Vad för OS skall vara det bästa för mining, mm

Permalänk

Vad för OS skall vara det bästa för mining, mm

Hej!

Fick mina 5970s igår, och letar för tillfället efter en nytt opertivsystem som skall vara bra för

Mining
Surf
Skriva på Word.

Har försökt att få igång Xubuntu 13.10 men verkar som det inte vill fungera.

Har ni några tips?

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Skulle tyvärr svara windows om du ska använda datorn i samband med mining tex office paketet.

Endast mining kör jag själv pimp , men ubuntu av någon form funkar fint.

Permalänk
Skrivet av MaXaNN:

Skulle tyvärr svara windows om du ska använda datorn i samband med mining tex office paketet.

Endast mining kör jag själv pimp , men ubuntu av någon form funkar fint.

Hmm, de glömde jag säga, har 4st 5970s så vet inte riktigt om de funkar med Windows:/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hmm, de glömde jag säga, har 4st 5970s så vet inte riktigt om de funkar med Windows:/

Om de inte funkar på Windows lär de inte fungera någon annanstans heller, utan att man behöver fixa och dona allt förjäkligt på egen hand.

Permalänk
Medlem

Testa pimp. Bara följa guiden på hemsidan göra en bootable version på usb minne , starta upp och testa tar max 30 min

http://getpimp.org/

Permalänk
Medlem

Kör själv Bamt via USB snurrat fint i över 20 dagar nu utan omstart. Vad är skillnaden mellan Bamt och pimp då?

Hittade svaret ganska snabbt.
"Want to try something new? The BAMT community is working on a new 64bit mining distro, check it out at http://getPiMP.org "

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Om de inte funkar på Windows lär de inte fungera någon annanstans heller, utan att man behöver fixa och dona allt förjäkligt på egen hand.

Skrivet av MaXaNN:

Testa pimp. Bara följa guiden på hemsidan göra en bootable version på usb minne , starta upp och testa tar max 30 min

http://getpimp.org/

Skrivet av SKab:

Kör själv Bamt via USB snurrat fint i över 20 dagar nu utan omstart. Vad är skillnaden mellan Bamt och pimp då?

Hittade svaret ganska snabbt.
"Want to try something new? The BAMT community is working on a new 64bit mining distro, check it out at http://getPiMP.org "

PIMP verkligen onekligen intressant men vet inte om man kan använda datorn till surf osv då.

Samt så har jag inte tänkt att köra på ett USB
Minne då grafikkorten skall användas för mining och surf samt Word.

Funkar xubuntu med 4st 5970s?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

PIMP verkligen onekligen intressant men vet inte om man kan använda datorn till surf osv då.

Samt så har jag inte tänkt att köra på ett USB
Minne då grafikkorten skall användas för mining och surf samt Word.

Funkar xubuntu med 4st 5970s?

Du har tre val om du ska köra Word:
Windows, OS X eller valfritt OS som kan köra Word i Wine, alternativt köra Windows i VirtualBox eller liknande.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej!
Har försökt att få igång Xubuntu 13.10 men verkar som det inte vill fungera.

Har ni några tips?

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

Exakt vad är det som inte fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

Du har tre val om du ska köra Word:
Windows, OS X eller valfritt OS som kan köra Word i Wine, alternativt köra Windows i VirtualBox eller liknande.

Word är inte det viktigaste fanns "Ubuntus" egna word, så det klarar jag mig nog med, men vill helst få en stabil Linux version som klarar av Mining OCH... surf/word.

Skrivet av Woundead:

Exakt vad är det som inte fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Följer denna guide (http://blog.truepps.com/complete-guide-to-mine-scrypt-on-xubu...) Verkar inte få det att fungera. Dvs att det står ungefär "This file is not in this directory" och ibland abort...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Man skulle väl kanske kunna ha bamt/PIMP på virtualbox?

Finns det någon guide för detta?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Word är inte det viktigaste fanns "Ubuntus" egna word, så det klarar jag mig nog med, men vill helst få en stabil Linux version som klarar av Mining OCH... surf/word.

Följer denna guide (http://blog.truepps.com/complete-guide-to-mine-scrypt-on-xubu...) Verkar inte få det att fungera. Dvs att det står ungefär "This file is not in this directory" och ibland abort...

Vad och vart fungerar det inte.....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Vad och vart fungerar det inte.....

När jag skall fixa catalyst driver.

Men funderar på om det inte skulle fungera med t ex bamt/pimp och virtualbox?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

När jag skall fixa catalyst driver.

Men funderar på om det inte skulle fungera med t ex bamt/pimp och virtualbox?

Köra Windows host och Linux guest på Virtualbox? Då måste du köra VGA passthrough och då tror jag du förlorar 1 kort då det behövs för host om jag inte minns fel. Tror inte heller att Virtualbox klarar av VGA passthrough utan något som Xen eller liknande.

Varför inte bara installera Linux som vanligt om du nu vill köra mining på det? Annars är det lika bra köra Windows.

Angående distros så kan alla köra Catalyst/fglrx eller nVidia drivrutiner, finns ingen skillnad i distros på det sättet. Samt det heter inte skriva word filer utan skriva dokument, blir som att säga skriva outlook när du skall skriva e-mail. Som alla vet kan man skriva dokument i Linux, allt från enkla i vanliga text editors eller mer proffsiga i LibreOffice, OpenOffice, Caligra och många fler. Om du nu måste köra Microsoft Word så kan du ha Wine till det men ser inte riktigt mening i det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Köra Windows host och Linux guest på Virtualbox? Då måste du köra VGA passthrough och då tror jag du förlorar 1 kort då det behövs för host om jag inte minns fel. Tror inte heller att Virtualbox klarar av VGA passthrough utan något som Xen eller liknande.

Varför inte bara installera Linux som vanligt om du nu vill köra mining på det? Annars är det lika bra köra Windows.

Angående distros så kan alla köra Catalyst/fglrx eller nVidia drivrutiner, finns ingen skillnad i distros på det sättet. Samt det heter inte skriva word filer utan skriva dokument, blir som att säga skriva outlook när du skall skriva e-mail. Som alla vet kan man skriva dokument i Linux, allt från enkla i vanliga text editors eller mer proffsiga i LibreOffice, OpenOffice, Caligra och många fler. Om du nu måste köra Microsoft Word så kan du ha Wine till det men ser inte riktigt mening i det.

Nepp, tanken är att jag kör en GPU för windows, och på min virtualbox så har jag BAMT/PIMP och använder mina 7 andra GPUer?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Word är inte det viktigaste fanns "Ubuntus" egna word, så det klarar jag mig nog med, men vill helst få en stabil Linux version som klarar av Mining OCH... surf/word.

Word är ett namn på en ordbehandlare. Om du inte menar Word, skriv inte Word.
Om jag syftar på bilar i allmänhet skriver jag inte Passat - även fast många kör en bil av den modellen.

Skrivet av NJB Mods:

Följer denna guide (http://blog.truepps.com/complete-guide-to-mine-scrypt-on-xubu...) Verkar inte få det att fungera. Dvs att det står ungefär "This file is not in this directory" och ibland abort...

Guiden verkar väldigt utförlig och är säkert något du kan ta dig igenom om du försöker. Mer konkret felsökning behövs också.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

Word är ett namn på en ordbehandlare. Om du inte menar Word, skriv inte Word.
Om jag syftar på bilar i allmänhet skriver jag inte Passat - även fast många kör en bil av den modellen.

Guiden verkar väldigt utförlig och är säkert något du kan ta dig igenom om du försöker. Mer konkret felsökning behövs också.

Du har helt rätt!
Ber om ursäkt för det skall tänka på det nästa gång!

Har fått igång 3st 5970s på windows nu!

Så det blir nog det operativsystemet,Dock har jag en fråga. har mineat lite Hirocoin, men det verkar som att poolen inte känner av att min miner inte står igång även fast den gör det :/

any ideas?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Du har helt rätt!
Ber om ursäkt för det skall tänka på det nästa gång!

Har fått igång 3st 5970s på windows nu!

Så det blir nog det operativsystemet,Dock har jag en fråga. har mineat lite Hirocoin, men det verkar som att poolen inte känner av att min miner inte står igång även fast den gör det :/

any ideas?

Kolla så att ditt username och password är rättstavat.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB