Elder Scrolls Online - Kan ej logga in eller skapa account - LÖST!

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online - Kan ej logga in eller skapa account - LÖST!

Har stött på ett irriterande problem som ingen annan på ESO-Forumet verkar ha.
Kanske är problemet speciellt för Sverige, eller ännu mer lokalt?

När jag försöker logga in på account.elderscrollsonline.com så händer ingenting alls när jag trycker "Sign In", oavsett om jag anger mina korrekta uppgifter eller om jag hamrar in slumpmässiga tecken som håller sig inom ESOs riktlinjer.
Kontrollerar jag trafiken så ser jag att jag får ett "osynligt" serversvar vid varje tryck på "Sign In":
The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: (nummer)

Jag får exakt samma svar, fast direkt i browserfönstret, när jag försöker skapa ett nytt konto och trycker på "Create Account".

Detta händer oavsett vilken plattform och webbläsare jag använder. Även byte av ISP har inte haft någon effekt.
Jag har använt följande plattformar:

PC:
Min egen Win8.1, TP-ansluten via Bredbandsbolaget.
-Firefox. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AdBlock. Med och utan AntiVirus och Brandvägg.
-Chrome. Nyinstallation för felsökningen. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AdBlock. Med och utan AntiVirus och Brandvägg.
-Internet Explorer. Nyinstallation för felsökningen. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AntiVirus och Brandvägg.

Föräldrarnas Win7, WiFi-ansluten via Telia. Aldrig besökt elderscrollsonline.com.
-Firefox. Med AdBlock, AntiVirus och Brandvägg.

Android Telefon:
WiFi-ansluten via mitt BBB, föräldrarnas Telia eller mobil anslutning via Telia.
-Dolphin Browser. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). AdAway aktiverat systemwide.
-Firefox. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). AdAway aktiverat systemwide.

iPad:
WiFi-ansluten via mitt BBB eller föräldrarnas Telia.
-Safari. Private Browsing aktiverat.
-Mercury Browser. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat).

Har någon här råkat ut för något liknande, eller har ni några tips på lösningar?

Problem löst - Se sista post.
Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Du har gått hit:
http://elderscrollsonline.com/en-uk/
Sen klickat på "Account"
Accepterat Age Gaten (Du måste tillåta tredjeparts-kakor i Firefox)
Sen skrivit in userid och password.

NA servrarna är nere just nu, det kanske gör att account creation inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Du har gått hit:
http://elderscrollsonline.com/en-uk/
Sen klickat på "Account"
Accepterat Age Gaten (Du måste tillåta tredjeparts-kakor i Firefox)
Sen skrivit in userid och password.

NA servrarna är nere just nu, det kanske gör att account creation inte funkar.

Det är mestadels så jag navigerat, ja.
Det blir samma sak när jag anger account-adressen på en gång; Age Gate uppenbarar sig i vilket fall om man rensat historiken.

Jag har inte kommit åt Account sedan 11-tiden igår, så det har nog inte att göra med downtime på spelservrarna.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Problemet löst!

Det rörde sig om ett Error 60 kopplat till RTFM.
Mitt gamla lösenord, som fungerade utmärkt under betan, innehöll specialtecken (Shift + siffertangenter) som numer tydligen inte är gångbart. När jag tidigare skapat nytt lösenord har jag fortsatt i mina vanliga fotspår och använt olika kombinationer med just specialtecken, utan att läsa den lilla info-rutan.

Efter jag skapat ett lösenord med bara "vanliga" tecken gick det alldeles utmärkt att logga in.

ZOS behöver dock verkligen jobba på sina felmeddelanden, och antagligen även sin support som fortfarande inte kommit på vad som felade.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]: