men faktiskt ganska mkt) men det stör inte mig därför jag har begåvats med 2 händer vilket gör den naturligt att hålla telefonen med ena och peta med andra. Jag älskar skärmen och utrymmet som den erbjuder.

Det är en stor skillnad mellan en 5.6" telefon och en 7" eller större surfplatta. Lägger jag min Note3 på min NExus 7 så är N7 3 cm bredare och 4 cm högre. Visst, om N7'an inte hade en enda bezel så skulle skillnaden vara mindre men få enheter saknar helt bezel. Och tittar man på de två 8.4"-plattorna jag är skillnaden ännu större. För mig personligen är det en stor skillnad på när jag sitter med en av plattorna eller Note 3'an på väg till/från jobbet.

Det som stoppat mig från att köpa en iPhone (förutom att jag tycker att OS'et behöver uppdateras, jag har dock en iPad Air) är just storleken. Min fru har en via jobbet och jag blir alltid frustrerad av att låna den. Så för mig skulle en större iPhone definitivt vara intressant och en liten anledning till att gå över till IOS igen. Jag tror att de förlorar på att inte ha en större iPhone i längden.

Det viktiga är dock att de också just ökar upplösningen, annars blir det bara större ikoner utan någon egentlig vinst. Jag tror ingen behöver oroa sig att de inte släpper en mindre variant också. Jag är faktiskt förvånad att inte fler företag släpper både en stor och en Mini/Compact-version samtidigt.

Precis som flera har noterat dock så behöver en större skärmyta inte nödvändigtvis betyda en mkt större telefon. LG har t ex lyckats väldigt bra med att minimera utrymmet runt skärmen och skapat en telefon (G2) som känns mindre än t ex nya HTC One trots att den har större skärmyta.

Ang nyheten. Lite kul att det fokuseras på iPhone när denna nyhet är lika relevant för Android, d v s att nu bör vi snart börja se fler Android-telefoner med denna höga upplösning (är det en sån här skärm som den vassaste Oppo Find 7 ska ha?).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag är faktiskt förvånad att inte fler företag släpper både en stor och en Mini/Compact-version samtidigt.

I Asien är det stor mobil som gäller, så marknaden för stora mobiler är mycket större än marknaden för gnälliga bakåtsträvare som ska ha 3,5" FullHD-skärm och Snapdragon 800:

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

En stor display gör att smartphonen kan användas till så mycket mer. Kolla Netflix t ex. Hur trevligt är det inte att kolla film på en större display? Ni som inte använder telefonen till så mycket mer än att ringa med kan ju hålla er till 4". Vi andra trivs med större skärm för att vi tycker att den ger mervärde. Att enheten som sådan är större rent fysiskt ser vi inte som ett problem för mervärdet när vi använder den är viktigare.

En annan inte helt oviktig sak är ju faktiskt att med åldern (blev 50 år själv för inte så länge sedan) blir ofta behovet av att se beroende av läsglasögon. Även läsglasögon fungerar på en mindre display men det är ju bara störtskönt att kunna ha en 5" + skärm och verkligen kunna läsa ordentligt! Det större formatet, än en gång, är helt oviktigt för oss "gamlingar". Det är när vi använder smartphonen som är det viktigaste. Den går alltid att få med sig på något sätt liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

En stor display gör att smartphonen kan användas till så mycket mer. Kolla Netflix t ex. Hur trevligt är det inte att kolla film på en större display?

Om du med större menar 5 eller 6 tum, inte trevligt alls.

Citat:

5" är väl OK, men det finns bakåtsträvare som tjatat om 4" och ännu mindre. Då har de helt missat poängen med smartphones och det här med att surfa och titta på video.

Det har inget med bakåtsträvande att göra om man tycker mobiler är skit att surfa på (för att inte tala om video...allvar?), oavsett om de är 4,5 eller 6 tum, varför det faktiskt är bättre om de iaf är bra på nått - nämligen att vara riktigt mobila.

De stora mobilerna är på sätt och vis det sämsta av två världar, för stora för att vara riktigt smidiga, mobila, och (ändå) för små för att ge nån form av trivsam surfupplevelse. Utöver samtal och sms är mobiler bara nått man använder i nödfall, i brist på annat då de för ändamålen bättre utrustning inte finns tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Om du med större menar 5 eller 6 tum, inte trevligt alls.

Det har inget med bakåtsträvande att göra om man tycker mobiler är skit att surfa på (för att inte tala om video...allvar?), oavsett om de är 4,5 eller 6 tum, varför det faktiskt är bättre om de iaf är bra på nått - nämligen att vara riktigt mobila.

De stora mobilerna är på sätt och vis det sämsta av två världar, för stora för att vara riktigt smidiga, mobila, och (ändå) för små för att ge nån form av trivsam surfupplevelse. Utöver samtal och sms är mobiler bara nått man använder i nödfall, i brist på annat då de för ändamålen bättre utrustning inte finns tillgänglig.

Klart att du är en gnällig bakåtsträvare om du sitter med din gamla slitna Ericsson och gnäller om att dagens mobiler är för stora och man ska RINGA med en telefon, video ska man se på VHSen hemma och SMS är helt onödigt, det finns ju vykort.

Att en 5"-mobil skulle vara för stor för att kunna ta med sig är ju bara skrattretande.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Rätt uppenbart att du inte förstod mitt inlägg i huvud taget. Råder till omläsning.

Surf och video är värdelöst oavsett om skärmen är 4, 5 eller 6 tum. Bättre om prylen är så liten och smidig som möjligt (vilket förstås sätter en undre gräns).

Biten om VHS var extra kul, det är DU som har låga/bakåtsträvande krav för video, inte jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReverenD:

Xperia Z1 compact? Även om 720 skärmen inte kan anses som highend, blir PPIn helt ok och resten av hårdvaran måste ändå anses vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Den ser rätt så intressant ut. Hoppas att något sådant finns kvar när jag ska köpa ny telefon