Har stött på ett irriterande problem som ingen annan på ESO-Forumet verkar ha.
Kanske är problemet speciellt för Sverige, eller ännu mer lokalt?
När jag försöker logga in på account.elderscrollsonline.com så händer ingenting alls när jag trycker "Sign In", oavsett om jag anger mina korrekta uppgifter eller om jag hamrar in slumpmässiga tecken som håller sig inom ESOs riktlinjer.
Kontrollerar jag trafiken så ser jag att jag får ett "osynligt" serversvar vid varje tryck på "Sign In":
The requested URL was rejected. Please consult with your administrator.
Your support ID is: (nummer)
Jag får exakt samma svar, fast direkt i browserfönstret, när jag försöker skapa ett nytt konto och trycker på "Create Account".
Detta händer oavsett vilken plattform och webbläsare jag använder. Även byte av ISP har inte haft någon effekt.
Jag har använt följande plattformar:
PC:
Min egen Win8.1, TP-ansluten via Bredbandsbolaget.
-Firefox. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AdBlock. Med och utan AntiVirus och Brandvägg.
-Chrome. Nyinstallation för felsökningen. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AdBlock. Med och utan AntiVirus och Brandvägg.
-Internet Explorer. Nyinstallation för felsökningen. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). Med och utan AntiVirus och Brandvägg.
Föräldrarnas Win7, WiFi-ansluten via Telia. Aldrig besökt elderscrollsonline.com.
-Firefox. Med AdBlock, AntiVirus och Brandvägg.
Android Telefon:
WiFi-ansluten via mitt BBB, föräldrarnas Telia eller mobil anslutning via Telia.
-Dolphin Browser. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). AdAway aktiverat systemwide.
-Firefox. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat). AdAway aktiverat systemwide.
iPad:
WiFi-ansluten via mitt BBB eller föräldrarnas Telia.
-Safari. Private Browsing aktiverat.
-Mercury Browser. Rensad historik (Cache, Cookies och allt annat).
Har någon här råkat ut för något liknande, eller har ni några tips på lösningar?