Permalänk
Medlem

VG248QE hz problem!

Hej! Detta blir min första tråd här på sweclockers och jag vänder mig hit för att ni verkar vara fruktansvärt pålitliga och hjälpsamma!

Jag har en vg248qe skärm och har kört med 144hz sen jag fick den. Ett problem uppstod i förrgår.
Jag trixade i ASUS GPU Tweak och såg att man kan ändra Display Refresh Rate där och testade att ändra ifrån 60 till 144 men när jag satt den så gick den tillbaka till 60hz hela tiden.

Då gick min Windows inställning också tillbaka till 60hz. Nu när jag sätter 144hz så flippar hela skärmen. Man ser allt men det blir helt cp. 120hz fungerar tydligen dock. Är orolig för att hela skärmen gick åt helvete men jag vet ej.

Någon som har svar?

Förlåt om något blev fel nu också! Tack på förhand!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*
Såg att där av någon anledning blivit 3 trådar, gissar på digital hicka av forumet
Välkommen hit!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*trådar sammanfogade*
Såg att där av någon anledning blivit 3 trådar, gissar på digital hicka av forumet
Välkommen hit!

Ja det blev nog så! Ursäkta för det!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Medlem

HDMI?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Hej igen. Löste detta nyligen och tänkte skriva hur jag gjorde!

Jag använde DVI-I och inte DVI-D. DVI-I är tydligen både analog och digital och ger mycket problem. När jag bytte första gången så var det svar men när jag stängde av datorn och satt i min Dual-link DVI i DVI-D uttaget så funkade det perfekt!

Tack för mig!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Medlem

Edit: Fick hembesök och hjälp så det blev löst nu.
/Searon